![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs katsuri sanoo pätkästä pitkähyttisestä lava vehkeestä? Miä oon ollu siinä uskossa et ainoastaa pitkästä sais lavurin tehä..?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aivan niin niin, olinpas taas ajattelematon.
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#4
|
|||
|
|||
![]() En kyllä minäkään hiluxia tehdessä miettinyt että saisi pätkästä/tai se olisi sallittua mutta... Myydään puolella on tällänen pätkä patu myynnissä ( oranssi jossa vähintääkin eroottinen takalaatikko ) joka on kilvissä ja huoltoauto. Pakuksi ei tarvis kyllä yrittää mutta se ei ainakaan mua haittaa mitä siellä otteessa lukee. Eli uskoisin että aika vapaasti saisi tuon perän tehdä? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Soa soa sooa... On tullu leikeltyä, mittailtua ja pähkäiltyä. Välillä palstalle surffaamaan ja kyselemään tyhmiä / käyttämään sitä kuuluisaa hakua. Niin monta topiccia tästäkin aiheesta löytyy että huhuhuh. Menee pää vaan tötterölle kun tietoa tulvii silmistä ja korvista.
![]() Etu aksulainen alle ( myös jousien ) ja kardaanikulman katsottu mieleiseksi. mitattu tulevaa korkeutta ja kaikkea muutakin. Tämä "saatu" asento ei varmaankaan ole se paras tai oikea mutta siihen se nyt tuli. ![]() kuskin puolelle jousipeti kiinni muutamalla hepillä ja vaateriin tietty. Akseli "pöydälle" ja rasvaleikkeihin eli muttereiksi. Akseli purettuna Valupuoli eli apparin puoli sai myös jousipedin. Tässä vasta hepissään. Migillä tulee saumat + vahvisteet. hitsaus "tapa" vielä hiukan auki. ( toiset antanut jäähtyä hitaasti toiset hitsannut normaalisti. Toiset takonut saumaa välillä ja ja... ) Päät leikkasin irti en tietenkään poikki ja vääntelinkääntelin hiukan casteria oikeaan suuntaan Akseli alle ja auto tunkilla ylös. Pukit siirsin akselin alle ja korkeuden pistin 35" rinkuloiden mukaan. Auto nyt siis tulevassa ajo korkeudessa ja vaaterissa. Caster kulman naputtelin nollaan 3mm piti kääntää että 0 astetta saatiin aikaiseksi 6 astetta oli hakusessa joten hiukan yli 4mm käänsin lisää. 1 aste on siis noin 0.69mm ( oman laskutapani mukaan ) Tässä vielä kuva paljon tuo 4mm vaikuttaa Paketin jätin tähän vaiheeseen(tarkistan vielä astemittarilla passien välisen kulman yms.) Sitten samat millit kääntöä toiselle puolelle ja ohjausvarsien tarkistus että ei osu lehtiin vahigossakaan. Akseli alta pois ja hitsuutus läjään, pesu tietenkin ja joku mukava väri kaiken kruunuksi niskaan. Uusiksi menee stefat,tiivisteet,laakerit ja jarrut. Toinen satula oli myös ehtoo puolella joten sen entisöinti tai vaihto. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Oisko tässä kerrankin aineksia KUVIN kertoa, miten homma tapahtuu. Monella on kuvia akselin eri vaiheista, mutta toi päitten kääntö jää sitten sekavaksi tajunnanvirtaselitykseksi. Sulla on hyvän selkee kuva tästä kohasta. Jos vielä saa pyytää samaan topiciin kuvia kardaanikulmasta niin sittenhän se alkais oleen tässä.
Ei sillä, että ite oisin tarviimassa, mutta sillon joskus ennen Jeepin hommaamista tuli ostettua liian sitruunaksi osottautunu patukka, jota ois ollu tarkotus härvätä kuntoon. Siinä oli SOA tehtynä päin hanurikkoa, eikä sillon ollu talliakaan. Sitten ostin Jeepin ja tallipaikan ja joku poltti tallin. Hyvältä siis näyttää tekemisen meininki, samaa vaan! P.S. ei kukaan sattumalta tietäis Vihdin suunnalta jotain tallimenoa? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jousipetien korkeushan tietty kanssa vaikuttaa tohon että ottaako raidetanko jousiin kiinni.
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eipä tule ainakaan leimalla ylimääräisiä millejä pedistä jos sinne asti joskus eksyn. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Edit: Tallin palaminen harmittaa vieläkin peijoonasti ja samalla koko porukan hajoaminen. Sitä oon monet kerrat muistellut kun yksin tuolla pihalla/"liiterissä" värkännyt. Ei tarvi huudella naapuri ruutuun jos vaikka extra käsi paria kaipaisi... Toisaalta eipä kukaan vittuile myöskään selän takana. ![]() Viimeksi muokannut hitoy : 06.01.2014 19:48 |