Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2014, 23:53
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti Näytä viesti
Siis saakos tommosen keskeltä pätkästyn niin vielä leimattua?
Tässä ei ole muuta tehty kuin mallisarjan sisäinen muutos. ( sopiva pätkä pois välistä.) korin osalta on vielä hiukan epäselvää esim. Fladbed extracab versio mutta.. eli leima kelpoinen tehdään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.01.2014, 23:59
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
Tässä ei ole muuta tehty kuin mallisarjan sisäinen muutos. ( sopiva pätkä pois välistä.) korin osalta on vielä hiukan epäselvää esim. Fladbed extracab versio mutta.. eli leima kelpoinen tehdään.
Mitäs katsuri sanoo pätkästä pitkähyttisestä lava vehkeestä? Miä oon ollu siinä uskossa et ainoastaa pitkästä sais lavurin tehä..?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2014, 11:09
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
Tässä ei ole muuta tehty kuin mallisarjan sisäinen muutos. ( sopiva pätkä pois välistä.) korin osalta on vielä hiukan epäselvää esim. Fladbed extracab versio mutta.. eli leima kelpoinen tehdään.
Aivan niin niin, olinpas taas ajattelematon.
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2014, 12:16
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti Näytä viesti
Aivan niin niin, olinpas taas ajattelematon.


En kyllä minäkään hiluxia tehdessä miettinyt että saisi pätkästä/tai se olisi sallittua mutta... Myydään puolella on tällänen pätkä patu myynnissä ( oranssi jossa vähintääkin eroottinen takalaatikko ) joka on kilvissä ja huoltoauto. Pakuksi ei tarvis kyllä yrittää mutta se ei ainakaan mua haittaa mitä siellä otteessa lukee. Eli uskoisin että aika vapaasti saisi tuon perän tehdä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.01.2014, 17:07
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Soa soa sooa... On tullu leikeltyä, mittailtua ja pähkäiltyä. Välillä palstalle surffaamaan ja kyselemään tyhmiä / käyttämään sitä kuuluisaa hakua. Niin monta topiccia tästäkin aiheesta löytyy että huhuhuh. Menee pää vaan tötterölle kun tietoa tulvii silmistä ja korvista. Väärääkin infoa löytyy joten kaikki tarkistettava tuplana. Mielipiteitäkin yhtä monta kuin tekijääkin on. No itse asiaan eli näin mentiin tämän kanssa.

Etu aksulainen alle ( myös jousien ) ja kardaanikulman katsottu mieleiseksi. mitattu tulevaa korkeutta ja kaikkea muutakin. Tämä "saatu" asento ei varmaankaan ole se paras tai oikea mutta siihen se nyt tuli. Kardaanin kulma on hieman kovempi laatikon päässä. koetaan itse ne jyrinät jos sellaisia saatiin aikaiseksi.
kuskin puolelle jousipeti kiinni muutamalla hepillä ja vaateriin tietty.
Akseli "pöydälle" ja rasvaleikkeihin eli muttereiksi.



Akseli purettuna



Valupuoli eli apparin puoli sai myös jousipedin. Tässä vasta hepissään. Migillä tulee saumat + vahvisteet. hitsaus "tapa" vielä hiukan auki. ( toiset antanut jäähtyä hitaasti toiset hitsannut normaalisti. Toiset takonut saumaa välillä ja ja... )



Päät leikkasin irti en tietenkään poikki ja vääntelinkääntelin hiukan casteria oikeaan suuntaan


Akseli alle ja auto tunkilla ylös. Pukit siirsin akselin alle ja korkeuden pistin 35" rinkuloiden mukaan. Auto nyt siis tulevassa ajo korkeudessa ja vaaterissa. Caster kulman naputtelin nollaan


3mm piti kääntää että 0 astetta saatiin aikaiseksi



6 astetta oli hakusessa joten hiukan yli 4mm käänsin lisää. 1 aste on siis noin 0.69mm ( oman laskutapani mukaan )







