![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Täytyy sanoa että on nopeeta toimintaa , avolavalle ääni täältäkin!
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Nyt taisi sitten se kuuluisa mopo paeta hallinnasta tämän projektin kanssa. Ruosteiset pultit pisti sen verran hanttiin että pakkohan niitä oli vaan availla ja poikkoa ja availla ja... Lopputulos selvisi itsellekkin vasta kun kaivurin hyttiin kömmin että saa nostettua loputkin romut rungolta.
Juu tiedän että tätä hakiessa sanoin " tää pysyy koko ajan ajettavana ".. Täytyy vissiin pistää kakkos vaihde silmään että saa takasin ajettavaksi. Joulu aiheinen kuva. Tallista ei löydy punasta mattoa mutta valkonen kylläkin. Paineilma vehkeitä ( lähinnä pulttimopoa ) on myös ikävä. Koppa sai pienen huuhtelun samalla. Siinä ruoto. Hiukan kivempi tehdä mädät pois. Ristimitta heitti 2mm ja pituus myös pätkäsyn jäljiltä. Tuuppasin ruodon sisään ja putsasin etuakselin irti. Samalla hioin ja putsasin rungon etuosaa hiukan ja sipasin ajattomat värit niskaan. Tiedossa olisi toyotalainen mekaanin virveli minkä voisi keulaan istuttaa. Minkälaisia kardaani toteutuksia on käytetty? Soa.n jos kerkeisi tekemään etupäähän vielä tämän vuoden puolella. Ohjaus hiukan mietityttää sanoin akselin "kulma" sekä apparin puolen toteutus. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
U-pulteilla kannattaa tehdä myös tuo hantin puoli, laakistaan melkein kaikki yritykset kopioida alkuperäistä kiinnitystapaa on päättynyt akselin irtoamiseen...
isoatulla patukalla on aina tuo kääntyvyys vähän ongelmallinen... apusimpukan pudotus, s-mallinen tuo vetotanko, yms onhan niitä vaihtoehtoja. Itsellä ollut monenäköistä viritystä mutta en kyllä osaa sanoa mikä olis paras ratkaisu
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Meinasin tiputtaa simpukan näin alkuunsa.Mikä ohjauksessa oikein mättää? ei käänny tarpeeksi? Mahtuuko nuo u-pultit siis hantinpuolelle ihan "normaalisti" ? Meinasin huomenna väkertää juurikin kopioidun version alkuperäisestä mutta empäs tee sitten.
Eli 2 U-pulttia tarttis!!
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Joskus oon teettänyt ja joskus käyttänyt taka u-pulttia toisella puolella, siis siinä mikä menee sen valetun murikan kuoran päälle, mutta siinäkin joutuu hieman laikkakonetta käyttämään ja laikkaamaan sitä kohtaa mihin se murikan pohjaalyöntikumi osuu.
Juurikin tuota ongelmaa ettei käänny tarpeeksi ja ottaa se vetotanko lehtijouseen kiinni.
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Simpukkaa kun tiputtaa jonkun 4-5cm , eli sen verran että ylemmät pultit saa vielä alkuperäsen palkin läpi. Itsellä menossa koneistamoon raidepäät, että tekevät pidemmän tangon apusimpukalta kääntöpäähän, tuo pitäs auttaa oikeelle kääntymiseen.Tuo hanttarin u-pultti vaatii vähän rälläkkää perämurikkaan.jos tuo lippa jää ylimääräseks, voisin tarvita
.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
#7
|
|||
|
|||
|
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Kiitos tarjouksesta mutta uudet odottaisi kun noutais tuolta jousipajalta. millä mallilla nuo on teetetty?
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Omien mittojen kanssa vallilan takomossa.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Pakko oli livahtaa rälläkän kanssa talliin hetkeksi..
