Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2014, 21:30
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
Jatketaan yksin höpinää jos joku muukin odottelee vastauksia
. Jouset vaihtoon ja migillä "kikkojen" kanssa peti nippuun. Yritys on siis ainakin kova.
ei se jousipedin hitsaus siihen murikan valurautaan mitää kikkoja tarvii, tai mulla ainakin on pysynyt kiinni.. eikä oo takaperäkään antautunut vaikka samalla migillä on sekin hitsattu virtaa oli riittävästi,tai sillei et se hammas vähän sulaa..

voissa vanhoissa patrolleissa on vaan kolme latia takana ja pitkiähän ne taitaa olla.. mä köyhänä vähentäisin vaan lateja noista..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2014, 11:16
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Mun mielestä kolme latiset on parhaat, itellä oli monilatiset ja otin sen paksuimman pois takana niin ne oli hetkessä ihan



Ton näköset =D
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2014, 20:11
vekkipappa vekkipappa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.13
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 623
Perusasetus

Onkos hitoy akselit jo paikallaan ja pyörät alla?jos ei niin suosittelen tekemään napojen käännön tai ainakin sauman leikkaamise kun akseli irti. Itse käänsin navat kun akseli oli maassa ja hitsasin pirun tiukkaan. Kun sain paikalleen niin olin kääntänyt epähuomiossa napoja liikaa eikä napojen välinen ohjausvarsi mennyt paikalle kun osui lehtijousiin. Yritin sitten kiukulla rälläköidä saumaa auki kun akseli paikalla mutta totesin helpommaksi ottaa akselin uudestaan irti ja leikata maassa. Hitsasin tosin vasta kun akseli paikalla taas..
__________________
Kyllä tosta pääsee,jos ei kävellen ni patrollilla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2014, 20:19
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Mä olen tehnyt niin että aluksi tehnyt pedit ja kääntänyt pinjonin kulmaa ylemmäs sopivaksi, akseli kiinni ja pukit alle niin että keulan paino on akselilla. Navat purkuun, laikkaus ja napojen kääntö sopivaksi. Kemppaus ja kasaus.
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2014, 21:01
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Akseli on mallattu alle ja kardaani kulma katsottu mieleiseksi.
Kuskin puolen uusi peti asetettu kohalleen ja hitsattu heppiin.
aksula kaivettu alta pois ja räjäytetty palasiksi.
seuraavaksi putsaus ja pesu.
hiukan hiomista ja saumat auki.
apparinpuolen peti heppiin samaan kulmaan kun kuskinpuolella
Navat kääntöön ja akseli alle ja nippuun.
testaus että kaikki on ok.
Akseli irti ja kovaa hitsaamista ja väri niskaan.

tämä oli ideossa ja lienee juuri oikea kaava? Tai ainakin yksi niistä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2014, 21:04
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

pääasia että tulee hyvä
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2014, 21:58
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Millä muuten ootte kääntänyt napoja ja mistä "ote" ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.07.2014, 15:51
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 408
Perusasetus

Alkais tulla ajankohtaiseksi tämä.. Lienee Oulaisissa a-katsastus oiva paikka muutoskatsastaa soa, vaikko Raahessa...onko suosituksia?

Vertailukorkeus pitkälle Y160 Patrollille taitaa olla 1805mm (jos ei superroof)?
Yritin googlata jonkunlaista dokumenttia tuosta konttoria varten,
ei muuta löytynyt kuin äärimmäisen epäselvä kuva jaappaniksi
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.07.2014, 17:50
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Höpönpöpö.

http://forums.offipalsta.com/showpos...90&postcount=2
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.07.2014, 17:53
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Muutoskatsastus. Tekniikka & Jutustelu 21 26.08.2013 14:51
bj:n muutoskatsastus Tekniikka & Jutustelu 52 25.07.2007 20:07
Muutoskatsastus -Jyki- Tekniikka & Jutustelu 4 26.09.2006 20:01
SOA ja muutoskatsastus??? Skodillac Tekniikka & Jutustelu 16 20.01.2006 16:00
Muutoskatsastus isolohkolle Vuosimallit 1968-1982 1 21.04.2003 15:32


Sivu luotu: 09:22 (GMT +2).