Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2014, 13:25
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Mä tilasin sähköisen 2/6 venttiilin jolla saa tiellä ajoon ton lisäsylkyn pois toiminnasta jolloin ohjauksen "tunto" pitäis olla parempi. Sitte katkasijasta sähköä kelalle kun siirtyy maastoon ni saa lisäsylkyn mukaan. Kun vaan ehtis pajottamaan.

__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.03.2014, 14:11
jartsa78 jartsa78 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.01.13
Sijainti: mustasaari
Viestit: 22
Perusasetus

miks tossa toyotan simpukka videos porataan tohon "pitkään" painelinjaan? mikä estää ottamasta sieltä päädystä mihkä toi linja nyt menee. ajattelin vaan kun omassa on niin kaponen kohta että ei onnistu, mutta sieltä päädystä sais helposti ja olis tilaa.

minkälaista pumppua ootte käyttäny noissa projekteissa?
tää mun oma olis tulossa ln65 kakkakikkareeseen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.03.2014, 18:45
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Sitä "pitkän linjan" porausta ei ole mikään pakko porata keskelle sitä linjaa. Omaani porasin sen nipan hieman sivuun ja sit pitkällä poran terällä nippaan reikä sen linjan läpi.

Se poraus heikentää sitä päätyä ja se on ainakin mun mielestä ns heikoin kohta tuossa simpukassa jos meinaa paineita nostaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2014, 00:24
jartsa78 jartsa78 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.01.13
Sijainti: mustasaari
Viestit: 22
Perusasetus

nyt ei jotenkin hamottanu että millä tavalla pikkasen sivuun laitoit sen nipan.

mulla lähtee heti siitä rattiakselin päästä kapee harja noin 10mm levee sinne simpukan päähän asti, eikä siihen mun mielestä oo oikeen sivullakaan mitään parempaa paikkaa. pitää nyt huomenna tutkailla vähä lisää tosta omasta tota simpukkaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.06.2014, 12:00
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.733
Perusasetus

mulla on tossa hjssa histeerin varsilla liikettä 12,5cm niin olisko tollanen 40/20 150mm iskulla siihen sitten hyvä? vai 32/16? hjn omalla pumpulla aattelin kokeilla ainakin. mites siihen saa lisää virtausta? jotain holkkia porasin jo vuosia sitten, mutta ei silloin ainakaan vaikuttanut mitään...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.06.2014, 17:16
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
mulla on tossa hjssa histeerin varsilla liikettä 12,5cm niin olisko tollanen 40/20 150mm iskulla siihen sitten hyvä? vai 32/16? hjn omalla pumpulla aattelin kokeilla ainakin. mites siihen saa lisää virtausta? jotain holkkia porasin jo vuosia sitten, mutta ei silloin ainakaan vaikuttanut mitään...
varmaan ainoa keino saada tuottoa lisää, on välitysten muuttaminen, eli pumppuun pienempi hihnapyörä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.09.2014, 19:38
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.733
Perusasetus

kukaan ei ole tuntunut ottavan kantaa sylinterin kokoon...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.10.2014, 19:36
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

eikös toi 1/2" ole ja aika iso/hankala porata simpukkaan, luulis että 3/8" riittää kun senkin pitäs riittää jotain 40 litran virtaukselle..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Mä tilasin sähköisen 2/6 venttiilin jolla saa tiellä ajoon ton lisäsylkyn pois toiminnasta jolloin ohjauksen "tunto" pitäis olla parempi. Sitte katkasijasta sähköä kelalle kun siirtyy maastoon ni saa lisäsylkyn mukaan. Kun vaan ehtis pajottamaan.

