![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eikö tollaisella hj61 vakiopumpulla saa mitään lisäapua? Noi pumpun porailut ja paineennostot aiheuttaa vaan ongelmia. 38 pyörä 0,5bar paineilla ei tarvisi pyöriä asvaltilla yhdelläsormella mutta toi vakiotehostus ei käänny maastossa ja rajoittaa ajolinjoja. Pieni apusylkky vois tehostaa riittävästi vaikka nopeus laskisi, maantiellä ei kauheaa nopeutta tarvisi ja maastossakin olis aikaa kääntää hitaamminkin kunhan kääntyisi. Toi läpivetävä sylkky kuorikiinnityksellä kuullostais hyvältä niin olis sama molempiin suuntiin. En tiedä näistä mitään joten neuvot olis arvokkaista. Halvalla hyvää taas haussa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Käykös tämä YouTube ohje nyt hj60 simpukan poraamiseen? Olisko joku 35-40mm männällä oleva hyvä apusylinteriks?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mä tilasin sähköisen 2/6 venttiilin jolla saa tiellä ajoon ton lisäsylkyn pois toiminnasta jolloin ohjauksen "tunto" pitäis olla parempi. Sitte katkasijasta sähköä kelalle kun siirtyy maastoon ni saa lisäsylkyn mukaan. Kun vaan ehtis pajottamaan.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
miks tossa toyotan simpukka videos porataan tohon "pitkään" painelinjaan? mikä estää ottamasta sieltä päädystä mihkä toi linja nyt menee. ajattelin vaan kun omassa on niin kaponen kohta että ei onnistu, mutta sieltä päädystä sais helposti ja olis tilaa.
minkälaista pumppua ootte käyttäny noissa projekteissa? tää mun oma olis tulossa ln65 kakkakikkareeseen |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sitä "pitkän linjan" porausta ei ole mikään pakko porata keskelle sitä linjaa. Omaani porasin sen nipan hieman sivuun ja sit pitkällä poran terällä nippaan reikä sen linjan läpi.
Se poraus heikentää sitä päätyä ja se on ainakin mun mielestä ns heikoin kohta tuossa simpukassa jos meinaa paineita nostaa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
nyt ei jotenkin hamottanu että millä tavalla pikkasen sivuun laitoit sen nipan.
mulla lähtee heti siitä rattiakselin päästä kapee harja noin 10mm levee sinne simpukan päähän asti, eikä siihen mun mielestä oo oikeen sivullakaan mitään parempaa paikkaa. pitää nyt huomenna tutkailla vähä lisää tosta omasta tota simpukkaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mulla on tossa hjssa histeerin varsilla liikettä 12,5cm niin olisko tollanen 40/20 150mm iskulla siihen sitten hyvä? vai 32/16? hjn omalla pumpulla aattelin kokeilla ainakin. mites siihen saa lisää virtausta? jotain holkkia porasin jo vuosia sitten, mutta ei silloin ainakaan vaikuttanut mitään...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
eikös toi 1/2" ole ja aika iso/hankala porata simpukkaan, luulis että 3/8" riittää kun senkin pitäs riittää jotain 40 litran virtaukselle..
![]() Lainaus:
mites tämä toteutus muuten toimi? onko toi joku ilman sähköä läpivirtaava venttiili tjs ![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Venttiilin kelalle kun antaa sähköä portit a ja b yhtyyy portteihin 3 ja4 jolloin lisäsylkky tulee käyttöön ja yhdysletku porteissa 1 ja 2 on nyt tulpattu. Yhdysletkuun voi laittaa vaikka säädettävän kuristuksen jolloin saadaan säädettävä ohjausiskari silloin kun lisäsylinteri ei ole tehostuskäytossä. En tiä toimiiko normisylkyllä koska männän eripuolilla on eri tilavuus...tuskin. E:Toimii normisylkylläkin jos ton yhdysletkun kummstakin portista vie paisuntasäiliöön joka tasaa tilavuuserot. Näin mä sen ainakin järkeilin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? Viimeksi muokannut 88 : 23.10.2014 04:48 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=88;1170845]Juu ei oo pajotettu vielä paikoilleen. Tommonen 2/6 vaikka a ja b portit sekä 1 2 3 4. Sylinteriltä letkut a j b porttiin ja yhdistää letkulla ne jännitteettömänä sylinterille menevät portit, vaikka nyt sitte 1 ja2 Nyt renkaat pääsee kääntymään vapaasti koska sylkyssä oleva öljy pääsee männän ohi puolelta toiselle. Simpukalta tulevat letkut menee portteihin 3 ja 4 jotka ovat jännitteettömänä tukossa, eli sama tilanne kun simpukkaa ei olis edes porattu.
Venttiilin kelalle kun antaa sähköä portit a ja b yhtyyy portteihin 3 ja4 jolloin lisäsylkky tulee käyttöön ja yhdysletku porteissa 1 ja 2 on nyt tulpattu. Yhdysletkuun voi laittaa vaikka säädettävän kuristuksen jolloin saadaan säädettävä ohjausiskari silloin kun lisäsylinteri ei ole tehostuskäytossä. En tiä toimiiko normisylkyllä koska männän eripuolilla on eri tilavuus...tuskin. E:Toimii normisylkylläkin jos ton yhdysletkun kummstakin portista vie paisuntasäiliöön joka tasaa tilavuuserot. Mitä sit tapahtuu kun kesken ajoa häviää sähköt?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Sylinterissä on r1/4 lähdöt...
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut offroadjouni : 30.04.2018 14:25 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
No en oo saanut aikaseks. Rakenna sä nyt tommonen kun mä en oo muka ehtinyt. Saahan sen venttiilin sieltä pois jos on susi systeemi.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Tehostettu Ohjaussimpukka | tomikoo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 25.08.2006 08:13 |
m: hiacen tehostettu hammas tanko ohjaus | psychobilly | O/M/V Muut | 0 | 29.11.2005 02:23 |
M: Mersun tehostettu simpukka | Ahosensetä | O/M/V Muut | 0 | 13.09.2005 19:30 |
O: tehostettu simpukka | bertatisti | O/M/V Muut | 7 | 02.07.2005 11:17 |
m tehostettu ohjaussimpukka | jjtp | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2004 17:24 |