![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
kyllähän se harjateräksestä on. harjateräs sopi paremmin hitsattavaksi yhteen nostovarren päähän kuin tavallinen teräs. oikeat langat ja kaasut ovat kaiken A ja O kun rupeaa hitsaamaan erikoisempia koostumuksia. kuten tuo ohjausvarsi joka on tullut valusta muttei kumminkaan ole aivan valurautaa ( huomattavasti vähemmän hiiltä ) muuten tuo ohjausvarsi on ensin hitsattu päittäin ( viistetty nollaan ) jonka jälkeen hiottu tasaiseksi saumat jonka jälkeen tehty 6mm plootusta raamit saumakohdan ympärille sivuista ristiin muistaakseni 3cm ja päältä 5cm jonka jälkeen hiottu nätisti ( jos hitsuutta tuollaista ainetta samasta kohdasta moneen kertaan eli saa monet kuumat niin vetää yleensä niin kovaksi, että katkeaa pian käytössä. ( siksi ristiin tehty ja pienillä tauoilla hitsattu)
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Vaikka olisi miten hitsattu niin se ei poista sitä lakipykälää joka sanoo että näin ei tehdä.
Vaikka tuon saiski nuilla ohjausosilla leimaan olettaen ettei inssi huomaa hitsailtuja osia niin ite olet vastuussa jos tienpäällä porsii ohjaus ja jotain sattuu en usko että vakuutuskaan kovin helposti mitään korvaa.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
|
#3
|
|||
|
|||
|
en ole kyllä missään vaiheessa väittänytkään että kaikki tekemäni muutokset ovat juuri kaikkien kukkahattu tätien päättämien lakien puittessa enkä myöskään kannustanut (mielestäni) muita tekemään samanlaisia muutoksia kuin itse. tässä on vain esitelty miten itse olen asiat tehnyt (jos olisi rääppimällä tehty ja tyylillä että tämä saattaisi kestääkkin niin en täällä esittelisikään)
ja kuten jossain kohtiin on ehkä tullut ilmi niin panostan kuitenkin myös turvallisuuteen ihan itseni ja muidenkin takia. sekä tuo hitsaamista käsittelevä palaute on siinä mielessä lähes huvittavaa, että onko kommentoivat itse kokeineita hitsareita kun tuntuu kommenttien perusteella, että mitään ei vain voi / pysty hitsaamaan. itsehän en hirveästi hitsaamisesta tiedä kuin 8 vuotta sitä vasta työkseen tehnyt, tosin työhöni kuulu aikas paljon erikoisempia aine laatuja kuin pelkkä 52 plootu. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
ja palaute on muuten hyvä kuin sitä tulee on sitten risuja taikka ruusuja niin saa ainakin keskustelun aihetta ja väittelyä.
ja tuohon turvallisuuteen lisäten / verraten nyt juurikin tuon ln 46 originaali ohjausvartta niin siinäkin on kyllä päät ihan hitsattu ( ellei japanilainen meedio ole niitä aikanaan taikonut kiinni joka myös on mahdollista näiden juttujen perusteella kun hitsatut eivät kuuleman mukaan kestä ja nuo orkkikset kestäneet kumminkin ) sekä oman hiluksin orkkis varressa, kuin myös epäilen että muutamassa muussakin samassa mallissa nuo varren pesät olivat niin väljät että hyvä kuin koko varsi pysyi niiden tattien välissä. ja tuo katsastaminen on yksi sellainen, että sieltä konttorilta lähtee kyllä semmoisia "autoja vuodessa melkoinen läjä leimattuna millä itse en edes lähtisi turvallisuuden takia ajamaan kuin pellolle mikä on sinänsä kummaa koska katsarillakin mielestäni on jonkinlainen vastuu millaisen auton päästää läpitten. vaikka niitäkin on paljon kun kähjäämällä raapii ja peittelee autonsa puutteita hieman kyseenalaisesti ainoana kriteeriinä että se näyttää sellaiselta että saisi leiman parhaimpiin esimerkkeihin / hauskimpaan mitä olen kuullut niin henkilöauton kori ollut aikas reikäinen pohjasta sieltä täältä niin talvella vaan märkää sanomalehteä ulkona liimailee pohjaan jotta jäätyy ja sprayta päälle sekä toivotaan ettei ole konttorila niin kauaa että " paikat " tippuu ![]() toinen esimerkki bj 40 jossa runkoon syöpynyt läpi useita 20-30 pikkurillin mentävää reikää -> katsatuksessa hylky ja sitten takisin oli mennyt kotiin ja ottanut kalupakista peukalon kokoisen lyönti tuurnan ja lyönyt ruostereijät sillä vain symmetrisen pyöreään muotoon niin näyttivät siltä että kuuluivat runkoon
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
hitsaukset varmasti kestää jos ovat oikein tehty. Kaikki ihmiset eivät ole ammattilaisia hitsaamisessa minkä takia mm. noita ohjausvarsia ei saa lainpuitteissa hitsata. Tärkein pointti kumminkin on että jos ajat kolarin ja satutat toista ihmistä niin sinä olet täydessä vastuussa jos huomataan että olet muokannut autoa etkä ole sitä muutoskatsastanut. Vakuutuksetkin voi jättää maksamatta kun eivät korvaa kumminkaan mitään tässä tapauksessa... Kilvettömät metsäautot ovat erikseen kuin tieliikenneautot.
T:hitsari |
|
#6
|
|||
|
|||
|
juu ymmärrän sen kyllä että jos kaikkea saisi muuttella itse oman maun mukaan niin olisi aikas pommeja liikenteessä juurikin tuon takia kun usein yritetään enemmän kuin osataan
ja kyllä siinä maksumieheksi joutuu onnettomuudessa, mutta harrastukset sen mukaan kuin perse antaa myöden ( ja niin kauan menee hyvin kuin rahalla selviää henkilövahingot on sitten se huono puoli aina ja kaikessa)
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Huvittaa kyllä tuo hitsaus keskustelu. Onko laissa määrätty enemmän ja vähemmän laittomia? Eikö riitä kun rakentajalle huomauttaa aiheesta vai pitääkökaksi sivua keskustella. Eikö se ole sama kun laittaa 35" renkaat niin samallalailla laiton eikä aiheuta täällä keskustelu.
Asiaan. Hyvin rakennettu ja hyvät kuvat. Enemmän olis kaivannut stooria. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
25 vuotta olen hitsannut omaksi ilokseni ja myös töissä, mutta en millään tavalla ammatikseni. Ammatti on ollut laitosmies, autonasentaja, moottoriasentaja... Siinä olet oikeassa, että hitsaus-jupakka vie liikaa huomiota itse hilux-projektista. Mielestäni alusta on muuten tehty viimesen päälle. Lattian 3 mm "peltiä" en ihan ymmärrä, mutta onpa siinä pohjapanssari samassa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään toyota hilux ln 46 | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.08.2010 09:06 |
| Myyty Hilux ln-46 osina | antti4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.08.2009 21:01 |
| Myydään HILUX LN-46 | w1llys | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 26.03.2009 15:10 |
| Myydään Hilux LN-46 & LN-65 osia | kivinen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 14.01.2009 16:40 |
| Ostetaan O: Hilux LN 46 startti | Masi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 09.12.2008 15:14 |