mites tämä toteutus muuten toimi? onko toi joku ilman sähköä läpivirtaava venttiili tjs eikös normi 2/6 lohkot pistä linjat tukkoon, saattaa tulla kankea käännellä..aika raju ohjausvaimennin taitaa sylinteristä tulla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.10.2014, 04:36
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
mites tämä toteutus muuten toimi? onko toi joku ilman sähköä läpivirtaava venttiili tjs eikös normi 2/6 lohkot pistä linjat tukkoon, saattaa tulla kankea käännellä..aika raju ohjausvaimennin taitaa sylinteristä tulla.
Juu ei oo pajotettu vielä paikoilleen. Tommonen 2/6 vaikka a ja b portit sekä 1 2 3 4. Sylinteriltä letkut a j b porttiin ja yhdistää letkulla ne jännitteettömänä sylinterille menevät portit, vaikka nyt sitte 1 ja2 Nyt renkaat pääsee kääntymään vapaasti koska sylkyssä oleva öljy pääsee männän ohi puolelta toiselle. Simpukalta tulevat letkut menee portteihin 3 ja 4 jotka ovat jännitteettömänä tukossa, eli sama tilanne kun simpukkaa ei olis edes porattu.
Venttiilin kelalle kun antaa sähköä portit a ja b yhtyyy portteihin 3 ja4 jolloin lisäsylkky tulee käyttöön ja yhdysletku porteissa 1 ja 2 on nyt tulpattu. Yhdysletkuun voi laittaa vaikka säädettävän kuristuksen jolloin saadaan säädettävä ohjausiskari silloin kun lisäsylinteri ei ole tehostuskäytossä.
En tiä toimiiko normisylkyllä koska männän eripuolilla on eri tilavuus...tuskin.

E:Toimii normisylkylläkin jos ton yhdysletkun kummstakin portista vie paisuntasäiliöön joka tasaa tilavuuserot.

Näin mä sen ainakin järkeilin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?

Viimeksi muokannut 88 : 23.10.2014 04:48
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.10.2014, 06:31
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

[QUOTE=88;1170845]Juu ei oo pajotettu vielä paikoilleen. Tommonen 2/6 vaikka a ja b portit sekä 1 2 3 4. Sylinteriltä letkut a j b porttiin ja yhdistää letkulla ne jännitteettömänä sylinterille menevät portit, vaikka nyt sitte 1 ja2 Nyt renkaat pääsee kääntymään vapaasti koska sylkyssä oleva öljy pääsee männän ohi puolelta toiselle. Simpukalta tulevat letkut menee portteihin 3 ja 4 jotka ovat jännitteettömänä tukossa, eli sama tilanne kun simpukkaa ei olis edes porattu.
Venttiilin kelalle kun antaa sähköä portit a ja b yhtyyy portteihin 3 ja4 jolloin lisäsylkky tulee käyttöön ja yhdysletku porteissa 1 ja 2 on nyt tulpattu. Yhdysletkuun voi laittaa vaikka säädettävän kuristuksen jolloin saadaan säädettävä ohjausiskari silloin kun lisäsylinteri ei ole tehostuskäytossä.
En tiä toimiiko normisylkyllä koska männän eripuolilla on eri tilavuus...tuskin.

E:Toimii normisylkylläkin jos ton yhdysletkun kummstakin portista vie paisuntasäiliöön joka tasaa tilavuuserot.

Mitä sit tapahtuu kun kesken ajoa häviää sähköt?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.10.2014, 06:48
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.733
Perusasetus

Sylinterissä on r1/4 lähdöt...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.10.2014, 09:29
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Onks jollain ajotuntuma huonontunut tuolla lisäsylinterillä? omassa ainakin parani ominaisuudet maantiellä, tosi vakaa eikä woblaile. Ja toki se on parempi myös maastossa!

