![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
esim. mikkelissä
kerran pakkaslumet aurattu lingolla tuprutellen tyhjäkäynnillä penkanpäälle, sen jälkeen ei tarvinnut linkoa käyttää siellä. osa porukasta työntää juoksujalkaa tontiltaan lunta tielle kolalla, kun koneen näkevät. ja sitten osa oli taas sellaisia, että illalla tulee meuhkaamaan kusella olevaa kuskia, että "se aura-auto kävi jo 2 kertaa, sinä olet käynyt jo 3 kertaa ja joka kerta on liittymä tukossa lumesta ja olen saanut kolata joka kerta/jatkuvasti yms...". noh, taarvitseeko sitä tulla kolailee joka välissä kun kone käy...? jos esim kuorma-auto ajaa alaterällä polanteet pois, minä auraan ne sivuun, sen jälkeen levennän tietä ja sen jälkeen siirrämn lumia risteyksistä, niin nämä käy joka välissä kolaamassa liittymän. eikö sen voi sitten kun ei enää koneita ole näkynyt vähään aikaan ja lunta ei enää sada. kyllä useimmiten jos jotain äksidenttiä on tapahtunut tai ollut lähellä tapahtua, ollaan käyty pomon kanssa paikanpäällä ja sovittu kuinka aurataan jatkossa.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#27
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä yksityistiessä jonka osakas olen, ei käytetä halvinta auraajaa, jonka kalusto on pyöräkuormaaja + parkkipaikoille tms tarkoitettu "heittämätön" alueaura! Jokunen vuosi sitten se sai tän urakoitavakseen: A) aurauksen "laatu" ei ollut mistään kotoisin, mm tyhjän päälle aurauksia ja niistä johtuvia ojaanajoja. B) Hiekoitti loskan päälle, jonka tuli jokusen tunnin myöhemmin auraamaan. C) Tienpäät oli aurausten jälkeen tukossa, em heittämättömyydestä johtuen. D) "Auraus-/hiekoituspäiväkirjaa" ei pitänyt, joten laskutustiedot oli muistin varassa ja sehän on selvää, että laskutuksen ja todellisten käyntien summat ei täsmänneet... Meni hiukan OT:ksi... ![]()
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää... http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/ |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Mut on pari kertaa auran ratissa pysäytetty, kun putsasin isoa asutusaluetta ekaa kertaa. Valittivat että lunta tulee liiaksi tiensuuhun kun olin ensimmäisen kerran vetänyt tien keskustan auki, piti sanua että ootas ny vähän kun saan tän tien putsattua kokonaan. Tokalla kerralla kun sain aurattua tien normileveyteen puhtaaksi olikin jo useampi omakotitalon asukas siinä liki keskellä tietä siivomassa lumia pihatiensä edestä. Olivat kuulemma edelliset jättäneet reunat auraamatta ja auranneet vain kerran tien keskeltä. Sain siitä sitten huutia pomolta kun olivat asukkaat soittaneet omistajalle ettei tätä kuskia saa päästää karkuun.. 7 talvea aurasin sitä aluetta ja kertaakaan eivät valittaneet kuntaan aurausvalleista tiensuussa. Yritin käännellä levyä sen verran ettei ihan pahimmat kasat osunu portille.
