Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 10.12.2013, 23:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ennen kuin kukaan kokeilee....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Samahan se mitä sinneruikkaa kun tehoa siitä saadaan vaan sen verran ku ilmaakin on pyttyyn saatu,ja maakaasu tai nestekaasu ei pala dieselinkään kera eikä myöskään kipinän eikä minkään muunkaan kanssa ilman happea. Ja sitähän saadaan Turbolla tai remmiahtimella pyttyyn niin paljon ku halutaan. Vaan ei se aivan niin yksinkertaista ole kuin se polttoaineen syöttö,Diesel ruiskutus pumppu on helppo varustaa niin et se syöttää naftaa niin paljon et kone tukehtuu,nestekaasusta puhumattakaan,pointti on siinä et se kaasu ei ole hapetin vaan polttoaine joka ei pala ilman happea. Ns. moottori nestekaasua käytetään mm. trukeissa jotka alunperin on tehty bensakoneiksi,dösissähän käytetään maakaasua sun muuta mut ei se niissäkään ole tehon takia eikä edesauta tehon tuottoa. Eli vielä kerran: teho ei ole yhtä kuin polttoaine vaan ILMA,silloin kun se on tarjoiltu sylinteriin.
JOS puhutaan puristesytytteisestä kaasumoottorista, niin se yleensä tarkoittaa sitä, että moottori käyttää VAIN kaasua -> siis koko dsl laitteisto korvataan kaasulaitteistoilla, siis tankki vaihdetaan kaasusäiliöksi jne

JOS puhutaan ns.kaksoispolttoainemoottorista, niin se on käytännössä diesel moottori, jossa kaasu-ilma seos sytytetään sylinterissä pienellä määrällä dieseliä, joka tulee siis dsl-järjestelmän kautta.
JOS kaksoispolttoainemoottorissa AHTOPAINE kasvaa/nostetaan liian suureksi, niin se alkaa nakuttamaan, joka laskee tehoa, ja ennen kaikkea särkee moottorin!

-> siis johonkin 3 kg ahtopaineilla olevaan auton korkeapuristeiseen dieseliin ei kestä mennä ruiskuttelemaan kaasua palotilan ulkopuolelta! eikä sisäpuolelta, muuten kuin männän olessa puristustahdin lopussa....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 10.12.2013 23:44
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu sd33 mäntä. tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 08.04.2013 11:39
Annetaan SD33 mäntä FunJam O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.07.2012 15:10
Ostetaan 2lt mäntä Juho L O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.01.2012 08:24
Ostettu Nivan 1.6 Mäntä Punanenä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.06.2010 20:13
O: Jojodan mäntä PikkuF O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.09.2007 22:09


Sivu luotu: 17:13 (GMT +2).