Edit: siis meinasin vaan tuon sähköventtiili rakennelman tarpeellisuutta, tuleeko vain turhaa monimutkaisuutta?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.10.2014, 10:38
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

HJ:hin laitoin lisäsylinterin, ku ei sillä muuten voinu ajaa maantiellä boggereitten voplauksen takia. Mut sille sylinterille ei riittäny enää öljyn virtaus kunnolla, joten äkillisissä ohjausliikkeissä apusylinteri pisti kunnolla hanttiin.
Et mihinkään officrossiin ei tuo apusylinteri ole hyvä idea, sivuluisun oikaisu ei nimittäin onnistu...
Itellä sylinteri oli muistaakseni 20/40 ja letkut 3/8" jos joku sitä miettii...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.10.2014, 12:49
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
Sylinterissä on r1/4 lähdöt...
Minkäs kokonen reikä on sylinteriputkessa?
Eipähän se nippa kauheesti virtausta kurista ku on lyhyellämatkaa, se 3/8 letku varmaan ihan riittävä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.10.2014, 13:23
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Minkäs kokonen reikä on sylinteriputkessa?
Eipähän se nippa kauheesti virtausta kurista ku on lyhyellämatkaa, se 3/8 letku varmaan ihan riittävä.
Kuristaa riittävästi. Tuossa kun laitoin hytikkaletkuja sora-auton uuden lavan perälautaan, nii tuli varttisella letkulla vedettynä pikkasta vaille hätänen liikkeissään. Kuristettiin nopeutta laittamalla pienellä reiällä olevat peltirikat (ulkohalkaisija 10mm) helmiliitokseen teräsputken etupuolle. En muista oliko 2mm vai 3mm reikä, mut perälaudan liikkeet hidastu reilusti.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.04.2018, 14:23
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Juu ei oo pajotettu vielä paikoilleen. Tommonen 2/6 vaikka a ja b portit sekä 1 2 3 4. Sylinteriltä letkut a j b porttiin ja yhdistää letkulla ne jännitteettömänä sylinterille menevät portit, vaikka nyt sitte 1 ja2 Nyt renkaat pääsee kääntymään vapaasti koska sylkyssä oleva öljy pääsee männän ohi puolelta toiselle. Simpukalta tulevat letkut menee portteihin 3 ja 4 jotka ovat jännitteettömänä tukossa, eli sama tilanne kun simpukkaa ei olis edes porattu.
Venttiilin kelalle kun antaa sähköä portit a ja b yhtyyy portteihin 3 ja4 jolloin lisäsylkky tulee käyttöön ja yhdysletku porteissa 1 ja 2 on nyt tulpattu. Yhdysletkuun voi laittaa vaikka säädettävän kuristuksen jolloin saadaan säädettävä ohjausiskari silloin kun lisäsylinteri ei ole tehostuskäytossä.
En tiä toimiiko normisylkyllä koska männän eripuolilla on eri tilavuus...tuskin.

E:Toimii normisylkylläkin jos ton yhdysletkun kummstakin portista vie paisuntasäiliöön joka tasaa tilavuuserot.

Näin mä sen ainakin järkeilin.
Jokos tämä on venttiili on paikallaan ja toimivuutta testattu käytännössä? Omasta assist-sylinteristä loppuu liikevara vähän kesken joten mietiskelin että mitä kaikkea muuttaisi seuraavaan evoluutioon. Jeeppi on vähän huono palauttamaan ohjausta, ja tämä voisi olla yksi tapa parantaa katutuntumaa.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 30.04.2018 14:25
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.04.2018, 20:06
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

No en oo saanut aikaseks. Rakenna sä nyt tommonen kun mä en oo muka ehtinyt. Saahan sen venttiilin sieltä pois jos on susi systeemi.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Tehostettu Ohjaussimpukka tomikoo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 25.08.2006 08:13
m: hiacen tehostettu hammas tanko ohjaus psychobilly O/M/V Muut 0 29.11.2005 02:23
M: Mersun tehostettu simpukka Ahosensetä O/M/V Muut 0 13.09.2005 19:30
O: tehostettu simpukka bertatisti O/M/V Muut 7 02.07.2005 11:17
m tehostettu ohjaussimpukka jjtp O/M/V Muut 0 29.07.2004 17:24


Sivu luotu: 08:46 (GMT +2).