Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pajeron sulannu mäntä. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117439)

turhapuro u 16.11.2013 18:36

pajeron sulannu mäntä.
 
mistäs moinen johtuu että 2.5 pajeron yhestä männän laesta puuttuu noin tikkuaskin kokonen piitti ,sulannu pois .veivi poikki ja reikä lohkos. muut männät ihan ok.kansikin tais säästyy .voimaa täs sellaset 235hv ja pakolämmot pysy koko ajan jossain 600/700 nurkilla .kymmenisen kilsaa se kesti vetää 5vaihteella 5500rpm ennen kun mosahti. ihmetyttää että mikä sitä yhtä mäntää ny niin lämmitti.ahtopaineitakaan ei ollu kun 2.5 par.

Repro 16.11.2013 19:08

Paljos oli pakopaineet?

Tomppaa_ 16.11.2013 19:25

Jos vain yhessä männässä vaurioita niin ääni vuotavalle/muutenvaan paskalle suuttimelle.

SptV 16.11.2013 19:30

Tosta uus mosa..

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116653

Mika_T 16.11.2013 22:34

Mitä oli pakopaine ja ahtolämmöt?

Ihmeen kauanhan se kesti jos 10km.

turhapuro u 16.11.2013 23:11

Pakopaineet ei juuri heitä tosta ahtopaineesta ahdon lämmöst ei ole tietoo mutta keulilla senverta iso cooleri että epäilen liian korkeaa lämpöö koska vauhtii oli kummiskin mittarin mukaa jotain 160 niin ilmaakin se cooleri saa.just purkailin kantta niin oli venttiilit saannu aikas hyvän pinnotuksen tosta alumiinista samoin esikammio mutta kannen alumiini osa ihan puhdas .suutinta rupesin epäilee itekkin kun oli kaivannu just kammion kohtaan se montun . sattuu olee testi pumppu lainassa eikä meinaa kotiutua olleskaa.

H&K 16.11.2013 23:27

Niin siis, jotta pysytään kärryillä, otitko pajeron 2,5td- moottorista 235:n hepan tehoja vanhoilla suuttimilla ilman mitään suutinremppaa?

sisua45 17.11.2013 00:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turhapuro u (Viesti 1067047)
mistäs moinen johtuu että 2.5 pajeron yhestä männän laesta puuttuu noin tikkuaskin kokonen piitti ,sulannu pois .veivi poikki ja reikä lohkos. muut männät ihan ok.kansikin tais säästyy .voimaa täs sellaset 235hv ja pakolämmot pysy koko ajan jossain 600/700 nurkilla .kymmenisen kilsaa se kesti vetää 5vaihteella 5500rpm ennen kun mosahti. ihmetyttää että mikä sitä yhtä mäntää ny niin lämmitti.ahtopaineitakaan ei ollu kun 2.5 par.

Kuolipahan saappaat jalassa. :D

Tuosta sais melkein kaikki numero-arvot puolittaa, jos meinaa kauaa ajella.

Jappi 17.11.2013 03:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 1067204)
Kuolipahan saappaat jalassa. :D

Tuosta sais melkein kaikki numero-arvot puolittaa, jos meinaa kauaa ajella.

Aika kovat luvut kammiokoneen valumännälle, tosiaan...

E: Todennäköisesti männän laki on haljennut tai suutin pettänyt. Loppu seurausta/oiretta tapahtuneesta.

0ltzi 17.11.2013 07:56

saako udella että missä ja miks oot ajanu 10km kaasu pohjassa?

onks sellasta viritettyä dsl joka tuon kestää..

_LM_ 17.11.2013 10:36

Ruvettava seuraavaksi pinnoittamaan mäntiä kuten mersumiehet tekee. Tosin ei suutin vikaa korjaa.

-MaTTi- 17.11.2013 13:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1067238)
saako udella että missä ja miks oot ajanu 10km kaasu pohjassa?

Ja vieläpä vitosella, 2.5 bar ahtoja ja kaikenlisäks 5500 r/min. :eek: Varmaan Bonnevillen suola-aavikolla kokeiltu. :D:D:D ...tai päiväunissa.

veijon-esso 17.11.2013 13:32

oliko jakis juuttunu hitaalle puolelle?

apiaani 17.11.2013 15:39

Tarina ei myöskään kerro, että missä vaiheessa on herätty ja päästetty kissa ulos.