Tien päädyt on kyllä pahoja jos nimenomaan vedetään lingolla, mutta enemmän siellä on kuskin omaa ammattitaidottomuutta. Vaikka siellä on lumille varattu 3m pihasta, niin se ei tarkoita sitä että se on lingottava kaarella sinne pihalle. Meillä tässä kunnassa on velvoite tiealueen inssillä käydä katsomassa jokainen valitus toisen vastaavan inssin kanssa. Kaikki pitää kuvata ja taltioida, mitään ei jätetä tyhjänpäälle muistin varaan. Jos lumet lingotaan auton tai normaalisti kaavan mukaan sallitun rakennelman päälle ilmoitus tulee tehdä myös kirjallisesti ja autosta erityisesti ilmoitettava poliisille, koska saat ilmoituksesta sitä kautta myös virallisen, esim kaskon ilkivaltaa tms varten. Aurauksissa on yleisesti täällä päin laatutakuu, tarpeeksi valituksia aurauksista niin tekijältä rupee palkka pienenemään ja jos puhtauteen ja turvallisuuteen on panostettu niin saapi mitättömän pieniä boonuksia. Ite en tykänny koskaan lingota tiepätkiä muuten kuin äärimmäisen paksuissa lumikohdissa eli risteyksissä tai sellasessa kohdassa mihin lunta oikein tuiskuttaa. Ei kyllä itelle tulis mieleen lingota jonkun auton päälle tai pihatielle, omalla pihalla olen kerran käyttäny linkoa ja tuloksena omasta autosta kaikki sivuikkunat rikki ja muutama sata pientä monttua.. auton ja lingotun pätkän väliä oli yli 7m ja ei ollut talven eka auraus kyseisessä kohdassa, mutta eka kerta kun jotain lähti lingosta vauhdilla eikä ollut edes kiviä.. Vauhtihan asioihin saa kun ripottelee mursketta ennen lingon saapumista tielle, että varmasti sataa kiviä ja osumia. Vittumaista vaan sitten odotella mahdollisia korvauksia ja korjauksia. Viimeksi muokannut miksi : 02.12.2013 20:48 Perustelu: päässä pätkäs lauseen kesken. |
#29
|
|||
|
|||
![]()
Minun tutulta kaato aura auto kuski joka talvi tahallaan maitolaiturin kun eivät tulleet juttuun sen aura auto kuskin kanssa.. Se sit lopulta vittuuntu ja valo jumalattoman anturan rauta tankoineen sille maitolaiturille niin oli seuraavana vuonna aura-auto kemoillaan
![]() |
#30
|
||||
|
||||
![]() Autoja parkkiin tai liekinheitin!
Jos kadulle saa parkata, niin eikun autja parkkiin kumalekkin puolelle porttikonkia.
tai Sitten tarvii hankkia liekin heitin ja sulattaa lumet pois talon edustalta ![]() On toi vaan aika kiusallista ja rasittavaa. Mielestäni tuokin on palvelu ammatti ja jos siinä on jotain huomautettavaa niin aina vaan mainita asiasta urakoitsijalle ja laskun lähettäjälle. Jos jotain vaurioita toiminnasta aiheutuu niin samoihin paikkoihin ilmoitus ja poliisille. Meillä täälä malmilla viimetalvena rupes olemaan onkelmana kun eivät kerenneet aurata kuin puolentoista auton levysen uran ja lähistön oppilaitoksen immeisten autot meinas tukkia koko tien. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#31
|
||||
|
||||
![]()
pihaliittymiä koskee pysäköinti kielto samallalailla, kun risteyksiä, vaikka olis oma liittymä. metrimäärää en muista.
ite jätin aikoinaa epähuomiossa hoojiin liitymän kohdalle tien toiselle puolelle, ni oli papparainen peruttanu pihasta kylkeen, ensin myönsi, sitten vetos ettei siihen saa pysäköidä, soitin poliisit ja ne totes, että päälle ajajan moka ja mulle olis voinu kirjoittaa pysäköintivirhemaksun, mutta eivät voineet todistaa sitä. lopulta paapan vakuutuksista uutta levikettä ym
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Edellis talvena ajelin välillä Bobcatilla huvikseni tuota tienpätkää oman tontin kohdalta, kun täällä on aika ahtaasti kanssa tilaa kasoille. Välillä ajoin pihalta tiellepäin, mutta nostelin sitten taas kasaksi, niin että kasa oli pääosin omalla tontilla. Pari naapuria tuuppasi mönkkäreillä/lumikolalla samaan kasaan ja nostelin niitäkin sitten tieltä pois ja sama toiselle puolelle naapurin orapihlaja aidan päälle (hänen luvallaan tietysti). Välillä ajolin lunta tieltä omalle pihalle päin muksuille lumilinnaksikin. pari talvea tehtiin näin sulassa sovussa, kunnes kaupungilta tuli soitto, että omalta pihalta ei saa lunta tielle ajaa. Kysäisin herralta, että miksiköhän tie on meidän kohdalta levein koko kylässä ja pahimpina aikoina KO tiellä taisi olla ainoa paikka missä mahtui säädyllisesti ohittamaan. Jäävät kuulemma seuraamaan tilannetta.
