Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2014, 09:37
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Thumbs up

Siistin näköistä puuhastelua, varsinkin nelilinkki etupää kiinnostaa lehtijousi miestä.

__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2014, 10:09
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ Näytä viesti
Siistin näköistä puuhastelua, varsinkin nelilinkki etupää kiinnostaa lehtijousi miestä.
Kiitän.
Vaihtoehdot oli joko nelilinkki tai esim Rangen kolmio eteen. Kustannus syistä tuli nelilinkki...

Ja vois olla mielenkiintonen häristin jos molemmissa päissä olis kolmio
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2014, 10:18
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Kuinkas ohjaus käyttäytyy maantievauhdissa isossa routaheitossa ilman panhardia? Kun akseli tekee voimakkaan ylösalas liikkeen ja ohjauksen vetotanko samoin niin mitä tapahtuu? Hydrauliohjauksella tämmöistä ropleemaa tietysti ei tuu kun ei ole mekaanista välitystä..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2014, 12:35
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Kuinkas ohjaus käyttäytyy maantievauhdissa isossa routaheitossa ilman panhardia? Kun akseli tekee voimakkaan ylösalas liikkeen ja ohjauksen vetotanko samoin niin mitä tapahtuu? Hydrauliohjauksella tämmöistä ropleemaa tietysti ei tuu kun ei ole mekaanista välitystä..
sama tilanne kuin lehtijousikeulassa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2014, 13:57
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Kuinkas ohjaus käyttäytyy maantievauhdissa isossa routaheitossa ilman panhardia? Kun akseli tekee voimakkaan ylösalas liikkeen ja ohjauksen vetotanko samoin niin mitä tapahtuu? Hydrauliohjauksella tämmöistä ropleemaa tietysti ei tuu kun ei ole mekaanista välitystä..
Ylemmät tukivarret on vinossa runkoon nähden vinossa, vähän niinku näin: /\ jolloin ne estää samalla sivuttaisliikkeen. Jos sitä meinasit?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2014, 15:01
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Ylemmät tukivarret on vinossa runkoon nähden vinossa, vähän niinku näin: /\ jolloin ne estää samalla sivuttaisliikkeen. Jos sitä meinasit?
Sitä Pertsi juuri meinasikin, että tuo nelilinkin kolmiotuenta nimenomaan estää tuon sivuttaisliikkeen, kun taas panhardi vetää akselia myös sivuun ajettaessa töyssyyn, ja simpukkaohjauksessa akselin sivuttaisliike on välttämätöntä, koska muuten seuraa enemmän tai vähemmän bumpsteeriä, kuten tulee tapahtumaan myös tässä sinunkin setupissa.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2014, 15:05
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Sitä Pertsi juuri meinasikin, että tuo nelilinkin kolmiotuenta nimenomaan estää tuon sivuttaisliikkeen, kun taas panhardi vetää akselia myös sivuun ajettaessa töyssyyn, ja simpukkaohjauksessa akselin sivuttaisliike on välttämätöntä, koska muuten seuraa enemmän tai vähemmän bumpsteeriä, kuten tulee tapahtumaan myös tässä sinunkin setupissa.
Jaa... No kehveli...
No mitenkäs asia menee lehtijousien kanssa?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.01.2014, 15:14
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Jaa... No kehveli...
No mitenkäs asia menee lehtijousien kanssa?
Samankaltaisesti, mutta niin kuin sanoin, bumpsteeriä on "enemmän tai vähemmän", johon taas vaikuttaa paljon esimerkiksi se, että onko ohjausvarsi kuinka lähellä vai kaukana vaaterista.

Jos siis optimaalista ajettavuutta haetaan, niin nelilinkki keula + simpukkaohjaus ei ole paras mahdollinen vaihtoehto.

Tekemällä kolmilinkin + panhard, säilytät samat joustot kuin nelilinkin kanssa, mutta ajettavuus paranee panhardin tullessa peliin, sen eliminoidessa bumpsteerin.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.01.2014, 17:55
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Sitä Pertsi juuri meinasikin, että tuo nelilinkin kolmiotuenta nimenomaan estää tuon sivuttaisliikkeen, kun taas panhardi vetää akselia myös sivuun ajettaessa töyssyyn, ja simpukkaohjauksessa akselin sivuttaisliike on välttämätöntä, koska muuten seuraa enemmän tai vähemmän bumpsteeriä, kuten tulee tapahtumaan myös tässä sinunkin setupissa.
Tätä juuri ajoin takaa. Jos on löysähköt jouset ja paljon joustovaraa niin saattaa aiheuttaa mielenkiintoisia tilanteita...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.01.2014, 18:28
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Kokeillaa käsijarru veistellä vaikka tollasesta:





Tilaa on vähän, mut jos sen sais mahtuu... Tai sit jotai muuta
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.01.2014, 09:18
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Eilen illalla saatiin taka-akseli hollilleen. Ihan tarkkaa käsitystä ei ollut, että mihin kolmio ja tukivarret pisäisi sojotta, mutta nyt ne on tuollalailla hepissänsä:







Jos olisi oikein malttanu, ois voinu siivota kaikkea turhaa kuvista pois, mut toivottavasti noista erottaa oleellisimmat asiat...
Mitä mieltä, onko lähelläkään totuutta, vai pitäisikö jotain siirtää suuntaa tai toiseen?

Akseli kuvitellussa ajokorkeudessa runkoon nähden.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
Myyty 40" 17" r15 sarja/Vaihdetaan 35"-37"/699E/Tarjous tommitt O/M/V Renkaat ja vanteet 37 18.07.2012 20:21
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin Sam66 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 27.06.2012 20:39
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 5 17.04.2011 17:00
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 20:15 (GMT +2).