Tomppaa_ 17.11.2013 16:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turhapuro u (Viesti 1067180)
Pakopaineet ei juuri heitä tosta ahtopaineesta ahdon lämmöst ei ole tietoo mutta keulilla senverta iso cooleri että epäilen liian korkeaa lämpöö koska vauhtii oli kummiskin mittarin mukaa jotain 160 niin ilmaakin se cooleri saa.just purkailin kantta niin oli venttiilit saannu aikas hyvän pinnotuksen tosta alumiinista samoin esikammio mutta kannen alumiini osa ihan puhdas .suutinta rupesin epäilee itekkin kun oli kaivannu just kammion kohtaan se montun . sattuu olee testi pumppu lainassa eikä meinaa kotiutua olleskaa.

Veikkaisin että suutin on vuotanu/sumuttanu huonolaatusta sumua joten männän päälle on jääny palamatonta ainetta joka on sitten pidemmällä vedolla ruvennut lämmittämään ja sulattamaan mäntää. Eipä tuossa oikein muusta voi olla kyse kun vain yksi mäntä pilalla. Jos kaikissa olisi vaurioita niin pieleen säädettyä pumppua epäilisin.

KarvaTurpa 17.11.2013 17:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1067318)
Ja vieläpä vitosella, 2.5 bar ahtoja ja kaikenlisäks 5500 r/min. :eek: Varmaan Bonnevillen suola-aavikolla kokeiltu. :D:D:D ...tai päiväunissa.

Ääni päiväunille:D

sisua45 17.11.2013 17:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa (Viesti 1067403)
Ääni päiväunille:D

On voinu olla ns märkäuni? :D

Ite en saanu pajeron koneesta kuin 0.6 bar ahtoja, tosin en kyllä yrittänytkään. :)

turhapuro u 17.11.2013 17:36

3 Liiteet
En ti minkälaisii unii työ näätte mut kyl pajee vauhtii saa kun sit vähän virittelee ja niille kuka ihmettelee että missä pajel pystyy ajaa hanat kaakos niin se on niinkin ihmeellinen paikka kun maan tie.oli näköjään saannu mäntä vähän muuten kin kipeetä .oli noi mutterit mystisesti kadonnu tosta veivistä ,kierteet pulteissa ehjät ja laakeri pinta kampurassa et ei kait se ainakaan lakru sta tää vaurio lähtenny.

sisua45 17.11.2013 18:43

Jaa, no sitten on asiat kunnossa. Taisivat juuri vaihtaa 160 km/h talvirajoitukset teille. Vanha pajero ja alkutalvinen maantie ovat juurikin paras paikka kokeilla huippunopeuksia.

pee 17.11.2013 19:25

eikai tuo nyt niin tavatonta ole, liekö vakiopajero yhtään tuon luotettavampi ?


... pääasia että hajos (taas teillä turvallisempaa)

0ltzi 17.11.2013 19:44

paa 6000 egee siihen pajen koneesee ni se ei silti kestä ajaa kaasu pohjassa montaa aikaa :)

kaikki muutko männät on ihan ehdat?

_LM_ 17.11.2013 22:37

Ei taida olla ihan päiväunista kyse :D Taitaa olla nimittäin sama laite kuin näissä videoissa:
http://www.youtube.com/watch?v=E1OvJCGq6Cc
http://www.youtube.com/watch?v=b4G_fOKoPq0

-MaTTi- 17.11.2013 22:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 1067589)
Ei taida olla ihan päiväunista kyse :D Taitaa olla nimittäin sama laite kuin näissä videoissa:
http://www.youtube.com/watch?v=E1OvJCGq6Cc
http://www.youtube.com/watch?v=b4G_fOKoPq0

No ei se tuokaan yksilö vitosella ota 5500 r/min, vauhtia olis jo n. 200 km/h. Ja diiselissä kun ne tehot ja väännöt ei oo enää kummosia noilla kierroksilla (paitsi st-mersuissa).

Mut rispektit ko. Pajerolle kuitenki, yleensä ei jaksa samalla lailla pyörittää ees soralla nuo.

Heikki L 17.11.2013 23:36

Ihme että pysy pystyssä��

Nuhapumppu 18.11.2013 20:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1067473)
eikai tuo nyt niin tavatonta ole, liekö vakiopajero yhtään tuon luotettavampi ?


... pääasia että hajos (taas teillä turvallisempaa)

Ei ole yhtään sen luotettavampi,mutta onneksi meillä on ydintuhon kestävä 2L. Enemmänkait minua ihmetyttää se että kuinka helvetissä joku uskoltaa ajaa tuommoisella tötteröllä vitosella yli 3000rpm,sekin kun mennään kuolemaa halveksuen. Ja kuten matti sanoi niin epäilen kans vähän tuota 5500rpm,koska muistaakseni vitosella 90km/h tulee 2500rpm huiteille eli silloin tuolla 5500rpm vauhdiksi tulis sellaiset 198km/h,riippuen toki renkaista.


Sivu luotu: 04:19 (GMT +2).