No viime talvena en sitten jaksanut ajella lunta ollenkaan. Pihalle vedin moottorikelkalla urat sinne mistä kuljettiin ja autolla tamppasin parkkipaikalle urat. Tie olikin sitten samanlainen per*reikä kun muuallakin kylässä.. Naapurit kävi kyselemassä pari kertaa, että olisinko ajellut vähän tietä puhtaaksi, mutta en sitten jaksanut, oli konekkin vähän huonossa kunnossa ja flunssa ja kalsarit väärinpäin jne..
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#33
|
||||
|
||||
![]()
vinssin vaijerin kun oikaiset siihen huollon yhteydessä, sit käyt kahvilla ja unohdat sen vaijerin siihen liittymälle...
"voi vittu pitikö se siitä yli ajaa kun oon sitä just oikomassa huoltoa varten..." Ja näyttelet sujuvati tyhmää ja vaadit vielä korvaukset. Ja minä en oo tätä sit sanonu tai kehottanu, ihan omalla kontllas kokeilet ![]() Tai sit jos haluut päästä helpolla niin käy kysymässä kunnan tekn.virastosta mitä kriteerejä työlle on ja jos ne ei täyty niin reklamoit työstä. Helpompi tollei paitti jos ainoa kriteeri on halvin hinta niin sit ne paskat nakkaa työn jäljestä. Es. meillä jos vertaa kunnan aurauksia ja keskimaan tilojen aurauksia niin näkee missä raha puhuu. Sokkarin ja hirpparin apsin pihat on 24/7 päivystyksellä, ihAn sama mikä päivä, kellonaika tai vaikka pakkaslukema niin sielä on kalusto putsaamassa jo ennenkuin on edes raja likellä. Olikohan hirpparin apsilla aurausraja 2 cm lunta, kone siellä on kuitenkin pihassa 24/7, aina lähtövalmiina. Lämpöisenä. Toinen kone on 30 min. hälyllä, varalla. Toki se vituttaa kolailla auran jäljiltä mutta kun liittymä kuuluu tontin omistajalle. Sama se on isäukolla, sillä on liitymä tielta, pihaan pitää perutttaa kävelytien yli eli siinäkin on liittymä. Se joskus hiveli mieltä kun sakean pyry jälkeen aurasit eka pihan ja liittymän. Kävit sisällä niin oli kävelytie aurattu... mene aukomaan liittymä uudestaan KAppas kun lana vetää autotietä, eli aukase sekin liittym sit uudestaan.. Jaa kävelytiellä tulee toinene auraus joten eiku uudestaan ja sama tielläkin. Siinä se ilta menikin kätevästi. Ja yölllä sit sataa 10 cm lunta.... ![]() |
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tuohon kysymykseen, että minne lumet sitten voisi lingota/kasata: tonttiliittymästä on risteykseen matkaa joku ~20 metriä, ja tässä välillä ei ole mitään estettä lumen linkoamiselle. Ja tien päässä oleva risteys on T-risteys jonka toisella puolella on pientareen jälkeen oja ja sitten rinne, joka on vallan mainiota paikkaa viedä lumet sulamaan. Eli ympäristössä on vaikka ja kuinka tilaa, minne lingota lumet samalla vaivalla toimintaa hidastamatta. Ei tarvitsisi kuin painaa sitä yhtä nappia että saa läpän lingon eteen. Ymmärrän kyllä, ettei joka liittymän kohdalla "jaksa" tai "viitsi" tai "ole järkevää" sulkea lingon suuta, mutta asia olisikin toinen jos tuo tonttiliittymä olisi esim. auton levyinen. Äkkiäkös