Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2013, 19:30
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mites tossa kun lueskentelin niin onko superselect laatikosta olemassa 2 versiota ????????

Ja easyselect ei ole se toinen

Wiki väittäisi, et olisi 33/67% laatikko jonka tunniste olisi SS4II jossa toi II(2) tarkottaisi ilmeisesti parannettua versiota


Ja onko kaikki delicat varustettu superselect;illä?

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.12.2013, 14:47
jylppy81 jylppy81 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.10.13
Sijainti: iisalmi
Viestit: 12
Perusasetus

onko tuolla lämppärin kennossa vielä hana minkä pitäisi aueta?
auto 92 2,5td
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2013, 13:16
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jylppy81 Näytä viesti
onko tuolla lämppärin kennossa vielä hana minkä pitäisi aueta?
auto 92 2,5td
Vanhemmassa mallissa ei ainakaan ole. Se että vesi virtaa kennon läpi ei tarkoita sitä että se olisi ehjä. Kaikki tukkeutuneet kennot ainakin tähän mennessä ovat päästäneet veden läpi, mutta väärästä paikasta.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2013, 13:28
giantti giantti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: mustasaari
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mites tossa kun lueskentelin niin onko superselect laatikosta olemassa 2 versiota ????????

Ja easyselect ei ole se toinen

Wiki väittäisi, et olisi 33/67% laatikko jonka tunniste olisi SS4II jossa toi II(2) tarkottaisi ilmeisesti parannettua versiota
SS4II on 3gen pajeroissa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.12.2013, 07:47
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Täytyy taas tulla kyselee tyhmiä, tossa marraskuussa autolla käytiin offaamassa ja vähän uiskentelmassa, mutta minkäännäköistä vikaa ei ilmennyt, auto jäi seisomaan kolmeksi viikoksi pihalle.

Kun seuraavan kerran menin käynnistämään niin ihmettelin kun hehkutus veti aika rajusti kaikki valot himmeiksi ja volttimittari jonnekkin 10V tienoille, no lähti kuitenkin käyntiin ihan normaalisti eikä yhtää oikutellut, valot kirkastui heti kun vähän nosti kierroksia, volttimittari ei silti noussut yli 12,5V kun yleensä heti kun kierroksia nosti niin nousi 14V samantien. Ajattelin että kyse on tyhjentyneistä akuista ja ensimmäisistä pakkasista missä auto oli sen ajan seissyt.

No sitten tuli huomattua ettei ajossakaan ihan normaalia ole, jännite pyörii 12-13,5V välillä, muttei mitään ongelmia ole minkään suhteen, eli auton lähtee käyntiin kun palmun alta vaikka ajeltu nyt kolme viikkoa tuon seisonnan jälkeen. Usein jännite vaihtelee niin että kun lähtee ajamaan niin jännite hiljalleen kulkee tonne 13V mutta saattaa ajaessa pudota takaisin johonkin 12,3V, jännintä on että virtaa riittää aina ja mikään ei himmene, eikä jännite mene koskaa alle 12V.
Kun auto on ajon jälkeen paikallaan ja vaikka 13V mittarissa ja valot ottaa pois niin nousee 13,5V, mutta mikään muu kuormitus ei muuta jännitettä ylös tai alas, vaikka löisin kaikki sähkölaitteet päälle niin ei menisi tolla hetkellä alle 13V, mutta muuten saattaa yhtäkkiä lipua tonne 12V pintaan.

Jos autoa seisottaa lämpimässä vaikka 5h ja lyö käyntiin ja nostaa kierroksia niin lataa heti sen 14V, mutta ajaa kun lähtee niin perusoireet alkaa.

Eli eilen oli aikaa putsata kaikki akkujen kengät ja navat, mutta ei ollut vaikutusta, minä uskoisin että akku tai akut olisi ehtoopuolella, mutta voiko laturissa tai jännitteensäätimessä olla jotain, kun kuitenkin tuntuu lataavan normaalisti eli aina on virtaa valoille ja sähkölaitteille palaa kirkkaana, mutta itse jännite on pienempi kuin pitäisi. Ja jännitemittari mittaa tosiaan pääakusta jännitettä.