Tässä vielä kuva paljon tuo 4mm vaikuttaa



Paketin jätin tähän vaiheeseen(tarkistan vielä astemittarilla passien välisen kulman yms.) Sitten samat millit kääntöä toiselle puolelle ja ohjausvarsien tarkistus että ei osu lehtiin vahigossakaan. Akseli alta pois ja hitsuutus läjään, pesu tietenkin ja joku mukava väri kaiken kruunuksi niskaan. Uusiksi menee stefat,tiivisteet,laakerit ja jarrut. Toinen satula oli myös ehtoo puolella joten sen entisöinti tai vaihto.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2014, 17:14
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Oisko tässä kerrankin aineksia KUVIN kertoa, miten homma tapahtuu. Monella on kuvia akselin eri vaiheista, mutta toi päitten kääntö jää sitten sekavaksi tajunnanvirtaselitykseksi. Sulla on hyvän selkee kuva tästä kohasta. Jos vielä saa pyytää samaan topiciin kuvia kardaanikulmasta niin sittenhän se alkais oleen tässä.

Ei sillä, että ite oisin tarviimassa, mutta sillon joskus ennen Jeepin hommaamista tuli ostettua liian sitruunaksi osottautunu patukka, jota ois ollu tarkotus härvätä kuntoon. Siinä oli SOA tehtynä päin hanurikkoa, eikä sillon ollu talliakaan. Sitten ostin Jeepin ja tallipaikan ja joku poltti tallin.

Hyvältä siis näyttää tekemisen meininki, samaa vaan!

P.S. ei kukaan sattumalta tietäis Vihdin suunnalta jotain tallimenoa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2014, 18:08
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Jousipetien korkeushan tietty kanssa vaikuttaa tohon että ottaako raidetanko jousiin kiinni.
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2014, 19:42
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti Näytä viesti
Jousipetien korkeushan tietty kanssa vaikuttaa tohon että ottaako raidetanko jousiin kiinni.
Koitin tehdä mahdollisimman matalat pedit tähän ( no jos tarkkoja ollaan niin 5mm saisi ainakin pois vielä ).
Eipä tule ainakaan leimalla ylimääräisiä millejä pedistä jos sinne asti joskus eksyn.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2014, 19:44
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Oisko tässä kerrankin aineksia KUVIN kertoa, miten homma tapahtuu. Monella on kuvia akselin eri vaiheista, mutta toi päitten kääntö jää sitten sekavaksi tajunnanvirtaselitykseksi. Sulla on hyvän selkee kuva tästä kohasta. Jos vielä saa pyytää samaan topiciin kuvia kardaanikulmasta niin sittenhän se alkais oleen tässä.

Ei sillä, että ite oisin tarviimassa, mutta sillon joskus ennen Jeepin hommaamista tuli ostettua liian sitruunaksi osottautunu patukka, jota ois ollu tarkotus härvätä kuntoon. Siinä oli SOA tehtynä päin hanurikkoa, eikä sillon ollu talliakaan. Sitten ostin Jeepin ja tallipaikan ja joku poltti tallin.

Hyvältä siis näyttää tekemisen meininki, samaa vaan!

P.S. ei kukaan sattumalta tietäis Vihdin suunnalta jotain tallimenoa?
Kiitos kiitos. Kardaanin kuvat tulossa kun räpsitään. Itekkin "hiukan" selannut näitä ja ajattelin räpsiä sellaisiakin kuvia mitä en nopealla noin 10h surffaamisella löytänyt.
Edit: Tallin palaminen harmittaa vieläkin peijoonasti ja samalla koko porukan hajoaminen. Sitä oon monet kerrat muistellut kun yksin tuolla pihalla/"liiterissä" värkännyt. Ei tarvi huudella naapuri ruutuun jos vaikka extra käsi paria kaipaisi... Toisaalta eipä kukaan vittuile myöskään selän takana.

Viimeksi muokannut hitoy : 06.01.2014 19:48
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:40 (GMT +2).