siitä lapioisi lumet pois. Mutta kun talliin ajo vaatii oman tilansa ja talon päässä on kahden auton levyinen parkkipaikka, minne ei pääse muualta, niin tuossa pitää pitää puhtaana tuollainen reilun kolmen auton levyinen tila. Lisäksi jätehuolto vaatii, että kulkuväylä jäteastialle (talon päädyssä) on pidettävä auki niin, että roska-auto pääsee riittävän lähelle astiaa ja astiaa voi kuljettaa ilman ongelmia. Tulipas taas paljon tekstiä, saakohan tuosta mitään selvää?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#35
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Otappas yhteyttä jätehuoltoon ja kysäise onko niillä mitään sanottavaa asiaan, saattaa olla jopa että jätehuollolla ja aurausyrittäjällä/urakan ostajalla on jotain hampaan kolossa saattaa tulla helpotusta Huhupuheena on, että tutulla oli poliisit käymässä kattomassa autoon tulleita vaurioita ilmeisesti aurauksen jäljiltä niin linkopetteri tulee taas pihalle lingoten vaikka poliisit on pihassa ja kaiketi täysin puhtaasti ja oikeastikkin oli sattumana, että lapset oli jättänyt koiran ketjun leikkiessään portin kohdalle niin sehän meni linkoon ja hirveän rytinän saattelemana torvesta vauhdilla maijan ikkunasta sisään ![]() Tollasissa ilkivallan teoissa on vaan se paska et jos valittaa niin se kuski saattaa ruveta tahallaan tekemään pahempia ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Ei liity mitenkään mihinkään, paitsi ehkä hampaankoloon...
Naapurimaakunnassa oli yks postilaatikko, mikä oli vähänväliä kappaleina. Tuttu ajeli kerran tyhjän pölliretelin perässä siinä kohtaa, ja laatikon kohdalla kuski otti laitaan ja teki käärmeliikkeet, seurauksella että kärrin häntä huitas laatikon sileäksi. Ei kuulemma pystynyt olemaan nauramatta, kun asiaa oli ihmetellyt. Omistajaa tuskin hymyilytti.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#37
|
||||
|
||||
![]()
en jaksa lukea koko viesti rimpsua mutta mites kunnon jämäkkä ruosteinen kettinki toimis tuolla lumen seassa?
|
#38
|
||||
|
||||
![]()
Harjaterästä ehdotettiin kanssa. Mutta en haluaisi rikkoa mitään, vaan saada asian menemään perille hieman sivistyneemmällä tavalla...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Lingosta riippuen...se 20m voi olla liian pitkä matka kerätä lumia läppä kiinni. Suurteholinkoa aikoinaan ajelin, siinähä ei oo mitää läppää ja jonkun verran piti kävästä ihan kaava alueilla ajamassa. Muistan yhden talon, josta pihasta lykättiin lumet puoleen tiehen...Ekan kerran kun kansan näin yritin hidastaa, mutta eihä se linko pysähdy eikä traktorikaan. Ajatus oli lähinnä silloin se että kasassa on jotain sisällä ja paniikki jarrutusta +ulosottoa pois...Jos joku olis tullu vastaan niin ainaki hlö autolle olis käynny huonosti. Sen jälkeen en pahemmin kasalla pysäytelly linkoa, ei siitä mitää hyötyä olis ollutkaan, koska se olis lentäny seuraavan talon pihaan.
