Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.12.2013, 00:17
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

onkohan tälläinen kuinka vaikea rakentaa tuommoiseen ln65? mitä kaikkea tarvii jotta pääsee edes alkuun?

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.12.2013, 01:26
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
onkohan tälläinen kuinka vaikea rakentaa tuommoiseen ln65? mitä kaikkea tarvii jotta pääsee edes alkuun?
Riippuu, onko valmiina tehostettu simpukka vai ei.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.12.2013, 02:48
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Riippuu, onko valmiina tehostettu simpukka vai ei.
on tehostettu.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2013, 15:04
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
onkohan tälläinen kuinka vaikea rakentaa tuommoiseen ln65? mitä kaikkea tarvii jotta pääsee edes alkuun?
Tarviit letkut, sylinterin ja Toyotan pumppua tehokkaamman tehostimen pumpun. Esimerkiksi Saginawin pumppu jenkeistä. Tuossa ohjeet simpukan poraamiseen: http://www.youtube.com/watch?v=zjbJ6479BKo

Ja tuossa ideoita sylinterin kiinnitykseen ym: http://www.pirate4x4.com/forum/toyot...sist-tech.html

Sylinterit ei maksa kuin reilun satkun uutenakaan hytikkaliikkeissä, joten ei paljon kannata vanhoja puimurin sylinterejä kattella. Joku 20/40mm sylinteri on passeli. Pituuden voit mitata kääntyvyyden mukaan.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.12.2013, 16:47
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Eikö tollaisella hj61 vakiopumpulla saa mitään lisäapua?
Noi pumpun porailut ja paineennostot aiheuttaa vaan ongelmia.
38 pyörä 0,5bar paineilla ei tarvisi pyöriä asvaltilla yhdelläsormella mutta toi vakiotehostus ei käänny maastossa ja rajoittaa ajolinjoja.

Pieni apusylkky vois tehostaa riittävästi vaikka nopeus laskisi, maantiellä ei kauheaa nopeutta tarvisi ja maastossakin olis aikaa kääntää hitaamminkin kunhan kääntyisi.

Toi läpivetävä sylkky kuorikiinnityksellä kuullostais hyvältä niin olis sama molempiin suuntiin.

En tiedä näistä mitään joten neuvot olis arvokkaista.
Halvalla hyvää taas haussa.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.12.2013, 20:44
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Käykös tämä YouTube ohje nyt hj60 simpukan poraamiseen? Olisko joku 35-40mm männällä oleva hyvä apusylinteriks?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2014, 13:25
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Mä tilasin sähköisen 2/6 venttiilin jolla saa tiellä ajoon ton lisäsylkyn pois toiminnasta jolloin ohjauksen "tunto" pitäis olla parempi. Sitte katkasijasta sähköä kelalle kun siirtyy maastoon ni saa lisäsylkyn mukaan. Kun vaan ehtis pajottamaan.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.03.2014, 14:11
jartsa78 jartsa78 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.01.13
Sijainti: mustasaari
Viestit: 22
Perusasetus

miks tossa toyotan simpukka videos porataan tohon "pitkään" painelinjaan? mikä estää ottamasta sieltä päädystä mihkä toi linja nyt menee. ajattelin vaan kun omassa on niin kaponen kohta että ei onnistu, mutta sieltä päädystä sais helposti ja olis tilaa.

minkälaista pumppua ootte käyttäny noissa projekteissa?
tää mun oma olis tulossa ln65 kakkakikkareeseen
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.03.2014, 18:45
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Sitä "pitkän linjan" porausta ei ole mikään pakko porata keskelle sitä linjaa. Omaani porasin sen nipan hieman sivuun ja sit pitkällä poran terällä nippaan reikä sen linjan läpi.

Se poraus heikentää sitä päätyä ja se on ainakin mun mielestä ns heikoin kohta tuossa simpukassa jos meinaa paineita nostaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.10.2014, 19:36
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

eikös toi 1/2" ole ja aika iso/hankala porata simpukkaan, luulis että 3/8" riittää kun senkin pitäs riittää jotain 40 litran virtaukselle..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Mä tilasin sähköisen 2/6 venttiilin jolla saa tiellä ajoon ton lisäsylkyn pois toiminnasta jolloin ohjauksen "tunto" pitäis olla parempi. Sitte katkasijasta sähköä kelalle kun siirtyy maastoon ni saa lisäsylkyn mukaan. Kun vaan ehtis pajottamaan.

mites tämä toteutus muuten toimi? onko toi joku ilman sähköä läpivirtaava venttiili tjs eikös normi 2/6 lohkot pistä linjat tukkoon, saattaa tulla kankea käännellä..aika raju ohjausvaimennin taitaa sylinteristä tulla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.10.2014, 04:36
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
mites tämä toteutus muuten toimi? onko toi joku ilman sähköä läpivirtaava venttiili tjs eikös normi 2/6 lohkot pistä linjat tukkoon, saattaa tulla kankea käännellä..aika raju ohjausvaimennin taitaa sylinteristä tulla.
Juu ei oo pajotettu vielä paikoilleen. Tommonen 2/6 vaikka a ja b portit sekä 1 2 3 4. Sylinteriltä letkut a j b porttiin ja yhdistää letkulla ne jännitteettömänä sylinterille menevät portit, vaikka nyt sitte 1 ja2 Nyt renkaat pääsee kääntymään vapaasti koska sylkyssä oleva öljy pääsee männän ohi puolelta toiselle. Simpukalta tulevat letkut menee portteihin 3 ja 4 jotka ovat jännitteettömänä tukossa, eli sama tilanne kun simpukkaa ei olis edes porattu.
Venttiilin kelalle kun antaa sähköä portit a ja b yhtyyy portteihin 3 ja4 jolloin lisäsylkky tulee käyttöön ja yhdysletku porteissa 1 ja 2 on nyt tulpattu. Yhdysletkuun voi laittaa vaikka säädettävän kuristuksen jolloin saadaan säädettävä ohjausiskari silloin kun lisäsylinteri ei ole tehostuskäytossä.
En tiä toimiiko normisylkyllä koska männän eripuolilla on eri tilavuus...tuskin.

E:Toimii normisylkylläkin jos ton yhdysletkun kummstakin portista vie paisuntasäiliöön joka tasaa tilavuuserot.

Näin mä sen ainakin järkeilin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?

Viimeksi muokannut 88 : 23.10.2014 04:48
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Tehostettu Ohjaussimpukka tomikoo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 25.08.2006 08:13
m: hiacen tehostettu hammas tanko ohjaus psychobilly O/M/V Muut 0 29.11.2005 02:23
M: Mersun tehostettu simpukka Ahosensetä O/M/V Muut 0 13.09.2005 19:30
O: tehostettu simpukka bertatisti O/M/V Muut 7 02.07.2005 11:17
m tehostettu ohjaussimpukka jjtp O/M/V Muut 0 29.07.2004 17:24


Sivu luotu: 02:39 (GMT +2).