Leikkasin siis kuupan irti ja liimasin takasin. Jos ei pyörä mahdu nyt niin tehköön tilaa itse. Levikkeen saa kivasti tuolta sisäpuolelta kiinni ja nyt ei ainakaan tarvi leikkaa ylimääräisiä soiroja pois. Muoto tuossa hieman kärsi mutta eiköhän nämä muokkaannu muutenkin sitten ajossa. Takaosa siirtyy vielä 1.5-2cm sisemmäs kun perä hakee viimeisen paikkansa. Kuvasta näkyy paljon siis siirtyi kun katsoo vanhoja hitsaus jälkiä. Eli noin 4-5cm menee nyt rungon "yli" tuo linja. Pinta peltejä jos hahmottelisi vaikka seuraavan kerran. Toisen puolen pääsee aloittamaan kun siirtää härvelin enempi toiselle seinälle. Eli puoli kerrallaan pakko tehdä. Kopan käytän jossain välissä vielä kerran irti rungolta kun kärsii nostaa = perä pitää muotonsa. Saa tehtyä runkoon vielä muutaman palasen ja suunniteltua/kenties tehtyä panssarit ja tractionbarit valmiiksi. Kopan nostossa ei kuitenkaan mene 20min kauempaa joten voittaa aina kylmässä makaamisen kun pääsee hitsaamaan ilman esteitä.
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Tiedättekö sen fiiliksen kun kaikki menee pitkin v***ua projektin kanssa. Kaikki tökkii ja paikat hajoaa ja... Kuvitelkaa sitten fiilis x 2
Kuvat kertoo lisää Eli peräpää lähti kasan jatkoksi joten tehdään sitten kokonaan uusi vaikka putkesta tms.. Talliin työnsin lopun raadon ja aloitin madalletun superscooprooffin asennuksen. Eli orkkis katto madallettuna ja scoopilla=syylari tulee takaseinään. Runko pääsi takas pihalle 80% valmiina. Muutaman kuvan napsin vielä soa jutuista. "ylimääräiset" mutterit vaihtuu vielä kiinteisiin prikkoihin. Söpö runko ja putsatut jouset ![]() 45mm tiputettu simpukka. Pultit vain uupuu mutta muuten on valmista Murikan puoleinen peti. Kuskin puoleinen peti. Alustan osiin sekoitin yllätysyllätys itse värin "jämistä". Löytyi mustaa,hilehopeeta,sinistä ja punasta. näin saatiin grafiitin harmaata. Seuraavaksi pistäisi kopan siihen uskoon että sen voisi nostaa rungolle pysyvästi.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
pari vinkkiä,ei oo pakko tehä näin mut kerron kuitenkin.
tohon eturiipun taakse kannattas ehkä laittaa sellaset latanpätkät rajoittajaksi ettei riipu mene "väärinpäin".. tapsan vinkistä mä omaani sellaset tein ja ei oo enää tarvinnu rautakangella kännellä riippuja takas eteenpäin ja eikä oo norriakaan enää vääntyny.. tossa kuvassa ne näkyy jotenkin:http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=145261 niin ja jos jää omat pohjaanlyöntikumit eteen niin jotain koroketta noiden u-pulttilautasten keskelle mikä stoppaa sit kumiin. onkohan mulla siinä joku 60mm korkee rhs putkennatsa,siitäkin kai profiilissa kuva. toi koura ja rototiltti on kyl kätevä purkuapu.. pitäsköhän työpaikan 50tc terexi raahata lajittelukouran kans kotiin kevään ajaksi.. joutas se varmaan kun puomisuorana seissy ainakin 3kk.. pitäs muutama patrolli ja passatti paloitella.. ois ehkä aikaa kun 19pv alkaa 3kk lomautus.
|
|
#13
|
|||
|
|||
|
Putkia putkia putkia.. Täytyy nostaa hattua kyllä putki vehkeiden rakentelijoille!
MittaaHinkkaaHitsaaLeikkaa.. Peräpää rupee muotoutumaan hyvää vauhtia. Kemppi V*ttuili tänää vaan urakalla joten saumoista tuli mallia hio siisteiksi. Sain sitten senkin kuntoon ja lanka tulee taas takertelematta. Siinä hiukan hässäkkää.
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Tämän romun kanssa viettetty satoja tunteja ja 0.1 km jopa ajettu. Aikamme jaksoimme katsoa toisia mutta tiemme ei valitettavasti kohtaa enää halutulla tavalla ja "navettaan" säilöminen ei käy tähän tilanteeseen.
Myydään siis HYVÄÄN kotiin joko osina tai kokonaisena. Rusnaan myydään puolelle ilmoa tästä. Harrastushan ei lopu omalta osalta joten stay tuned!
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Älä nyt saatana myy!
|