![]() |
|
Hilux LN 46 Full rebuild
tämmöinen projekti tuli aloitettua kesällä 2013.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=6138 kuvat löytyy siitä ainoasta albumistani hakemalla mikäli linkki ei toimi. ja viimeinen kuva on projektin ensimmäinen eli takaperin selailemaan :) KAIKKI MYYNNISSÄ OSINA KYSY HINTAA !!! |
kommentteja ?
olisi kiva saada myös jonkinlaisia kommentteja :)
yksin on rakennus, suunnittelu ja toteutus suoritettu. |
olis mukavampi seurata, kun olis hieman selostusta eri työvaiheista.
mutta hieno ajopeli |
Siistiä jälkeä!
Mä oon itekkii miettiny laittaa kardaaneiks vetoakselit, mut mites niiden tasapainotus tai välykset? Jostai luin et tasapainotus oli 1000r/min? Mut eniten noi välykset mietityttää? Ei vissii vielä oo ajokokemuksia noilla..? :D |
Ekana tuli mieleen että miksi juuri tämän korinen hiluksi?
Voisi luulla että ei ihan heti tartte mitään suurempaa korjata kun kaikki paikat käyty läpi:) |
no lisäsin kaikki 300 kuvaa kerralla niin laitoin vain pienet kuvatekstit ensi kiiruuseen :)
|
ei noissa kylläkään välystä tunnu olevan. kartaani putket oikein istuvat keskenään ja vaseliiniä täynnä :) kyllä samanlaisilla kartaanilla pyöritetty haketinta 2000rpm ( kierrosluku voiman ulosotossa) eikä mitään suurempaa resonointia oo havaittu sen näkee sitten käytössa kuin pelaa eli ei vielä ajettu :) huoltoväli vissiin vain 50h eli saa usein rasvata mutta irtoaa ilman työkaluja :)
|
miksikäs ei eka koppasta ? :) ensin oli suunnitelmissa rakentaa koukkulava alusta piruuttan niin valitsin tuon pidemmällä lavalla olevan mutta suunnitelmat muuttui ja nytten tulee huviauto kunnon musiikkivehkeillä. jäykkäakselinen oli kumminkin kriteerinä. nyt olis yks ln 65 kiikarissa. saa nähä kuin käy ;)
|
Aika tavalla läpi käytyä on näköjään koko luxi ja siistiä jälkeä. Henk. kohtaisesti 46 hiluxi on eniten silmää miellyttävin kori malli koskaan valmistetuista
|
kiitoksia on siinä jonkun verran työtunteja ehtinyt kulua kun jokainen osa on kädessä ollut :) juu itellekkin tuo ensimmäinen kori jotenkin nasahti silmään kun ei extra cabilla ole sen enempää tekoa kun lyhyempi lava, eikä penkkien taaksekkaan oikeen mitään mahdu. eikä tarvi tuossa 46 penkkejä kaadella ja ronkkia romuja takaa kun ei sinne mitään saa laitettuakaan :)
|
Hyvää jälkeä, miten tuo etukardaani, näyttäisi olevan aika isot kulmat.
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=143275 |
milläköhän kriiteereillä tuo rankki muuttuu aloittelijasta ? :)
tosin ikää on vasta 23 ja tuo on ensimmäinen kunnon rojekti niin ei tässä ihan veteraaneja olla vielä :) |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143275
Voisin vaikka väittää, et saattaa täristää ajossa.... Ja mitähän tuo tykkää ulosjoustosta? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143376 Näyttää erehdyttävästi vulkanoiduilta kumityynyiltä, mut toivottavasti tää on kuitenkin läpipulteilla... |
sen näkee paremmin kun saa akselipukeilla käytettyä kun saa pelit soimaan. ei tuo kulma aivan mahdoton ole näyttää kuvissa jyrkemmältä kuin onkaan tuon suojakuoren takia. orkkis tuplanivel kardaania kokeilin paikkaan niin pyöri sekin vielä. tuossa tuntuu olevan vielä ristikoissa varaa ja tuonkin mahs. hajottamisen jälkeen on vielä laajakulma nivelen kokeilu. ja tuon jyrkempään kulmaan ei pitäisi mennä kun ei ole ulosjoustoa juuri ollenkaan
|
muistaakseni oli läpipulteilla alla on vaan m16 korilaatta. kardaani adapterit on sorvattu hitsauksen jälkeen niin ovat tasapainossa, mutta saattaa tosin tulla jotain vibraa kepille. sen huomaa ensimmäisillä käytöillä niin kuin yleensä prototyypeissä :) mikäli keksintö on susi niin akseliputki irti ja lehtien tasot käännän reilusti ja laitan peränkuoreen vielä yhden letkunpaikan ja sähkösen pumpun imemään peräöljyä perän pohjalta ja tuuppaamaan pinionin laakerille niin pitäisi tokeentua.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
? elikkäs jos ymmärsin niin toinen jakolaatikko toisen perään ja tuo siirtyy niinkuin taanemmas eli keppi pitenee ja kulma loivenee sekä pikkupuolellehieman lisää pykäliä ?
|
Lainaus:
|
Katsoin ja luin koko kuva kansion läpi. Hienoa työtä monessa asiassa, mutta pari asiaa jäi kaivelemaan.
Kova luotto hitsaussaumoihin, kardaanin tumpit ja ohjauksen osat. :eek: Edit: Niin kai tää kilpiin olis menossa? |
juu kyllä kilvet tulee ja kaikkien lakipykälien mukaan ;)
kardaanin tumppeihin olisi voinut laittaa juureen 5cm holkis 6.3 putkesta niin olisi saanut 2 saumaa lisää, mutta pitäisi nuo 2 riittää ja ohjauksen osat on hitsattu lincolnin mc-710-h metallitäytteellä (sitkeämpää eli ei katkea niin helpolla) ohjausvarsi sama lanka ja harjateräs sopisi parhaiten aineena nuihin nostovarsien päihin. (hitsausta aloitettu opettelemaan 10 vanhana sensei ukon opastuksella :) |
Pystyyks tollasilla kardaanikulmilla oikeesti ajamaan. Hui olkoon :O
|
musa täysille ja hanaa kyllä ne siellä kieppuu ;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 18:00 (GMT +2). |
|