No periaate oli että kylillä ajettiin rahallisesti ja syrjäsemmät tiet sitte kaasun kans...Jostain syystä kaavoituksista on usein tuntunut unohtuneen sen että suomessa on talvi ja lumet pitäs saada jonnekkin! Mitäs jos ottais videolle lumen ajoa? Tietenkin pitää olla kyltti jossain nurkalla että "tallentava kameravalvonta". Vois sitten näyttää maksajalle, eli kunnan tekniselle puolelle millaista touhu on.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#40
|
||||
|
||||
![]()
oikeasti saman ongelman kanssa moni asukas ja aurakuski, jola paikka on tapauskohtainen, ja oikeaa vastausta ei ole, joka toimisi kaikissa paikoissa.
eikä pidä sotkea vahingon korvaus asioissa kaupunkia/kuntaa/ely keskusta, jos niillä ei ole omat koneet töissä ni vahingon sattuessa maksaja on urakoitsia. toki jos reklamoitavaa on , ni ensin yhteys palvelun tilaajaan, jos ei apua, ni sitten palvelun tuottajaan. ja kaikki vahingon itse edesauttaminen kannattaa unohtaa, pahimmillaan niissä voi käydä huonost, itselle, tai ulkopuolisille.esim, jos heität jotain rojua siihen tielle, siinä toivossa, että linko hajoaa ei se kuski sitä osaa yhdistää siihen, että oli tehny jotain väärää. mites saako itse nukuttua yönsä, kun lingosta lentää kivet ka ketjut ym paskat omien, tai naapurin lasten päälle ja henki pois, tai halvaantuu. aika epätodennäköistä, että näin käy, mutta täysin mahdollista.
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#41
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ihmettelen miksi jotkut tekee noita hommia jos ei pyri tekemään kohtuullisen hyvin. Toisaalta en tunne olosuhteita, onko esim. aurattavaa ja lingottavaa niin paljon, että nuo mainitut ongelmat edustaa silti kohtuutta vai onko kyseessä vain välinpitämättömyys. Yksi näkökulma tiehoitoon olisi, että tärkeintä kun hälytysajoneuvot ja yhteiskunnan pystyssä pysymisen kannalta tärkein liikenne pääse kulkemaan. Varsinaisesti omalla kohdalla riittäisi kyllä hyvinkin vähäinen tienhoito, mutta se ei välttämättä riitä kaikkiin tarpeisiin. Auraushommia saatetaan tehdä niin halvalla, että ne juuri ja juuri kannattaa niille, joilla koneet muutenkin on. Omasta mielestä ihan kivaa talvihommaa olisi tarjota pienemmän mittakaavan täsmäpalveluita, joissa vaikka huolehdittaisiin pihoista ja tonttiliittymistä, mutta niistä tuskin senkään vertaa rahaa tulee mitä isommista auraushommista. Tavallaan aika tyhmän tuntuinen ongelma kun lumi on kuitenkin niin tuttu Suomessa... Tossa traktorimies linkoaa lumet suoraan perässä vedettävään kärryyn. http://www.youtube.com/watch?v=3HblmJaA7ow Omasta mielestä oikea ratkaisu on, että lumille tulee Suomessa isompien keskusten ulkopuolella varata riittävästi tilaa jos ei muuta niin vaikka kriisiolosuhteita silmälläpitäen, jossa ei turhia kärräilemään. Mistä voidaan tietää vaikka tulevaisuudessa lumimäärät olisi isompiakin kuin nyt. |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Ongelma lienee siinä että kunnalla tai palkatuilla urakoitsijoilla ei ole kalustoa tai kiinnostusta poistaa lunta auratuilta alueilta vaan tyydytään vaan siihen että sitä ajetaan nivelauralla penkoille ja aura tyhjenee osin ihmisten porttikonkeihin. Sitten ihmiset kolaavat sen penkoille, ja sitten aura ajaa ne taas konkeihin. Juju on tietenkin kolata lumi auran tulosuunnasta porttikongin menopuolelle jolloin aura tyhjenee naapurin portille.
Meillä on kaupungin lumenkaatopaikalle alle kilsan matka mutta kaupunki ei aja lunta pois vaan siirtelee sitä vaan em. tavalla edes takaisin. Tontit on tiessä kiinni ja pientaretta on metri jonka jälkeen useimmilla aita. Asiasta on joka vuosi kauhea haloo Satakunnan Kansassa jolloin kaupunki toteaa että lumen auraus portilta tiealueelle tai kaupungin viheralueelle on kielletty ja lumi pitää pitää omassa pihassa tai toimittaa lumenkaatopaikalle, ja sillä sipuli. Lumen auraus taas kaupungin viheralueelta tai tiealueelta yksityisiin pihoihin ilman että sitä ajetaan lumenkaatopaikalle on tietenkin kaupungille/kaupungin urakoitsijoille sallittua. ![]() Urakoitsijat vaihtuvat vuosittaan ja meidän alueelle ihme kyllä sattui viime vuonna nivelaurakuski joka osasi ajaa niin ettei konkeihin tullut juuri minkäänmoista vallia. Edellisiltä 10-15 vuodelta tämä ei onnistunut. Tekijöissä lienee eroja?
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#43
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Traktori- ja muut konemiehet toisaalta puhdistaa niitä pihoja, joita ei oikein lumikolallakaan jaksa kolata. Auraustyössä otettava huomioon jos sillä on tuntihinta vaikka 50 euroa tunti, pitää silti kytätä ja olla valmiina vaikka ei mitään homma olisikaan, josta maksetaan. Jos ajattelis, että omakotitalon pihaan käyttäs vaikka 5 minsaa, tulis joku 4 euroa / kerta. Ajateltas, että olis 3 kuukautta vuodessa, jolloin omakotitalo tarvisi palvelua 5 kertaa kuukaudessa, 15 kertaa x 4 euroa, olis 60 euroa vuodessa / talo. Jotta hommasta saisi naurettavan pikkusivuhomman ja haluaisi vaikka laskuttaa 6000 vuodessa, pitäisi olla siis 100 taloa... Bisnes ei siis toimi! |
#44
|
|||
|
|||
![]()
Näitä juttuja kun lukee niin tulee vähän mieleen, että uskaltaakohan tässä kohta enään töitään tehä. Kuka on virittämässä mitäkin ketjua tai sinkkiä pitkin penkkoja. Lingolla on aika kätevä aurailla kadun laitoja ja muitakin hommia ahtaissa paikoissa. Se vain on niin että kaikista ei ole lumitöihin, se kun oikeesti vaati enemmän ajatusta kun keskiverto omakoti asujalla on.
|
#45
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#46
|
||||
|
||||
![]()
miksei sitä urakoitsijaa voi hiukan voidella silloin tällöin, jos satasella vaikka ostat viinaa yms tai annat ihan tassuun dollareina per talvi, niin ei varmaan sun tarvii kolailla ees omaa pihaa. rahalla saa ja hevosella pääsee katos
![]() valittaminen yleensä vaan lisää ongelmia...
__________________
Mouho Motorsport |
#47
|
||||
|
||||
![]()
Otetaas hieman teoriaa tähän mukaan. Eli jos päksterillä vedetään menemään 36 kmh niin se on silloin 10 metriä sekunnissa no lingolla voinee ajaa tuosta n.puolet eli vajaata kahta kybää eli 5 metriä sekunnissa. Tuhannen neliön tontteja mahtuu n.30-40 metrin välein eli uusi liittymä on siis n.6-8 sekunnin välein. Ja 5 metrin liittymässä läppä on siis kiinni yhden sekunnin ja 15 metrin liittymässä kolme. Jos läppää käyttävän sylinterin toiminta aika on vaikka sekuntti suuntaansa niin läppä kerkeää olemaan auki 1-3 sekunttia aina liittymien välillä ja siinä ajassa pitäisi lingon keretä tyhjentymään.
