![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mites tossa kun lueskentelin niin onko superselect laatikosta olemassa 2 versiota ???????? Ja easyselect ei ole se toinen Wiki väittäisi, et olisi 33/67% laatikko jonka tunniste olisi SS4II jossa toi II(2) tarkottaisi ilmeisesti parannettua versiota ![]() ![]() Ja onko kaikki delicat varustettu superselect;illä?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
onko tuolla lämppärin kennossa vielä hana minkä pitäisi aueta?
auto 92 2,5td |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vanhemmassa mallissa ei ainakaan ole. Se että vesi virtaa kennon läpi ei tarkoita sitä että se olisi ehjä. Kaikki tukkeutuneet kennot ainakin tähän mennessä ovat päästäneet veden läpi, mutta väärästä paikasta.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
SS4II on 3gen pajeroissa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Täytyy taas tulla kyselee tyhmiä, tossa marraskuussa autolla käytiin offaamassa ja vähän uiskentelmassa, mutta minkäännäköistä vikaa ei ilmennyt, auto jäi seisomaan kolmeksi viikoksi pihalle.
Kun seuraavan kerran menin käynnistämään niin ihmettelin kun hehkutus veti aika rajusti kaikki valot himmeiksi ja volttimittari jonnekkin 10V tienoille, no lähti kuitenkin käyntiin ihan normaalisti eikä yhtää oikutellut, valot kirkastui heti kun vähän nosti kierroksia, volttimittari ei silti noussut yli 12,5V kun yleensä heti kun kierroksia nosti niin nousi 14V samantien. Ajattelin että kyse on tyhjentyneistä akuista ja ensimmäisistä pakkasista missä auto oli sen ajan seissyt. No sitten tuli huomattua ettei ajossakaan ihan normaalia ole, jännite pyörii 12-13,5V välillä, muttei mitään ongelmia ole minkään suhteen, eli auton lähtee käyntiin kun palmun alta vaikka ajeltu nyt kolme viikkoa tuon seisonnan jälkeen. Usein jännite vaihtelee niin että kun lähtee ajamaan niin jännite hiljalleen kulkee tonne 13V mutta saattaa ajaessa pudota takaisin johonkin 12,3V, jännintä on että virtaa riittää aina ja mikään ei himmene, eikä jännite mene koskaa alle 12V. Kun auto on ajon jälkeen paikallaan ja vaikka 13V mittarissa ja valot ottaa pois niin nousee 13,5V, mutta mikään muu kuormitus ei muuta jännitettä ylös tai alas, vaikka löisin kaikki sähkölaitteet päälle niin ei menisi tolla hetkellä alle 13V, mutta muuten saattaa yhtäkkiä lipua tonne 12V pintaan. Jos autoa seisottaa lämpimässä vaikka 5h ja lyö käyntiin ja nostaa kierroksia niin lataa heti sen 14V, mutta ajaa kun lähtee niin perusoireet alkaa. Eli eilen oli aikaa putsata kaikki akkujen kengät ja navat, mutta ei ollut vaikutusta, minä uskoisin että akku tai akut olisi ehtoopuolella, mutta voiko laturissa tai jännitteensäätimessä olla jotain, kun kuitenkin tuntuu lataavan normaalisti eli aina on virtaa valoille ja sähkölaitteille palaa kirkkaana, mutta itse jännite on pienempi kuin pitäisi. Ja jännitemittari mittaa tosiaan pääakusta jännitettä. Eli rassaako kylmä minun huonoja akkujani vai onko vika muualla?
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tarkistitko sen vänkärin puolen akkuun tulevan kolmijohtosen liittimen? Mitenkäs maadoitukset, onko kunnossa? Laturin hihna tiukalla?
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ookko uittanu laturin jossain rapakossa ?????
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laturin hihna on tiukalla eikä ulvo tai luista. Juu oli vähän "märkää" ja jäin jumiin, auto seisoi laturi veden alla puolisen tuntia. Jaa muutenkin oli nopeita vesikuoppien läpi siirtymiä.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#9
|
||||
|
||||
![]()
EDIT: Ei mitään enää...
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 30.12.2013 18:47 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tästä tuolla mitsufoorumilla jo kirjoittelinkin.
gen1 paherokyseessä Elikkä tällainenkin vika tai ominaisuus on ilmennyt kun on noita sateita viimeaikoina pidellyt. Ongelma ilmenee pahemmin hanttarin puolella, kun lattialla rupee olemaan vettä siinämäärin et kohta puoleen on saappaat paree olla jalassa, ei kuskin puolikaan tosiaan kuiva ole. Onko näissä joku tyypillinen paikka mistä vedet valskaa sisälle. A pilarin verhous tuntuu hiukan nihkeältä joka viittaisi siihen tuulilasin tiiviste ei ole aivan tiivis, mut toi pahin vuoto ei ole sitä kastellut kun ei niin märkä ole, saattaa olla et pelkästään autossa vallitseva suht kostea ilmastokin saa tuntumaan verhoilut ikään kuin kosteilta. Alareunasta tiiviste voi tietty vuotaa reilummin, mut sinnekään ei oikein näe ku on kojelauta niin lähellä tiivistettä. Kojetaulun ja a pilarin väliin kun kurkkii niin siellä näkyy vesihelmiä. Jalkatilan sivu verhoilun kun irroitin ja sieltä paljastuu alareunassa ovaalin muotoinen aukko, siitä kun katto sisään helmakotelon päähän niin pohjalla on reilusti vettä. Sen jalkotilan verhoilun ja pellin väli vaikutti kuivalta, sitten kun koitti sormella siitä ovaalista aukosta pellin takapuolta niin siellä oli tosissaan märkää. Mistä vesi mahtaa päästä virtaamaan sen kotelon seinämiä pitkin. Kesällä kun oli sisälokarit pois niin koitin kurkkia et missä kunnossa lokasuojien takana olevat sivupellit on, joka on ilmeisesti samaa kotelorakennetta kuin sisäpuolella se pelti missä on tuo aiemmin mainittu ovaaliaukko, mutta siellä lokasojan takana näytti ihan hyvältä vaikka monesti taitaa olla aika happamassa kunnossa pellit siellä, ainakin kahdessa aiemmassa pajerossani on olleet. Mitä kautta veden pitäisi poistua siitä tuulilasin edessä olevasta lämppärin ilmanottoaukosta, näistä kun ei saa sitä ritilää pois et pääsis näkemään ja puhdistamaan mahdollisen tyhjentymis kanavan. Joo tiedän et ongelman saa osittain poistettua kun ottaa pohjasta tulpan pois, mut ei ole kuitenkaan kiva et autossa on juoksevavesi. Pohjakin on vielä hitsaamaton ja sen verran terve ettei huvittais antaa sen lillua veden vallassa ja ruostua olemattomiin. |
![]() |
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |