![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kukaan ei ole tuntunut ottavan kantaa sylinterin kokoon...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noista vaihtoehdoistasi lähtisin koittamaan 40/20 mm sylinteriä. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta pikaisesti jäi mieleen että omalla pumpulla, ja tuottoa tarvitsit lisää? tuotto on minun käsittääkseni Litraa/min, ja sitä ei saa millään pumppuun lisää, siis kierrosta kohden, joten ainut vaihtoehto on lisätä kierroksia... -> ja alunperinkin tuo pumppu on välitetty siedettävän nopeaksi, minä en uskaltaisi välittää enempää kuin 1,5x nopeammaksi. Painetta voi nostaa, mutta en tiedä kuinka paljon. Ja sitten tuo lisäsylinterin mitoitus: mitä suurempi sylinteri, niin sitä enemmän pumpulta vaaditaan tuottoa, siis vaikka "ratitat" jäällä, niin renkaiden kääntyminen vaatii pumpulta vastaavaa tuottoa, siis koneelta kierroksia tms. Ja kun puhutaan sylinteristä, niin sehän on läpi menevällä männällä? jos painetta on esim. 100 kg/cm2 niin tuolla 16/32 sylinterillä voima on 8,04cm2 -2cm2= 6cm2 -> 100 kg/cm2x6cm2= 600 kg, 20/40 sylinterillä n.942 kg, Ja palkonko tuo tuo lisää voimaa? hyvä kysymys, minulla ei ole nyt täsmätietoa, mutta jos yrittäis arvata? hj-60/61 simpukassa oleva sylinteri on tilavuudeltaan vaikkapa noin 150cm3 (arvaus!), ja sillä saadaan raidetankoon vaikka 15cm liike (arvaus!) niin 100% hyötysuhteella, 100 kg/cm2 paineella raidetanko liikkuu vastaavasti, kuin 10cm2 sylinterillä, siis tuo 20/40 sylinterin iskutilavuus on likimain sama em. arvauksilla; siis voima tuplaantuu, mutta samoilla pumpun kierroksilla renkaat kääntyy puolella nopeudella. Siis jos pumppu on jo alunperin ollut liian pieni tuotoltaan, niin kääntönopeus puolittuu... siis joko reilusti isompaa pumppua, taikka toinen kaveriksi. Monta kertaa on käynyt mielessä sähkökäyttöinen ohjaustehostimen pumppu; siis käsikäytöllä valitaan käyttöön painekytkimellä ohjattu, n. 1-2kw sähkökäyttöinen lisäpumppu, saisi ratitettua oikein kunnolla tyhjäkäynnillä... (siis otetaan joku bensa-henkilöauton startti, ja siitä ketjuvälityksellä esim. hj-60 tehostimen pumppu pyörimään... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tuossa kun pyörittelin kierretappeja kädessä mitä itteltä löytyy, niin olisko 3/8" kierre hyvä sipukan kylkeen? muut oli sitten normi millisiä tappeja...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
R1/4 kierteet tein ne ainakin sopi hdj:n simpikkaan
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
R1/2" on ihan hyvä eli puolen tuuman jengat simpukkaan ja kaksois nipoilla lähdöt siitä eteen päin...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kaksois nippa termi ei aukee?
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kaksoisnipalla taidetaan tarkoittaa nippaa jossa on uros kumpaankin suuntaan.
Eli toinen uros menee siihen reikään simpukassa ja toiseen päähän saa letkun kiinni, tällä tavalla letkun saa suunnattua haluamaansa suuntaan. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tällästä nippaa käsissäni hypistelinkin kun asiaa suunnittelin ja kierteitä/ letkukokoja mietin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Tehostettu Ohjaussimpukka | tomikoo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 25.08.2006 08:13 |
m: hiacen tehostettu hammas tanko ohjaus | psychobilly | O/M/V Muut | 0 | 29.11.2005 02:23 |
M: Mersun tehostettu simpukka | Ahosensetä | O/M/V Muut | 0 | 13.09.2005 19:30 |
O: tehostettu simpukka | bertatisti | O/M/V Muut | 7 | 02.07.2005 11:17 |
m tehostettu ohjaussimpukka | jjtp | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2004 17:24 |