Eli rassaako kylmä minun huonoja akkujani vai onko vika muualla?
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.12.2013, 10:46
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Tarkistitko sen vänkärin puolen akkuun tulevan kolmijohtosen liittimen? Mitenkäs maadoitukset, onko kunnossa? Laturin hihna tiukalla?
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.12.2013, 10:55
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

ookko uittanu laturin jossain rapakossa ?????
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.12.2013, 07:58
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Tarkistitko sen vänkärin puolen akkuun tulevan kolmijohtosen liittimen? Mitenkäs maadoitukset, onko kunnossa? Laturin hihna tiukalla?
Siis tarkoitatko liittimellä akun kenkää, missä on liitettynä useampi johto?
Laturin hihna on tiukalla eikä ulvo tai luista.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupe69 Näytä viesti
ookko uittanu laturin jossain rapakossa ?????
Juu oli vähän "märkää" ja jäin jumiin, auto seisoi laturi veden alla puolisen tuntia. Jaa muutenkin oli nopeita vesikuoppien läpi siirtymiä.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.12.2013, 08:00
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

EDIT: Ei mitään enää...
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland

Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 30.12.2013 18:47
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.01.2014, 20:18
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Tästä tuolla mitsufoorumilla jo kirjoittelinkin.

gen1 paherokyseessä

Elikkä tällainenkin vika tai ominaisuus on ilmennyt kun on noita sateita viimeaikoina pidellyt. Ongelma ilmenee pahemmin hanttarin puolella, kun lattialla rupee olemaan vettä siinämäärin et kohta puoleen on saappaat paree olla jalassa, ei kuskin puolikaan tosiaan kuiva ole. Onko näissä joku tyypillinen paikka mistä vedet valskaa sisälle. A pilarin verhous tuntuu hiukan nihkeältä joka viittaisi siihen tuulilasin tiiviste ei ole aivan tiivis, mut toi pahin vuoto ei ole sitä kastellut kun ei niin märkä ole, saattaa olla et pelkästään autossa vallitseva suht kostea ilmastokin saa tuntumaan verhoilut ikään kuin kosteilta. Alareunasta tiiviste voi tietty vuotaa reilummin, mut sinnekään ei oikein näe ku on kojelauta niin lähellä tiivistettä. Kojetaulun ja a pilarin väliin kun kurkkii niin siellä näkyy vesihelmiä. Jalkatilan sivu verhoilun kun irroitin ja sieltä paljastuu alareunassa ovaalin muotoinen aukko, siitä kun katto sisään helmakotelon päähän niin pohjalla on reilusti vettä. Sen jalkotilan verhoilun ja pellin väli vaikutti kuivalta, sitten kun koitti sormella siitä ovaalista aukosta pellin takapuolta niin siellä oli tosissaan märkää. Mistä vesi mahtaa päästä virtaamaan sen kotelon seinämiä pitkin. Kesällä kun oli sisälokarit pois niin koitin kurkkia et missä kunnossa lokasuojien takana olevat sivupellit on, joka on ilmeisesti samaa kotelorakennetta kuin sisäpuolella se pelti missä on tuo aiemmin mainittu ovaaliaukko, mutta siellä lokasojan takana näytti ihan hyvältä vaikka monesti taitaa olla aika happamassa kunnossa pellit siellä, ainakin kahdessa aiemmassa pajerossani on olleet.
Mitä kautta veden pitäisi poistua siitä tuulilasin edessä olevasta lämppärin ilmanottoaukosta, näistä kun ei saa sitä ritilää pois et pääsis näkemään ja puhdistamaan mahdollisen tyhjentymis kanavan.

Joo tiedän et ongelman saa osittain poistettua kun ottaa pohjasta tulpan pois, mut ei ole kuitenkaan kiva et autossa on juoksevavesi. Pohjakin on vielä hitsaamaton ja sen verran terve ettei huvittais antaa sen lillua veden vallassa ja ruostua olemattomiin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 02:05 (GMT +2).