Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Hilux LN 46 Full rebuild (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=118105)

ratigan90 03.12.2013 20:06

Hilux LN 46 Full rebuild
 
tämmöinen projekti tuli aloitettua kesällä 2013.

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6138

kuvat löytyy siitä ainoasta albumistani hakemalla mikäli linkki ei toimi.


ja viimeinen kuva on projektin ensimmäinen eli takaperin selailemaan :)

KAIKKI MYYNNISSÄ OSINA KYSY HINTAA !!!

ratigan90 03.12.2013 20:11

kommentteja ?
 
olisi kiva saada myös jonkinlaisia kommentteja :)

yksin on rakennus, suunnittelu ja toteutus suoritettu.

sos 03.12.2013 20:19

olis mukavampi seurata, kun olis hieman selostusta eri työvaiheista.
mutta hieno ajopeli

kippo86 03.12.2013 20:29

Siistiä jälkeä!

Mä oon itekkii miettiny laittaa kardaaneiks vetoakselit, mut mites niiden tasapainotus tai välykset?

Jostai luin et tasapainotus oli 1000r/min? Mut eniten noi välykset mietityttää?
Ei vissii vielä oo ajokokemuksia noilla..? :D

caltsu 03.12.2013 20:29

Ekana tuli mieleen että miksi juuri tämän korinen hiluksi?
Voisi luulla että ei ihan heti tartte mitään suurempaa korjata kun kaikki paikat käyty läpi:)

ratigan90 03.12.2013 21:00

no lisäsin kaikki 300 kuvaa kerralla niin laitoin vain pienet kuvatekstit ensi kiiruuseen :)

ratigan90 03.12.2013 21:04

ei noissa kylläkään välystä tunnu olevan. kartaani putket oikein istuvat keskenään ja vaseliiniä täynnä :) kyllä samanlaisilla kartaanilla pyöritetty haketinta 2000rpm ( kierrosluku voiman ulosotossa) eikä mitään suurempaa resonointia oo havaittu sen näkee sitten käytössa kuin pelaa eli ei vielä ajettu :) huoltoväli vissiin vain 50h eli saa usein rasvata mutta irtoaa ilman työkaluja :)

ratigan90 03.12.2013 21:07

miksikäs ei eka koppasta ? :) ensin oli suunnitelmissa rakentaa koukkulava alusta piruuttan niin valitsin tuon pidemmällä lavalla olevan mutta suunnitelmat muuttui ja nytten tulee huviauto kunnon musiikkivehkeillä. jäykkäakselinen oli kumminkin kriteerinä. nyt olis yks ln 65 kiikarissa. saa nähä kuin käy ;)

artsi777 03.12.2013 21:16

Aika tavalla läpi käytyä on näköjään koko luxi ja siistiä jälkeä. Henk. kohtaisesti 46 hiluxi on eniten silmää miellyttävin kori malli koskaan valmistetuista

ratigan90 03.12.2013 21:24

kiitoksia on siinä jonkun verran työtunteja ehtinyt kulua kun jokainen osa on kädessä ollut :) juu itellekkin tuo ensimmäinen kori jotenkin nasahti silmään kun ei extra cabilla ole sen enempää tekoa kun lyhyempi lava, eikä penkkien taaksekkaan oikeen mitään mahdu. eikä tarvi tuossa 46 penkkejä kaadella ja ronkkia romuja takaa kun ei sinne mitään saa laitettuakaan :)

karvanoppa 03.12.2013 21:25

Hyvää jälkeä, miten tuo etukardaani, näyttäisi olevan aika isot kulmat.

http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=143275

ratigan90 03.12.2013 21:27

milläköhän kriiteereillä tuo rankki muuttuu aloittelijasta ? :)
tosin ikää on vasta 23 ja tuo on ensimmäinen kunnon rojekti niin ei tässä ihan veteraaneja olla vielä :)

Viipo 03.12.2013 21:30

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143275

Voisin vaikka väittää, et saattaa täristää ajossa.... Ja mitähän tuo tykkää ulosjoustosta?


