![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
kannattasko tuohon nyt tehä uudet koneen ja laatikonkiinitykset.. aika haperoita yleensä noi alkuperäisetkumit. mä taisin 240 volvon moottorinkumit laatikkoon laittaa,ne kun oli halpoja.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Koitetaan pitää (ehkä) alkuperäisen pätkän ulkokuori. Koppa tosin poikki jo penkkien takaa... laatikon kumeiksi tulee juurikin volvon kumityynyt ( oikea puoli? eli suorat ). Biltemassa 5.99 eli budjetti kärsii. Nyt menty liki 0 linjalla.
kelpaisiko tuollainen pätkä fladbedillä huoltoautoksi jos leimalle vie? Pistetään hautomoon. Pitäs pitää äänestys. 1.umpinainen koppa 2.alkuperäisen oloinen "avolava" 3.fladbed versioista. Kaikki käynyt päässä mutta ei vaan osaa päättää. Akut ainakin siirtyy taakse ja syylari paketti (volvo70) löytyisi myös takaosastolle.. ne putkitukset vaan.. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Siis saakos tommosen keskeltä pätkästyn niin vielä leimattua?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mitäs katsuri sanoo pätkästä pitkähyttisestä lava vehkeestä? Miä oon ollu siinä uskossa et ainoastaa pitkästä sais lavurin tehä..?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Aivan niin niin, olinpas taas ajattelematon.
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
En kyllä minäkään hiluxia tehdessä miettinyt että saisi pätkästä/tai se olisi sallittua mutta... Myydään puolella on tällänen pätkä patu myynnissä ( oranssi jossa vähintääkin eroottinen takalaatikko ) joka on kilvissä ja huoltoauto. Pakuksi ei tarvis kyllä yrittää mutta se ei ainakaan mua haittaa mitä siellä otteessa lukee. Eli uskoisin että aika vapaasti saisi tuon perän tehdä? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Soa soa sooa... On tullu leikeltyä, mittailtua ja pähkäiltyä. Välillä palstalle surffaamaan ja kyselemään tyhmiä / käyttämään sitä kuuluisaa hakua. Niin monta topiccia tästäkin aiheesta löytyy että huhuhuh. Menee pää vaan tötterölle kun tietoa tulvii silmistä ja korvista.
Väärääkin infoa löytyy joten kaikki tarkistettava tuplana. Mielipiteitäkin yhtä monta kuin tekijääkin on. No itse asiaan eli näin mentiin tämän kanssa. Etu aksulainen alle ( myös jousien ) ja kardaanikulman katsottu mieleiseksi. mitattu tulevaa korkeutta ja kaikkea muutakin. Tämä "saatu" asento ei varmaankaan ole se paras tai oikea mutta siihen se nyt tuli. Kardaanin kulma on hieman kovempi laatikon päässä. koetaan itse ne jyrinät jos sellaisia saatiin aikaiseksi. kuskin puolelle jousipeti kiinni muutamalla hepillä ja vaateriin tietty. Akseli "pöydälle" ja rasvaleikkeihin eli muttereiksi. Akseli purettuna Valupuoli eli apparin puoli sai myös jousipedin. Tässä vasta hepissään. Migillä tulee saumat + vahvisteet. hitsaus "tapa" vielä hiukan auki. ( toiset antanut jäähtyä hitaasti toiset hitsannut normaalisti. Toiset takonut saumaa välillä ja ja... ) Päät leikkasin irti en tietenkään poikki ja vääntelinkääntelin hiukan casteria oikeaan suuntaan Akseli alle ja auto tunkilla ylös. Pukit siirsin akselin alle ja korkeuden pistin 35" rinkuloiden mukaan. Auto nyt siis tulevassa ajo korkeudessa ja vaaterissa. Caster kulman naputtelin nollaan 3mm piti kääntää että 0 astetta saatiin aikaiseksi 6 astetta oli hakusessa joten hiukan yli 4mm käänsin lisää. 1 aste on siis noin 0.69mm ( oman laskutapani mukaan ) Tässä vielä kuva paljon tuo 4mm vaikuttaa Paketin jätin tähän vaiheeseen(tarkistan vielä astemittarilla passien välisen kulman yms.) Sitten samat millit kääntöä toiselle puolelle ja ohjausvarsien tarkistus että ei osu lehtiin vahigossakaan. Akseli alta pois ja hitsuutus läjään, pesu tietenkin ja joku mukava väri kaiken kruunuksi niskaan. Uusiksi menee stefat,tiivisteet,laakerit ja jarrut. Toinen satula oli myös ehtoo puolella joten sen entisöinti tai vaihto. |