![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
potkukelkan jalas on luultavasti liian kovaa ainetta ( laatukelkka) pitäisi hitsata rutiini täytelangalla, mutta luulen että murtuis aikas helposti. ei kukaan muu hitsaile niitä kilpivehkeissä kun mä vai oliks se niin että te muut ette mainosta sitä ?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Joo mitään ohjausosiahan ei saa hitsata, mutta itse en katsoisi asiaa kovin pahalla, jos hitsauksen kohteena on raidetanko, mihin on hitsattu mutteri kiinni raidetangonpään kiinnitystä varten jo tehtaalla. Ja tämä siis hyvin tehtynä. Eli siis voidaan puhua helposti hitsattavien terästen liimailusta.
Sitten taas kun aletaan hitsaileen ohjauksessa oleva valu/teräsvalu osia, niin miettisin kyllä kaksi kertaa. Oli se valu miten hyvää tahansa ja hitsaus suoritettu miten hyvin vaan, niin sitä saumaa vaan kun ei saa ikinä vastaamaan lähellekään valun alkuperäistä materiaalia/käyttäytymistä. Harvalle valun korjaushitsaukselle pystyy myöntämään takuun, että kestää saman mitä uusi osa. Aivan heikko kohta löytyy sauman vierestä. Harjateräksen jättäisin nykypäivänä ihan suosiolla sinne betonin sekaan, vedetyt akselit on sentään "tarkoitettu" koneen rakentamisiin. Ennenvanhaan harjaksellahan kuorrutettiin ja korjattiin kaikki mahdolliset vehkeet. En tässä vähättele hitsaustaitojasi/tietojasi, vaan omia mietteitäni. Nimimerkillä: Metallia jo kolmennessa polvessa.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski Viimeksi muokannut HRD : 05.12.2013 22:48 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Ei kannata mainostaa monestakaan eri syystä.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
juu tuli tehtyä lattia 3mm kun ei sattunut olemaan ohuempaa
no ainakin on sen verran jämäkkä lattia ettei pienessä tuulessa väpätä. sekä auton lisääntyvä paino voidaan kompensoida helposti syöttöpumpusta jos on tarvetta en kyllä usko kun auto ei tule mihinkään kilpailukäyttöön eikä se ominaisuuksiltaan ole mikään urheiluauto on tehoa sitten 100 tai 300 hp. tarkoitus on kumminkin pitää yksinkertaisena sekä kestävänä ( sen takia säilytin lehtialustankin koska on paljon yksinkertaisempi kuin vieteri alusta ja vähempi tankoja pohjassa
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
nyt olen vähän suunnitellut uutta ohjausta, kun tuntuu niin kamalasti olevan kritiikkiä ja saisi samalla raidetangon lehtien päälle. teetän koneistamossa uudet ohjausvarret ( itsellä ei ole kuin vanha väljä sorvi
eli jatketaan ohjausosien puimista kun on uusi prototyyppi valmistunut ja näyttää kuvat pöytään
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ohjauksen toteutukseen löytyy valmiitakin settejä, tosin simpukan joutuu vaihtamaan toisen malliseen, mutta niin pitää tehdä joka tapauksessa, jos haluaa ohjausta muutella fiksummaksi.
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/32469 Ainoa mutta tuohon tulee matkalle nuo "ylikorkeat" jousipedit, mitkä olet akseleihin hitsannut. Ei taida tangot ylettää kulkemaan jousien yläpuolelle, niinkuin tuo setti on suunniteltu...
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Nyt iso peukku tosta ohjauksen uudelleen toteutuksesta! Ja joo tosta mosasta ei kannata liikaa kaivaa irti jos haluaa kestävän. Tai no äkkiähän siihen ressilevyt tekasee ylä- ja alakertaan ja nakkaa ahdot siihen 2bar
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
tässä yksi kuvatus ln110 etupäästä johon taisin laittaa allpron ohjausvarret. edittiä: en ole viitsinyt koko ketjua lukea läpi saati katsoa kuvia....jotta jos kyse onkin raide- ja vetotangosta joita on hitsattu eikä ojhausvarsista, käsitin kyllä että ohjausvarsista on kyse. mutta näistä on niin monta nimitystä käytössä että välillä ei tiedä että kuka mistäkin puuhuu.... Viimeksi muokannut lepoantti : 06.12.2013 14:07 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
itellä hyvät sopimukset yhteen koneistamoon niin ei tulisi järjettömän hintavaksikaan ja saa varmasti sitten sopivat. kuin esim mallina pitää offitarvikkeen sarjaa ja mitat vaan katsoo läpi.
niin ja kuin joku kehu näitä työtiloja niin juu on sitä suht mukava rakennella. keväällä mahdollisesti aloitetaan 20 x 60m hallinrakennus johon tulisi koko matkalle siltanosturi ja meinasin varata itselle 10 x 20m kaistan huolto ja remontti tiloiksi ( omille offirojekteille ))) jonne luonnollisesti tulisi 4 pilarinosturikin lisäksi niin pitäisi ruveta hommat kulkemaan lepposasti ![]() olis hinkua tehdä jokin kilpa kikokin harrasteluokkaan kuin osiakin on 3 hiluksin verran ja lisää auton romuja tulee hommailtua koko ajan. ei viitsi vaan aloittaa ennen kuin nykyinen projekti valmistuu. offikikottimen alustaa tosin olen jo pyöritellyt mielessä nuita akselisto ja jousitusta sellainen jonkinlainen kuvitelma löytyy jo joka sisältää hydrauliikkaa sekä paineilmaa, mutta ei siitä sen enempiä vielä tässä vaiheessa
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään toyota hilux ln 46 | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.08.2010 09:06 |
| Myyty Hilux ln-46 osina | antti4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.08.2009 21:01 |
| Myydään HILUX LN-46 | w1llys | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 26.03.2009 15:10 |
| Myydään Hilux LN-46 & LN-65 osia | kivinen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 14.01.2009 16:40 |
| Ostetaan O: Hilux LN 46 startti | Masi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 09.12.2008 15:14 |