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143376

Näyttää erehdyttävästi vulkanoiduilta kumityynyiltä, mut toivottavasti tää on kuitenkin läpipulteilla...

ratigan90 03.12.2013 21:34

sen näkee paremmin kun saa akselipukeilla käytettyä kun saa pelit soimaan. ei tuo kulma aivan mahdoton ole näyttää kuvissa jyrkemmältä kuin onkaan tuon suojakuoren takia. orkkis tuplanivel kardaania kokeilin paikkaan niin pyöri sekin vielä. tuossa tuntuu olevan vielä ristikoissa varaa ja tuonkin mahs. hajottamisen jälkeen on vielä laajakulma nivelen kokeilu. ja tuon jyrkempään kulmaan ei pitäisi mennä kun ei ole ulosjoustoa juuri ollenkaan

ratigan90 03.12.2013 21:39

muistaakseni oli läpipulteilla alla on vaan m16 korilaatta. kardaani adapterit on sorvattu hitsauksen jälkeen niin ovat tasapainossa, mutta saattaa tosin tulla jotain vibraa kepille. sen huomaa ensimmäisillä käytöillä niin kuin yleensä prototyypeissä :) mikäli keksintö on susi niin akseliputki irti ja lehtien tasot käännän reilusti ja laitan peränkuoreen vielä yhden letkunpaikan ja sähkösen pumpun imemään peräöljyä perän pohjalta ja tuuppaamaan pinionin laakerille niin pitäisi tokeentua.

sos 03.12.2013 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ratigan90 (Viesti 1073999)
milläköhän kriiteereillä tuo rankki muuttuu aloittelijasta ? :)
tosin ikää on vasta 23 ja tuo on ensimmäinen kunnon rojekti niin ei tässä ihan veteraaneja olla vielä :)

postausten määrä, eli ei mitään tekemistä iällä eikä kauanko harrastanu

kippo86 03.12.2013 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1074001)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143275

Voisin vaikka väittää, et saattaa täristää ajossa.... Ja mitähän tuo tykkää ulosjoustosta?

Tää kardaani suorastaa huutaa tuplajakista!! :D:D;)

ratigan90 03.12.2013 21:56

? elikkäs jos ymmärsin niin toinen jakolaatikko toisen perään ja tuo siirtyy niinkuin taanemmas eli keppi pitenee ja kulma loivenee sekä pikkupuolellehieman lisää pykäliä ?

Sami89 03.12.2013 21:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 (Viesti 1074022)
Tää kardaani suorastaa huutaa tuplajakista!! :D:D;)

:D:D

sisua45 03.12.2013 22:51

Katsoin ja luin koko kuva kansion läpi. Hienoa työtä monessa asiassa, mutta pari asiaa jäi kaivelemaan.

Kova luotto hitsaussaumoihin, kardaanin tumpit ja ohjauksen osat. :eek:

Edit: Niin kai tää kilpiin olis menossa?

ratigan90 03.12.2013 23:01

juu kyllä kilvet tulee ja kaikkien lakipykälien mukaan ;)
kardaanin tumppeihin olisi voinut laittaa juureen 5cm holkis 6.3 putkesta niin olisi saanut 2 saumaa lisää, mutta pitäisi nuo 2 riittää ja ohjauksen osat on hitsattu lincolnin mc-710-h metallitäytteellä (sitkeämpää eli ei katkea niin helpolla) ohjausvarsi sama lanka ja harjateräs sopisi parhaiten aineena nuihin nostovarsien päihin. (hitsausta aloitettu opettelemaan 10 vanhana sensei ukon opastuksella :)

bluevan 03.12.2013 23:04

Pystyyks tollasilla kardaanikulmilla oikeesti ajamaan. Hui olkoon :O

ratigan90 03.12.2013 23:08

musa täysille ja hanaa kyllä ne siellä kieppuu ;)

IironSika 03.12.2013 23:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ratigan90 (Viesti 1074080)
juu kyllä kilvet tulee ja kaikkien lakipykälien mukaan ;)
kardaanin tumppeihin olisi voinut laittaa juureen 5cm holkis 6.3 putkesta niin olisi saanut 2 saumaa lisää, mutta pitäisi nuo 2 riittää ja ohjauksen osat on hitsattu lincolnin mc-710-h metallitäytteellä (sitkeämpää eli ei katkea niin helpolla) ohjausvarsi sama lanka ja harjateräs sopisi parhaiten aineena nuihin nostovarsien päihin. (hitsausta aloitettu opettelemaan 10 vanhana sensei ukon opastuksella :)

En lainkaan epäile sensein opettamia hitsarin taitoja, mutta ongelmaksi saattaa muodostua se, että ohjausosien hitsaaminen on laissa kielletty.

kippo86 04.12.2013 05:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ratigan90 (Viesti 1074031)
? elikkäs jos ymmärsin niin toinen jakolaatikko toisen perään ja tuo siirtyy niinkuin taanemmas eli keppi pitenee ja kulma loivenee sekä pikkupuolellehieman lisää pykäliä ?

Jep, juuri näin. Selaa projektiosiosta esim Toyota Crawler läpi, sielä laitettii semmonen. Näät vähä mallia, ja siin lli muistaakseni juttua välityksistä yms...


Sivu luotu: 18:00 (GMT +2).