Tähän kun vielä lisää sen että noita hytikka kaaveleita käytetään oikealla kädellä, samoin kuin hämmennetään lootaa, ja jos päksterissä on kova laatikko niin pykältäminen osaa viedä sen 1-3 sekkaa käden siirtoineen kaikkineen.Ja tuona aikana kierrokset käy hieman alempana milloin lingon tukkeentumis riski kasvaa muutenkin,joten jo se että liittymä on semmosessa paikassa missä pitää pykältää, aiheuttaa sen että se läppä jää auki ilman mitään vittuiluitakaan. Ja sitten vielä... Kaupungissa tehtävät lumityöt millä tahansa koneella kuuluu oman kokemuksen perusteella raskaimpiin duuneihin mitä ite oon tehny. Silmät pitää olla niskassa ja ohimoissakin kun sitä liikettä ja muuttujaa on vaan koko ajan ja joka puolella alkaen todella stressaantuneista töihin menijöistä päättyen tenaviin jotka tulevat kattomaan kun pihaa kolataan ja ovat kadonneet seuraavalla sekunnilla jonnekkin lumikasan taakse tai sen sisälle kaivettuun lumilinnaan... Tähän päälle vielä jatkuva väsymys kun lähdöt oli joskus yhen nurkilla eli hyvien unien vetäminen oli täysi mahdottomuus ja lenkki kun oli heitetty niin siihen päälle alkoi lumen ajo. Eli päivät oli pitkiä ja ensimmäinen tauko oli yleensä aamu kuudelta. Ja koko ajan homma vaatii ihan käsittämättömän tiukkaa keskittymistä ettei satu kolaria tai muuten vaan mene mitään paskaksi. Joku kuormaaminen vaikka keskellä aamun työmatkaliikennettä on ihan kohtuu mielenkiintoista kun koko ajan joutuu katkaisemaan liikenteen ja olemaan tien tukkeena ja kuuntelemaan sitä torvikonserttia ja sitten joku ajaa koneen taakse jumiin ja jono seuraa ja sitten ollaankin tilanteessa missä kukaan ei liiku mihinkään... Itteäni ei nuo avautujat juurikaan haitannu, sen sijaan oli ihan piristävää pitää sillointällöin pieni takaisin vittuilu tuokio. ![]() Mutta kannattaa kokeilla hommaa jos tuntuu että hallussa on semmoista tietoa/ideoita mitä ala kipeästi kaipaa... ![]() E. Ainiin se ratkaisu ongelmaan.... Sano emännälles,jos semmonen on että tekee hemmetin hyviä leipiä ja keittää termarillisen kaakaota ja käy kiikuttamassa ne sille aura ukolle ja kiittää hyvästä työstä niin se joko auttaa tai sitten ei. Joka tapauksessa kaikki voittaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 04.12.2013 12:49 |
#48
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ensimmäinen päivänä tutustuin vehkeeseen ja irroitin sen jumista kun olin luisunut ojan päälle, joka lumen alla piilossa. Toisena päivänä sain tehtyä suurinpiirtein sen mitä yritin. Jos olisin vaikka viikon tehnyt, ehkä tokana viikkona olisi uskaltautunut helppoihin asiakkaiden pihoihin. Jos tuollainen olisi itsellä, varmaan yksi vuosi tärvääntyisi jotta vehkeen varustuksen saisi muutettua sellaiseksi, että sillä voi jotain sujuvasti tehdä. Yhtenä muuttujana olisi se, että hankkeeseen tuskin kovin suuria rahoja olisi käytössä koska lumityöt on huonosti kannattavia. Tossa kun olisi varusteena käyttötarkoitukseen hyvin sopiva lumikauha (maakauha oli liian pieni joskin tarpeeksi vahva) ja vaihtoehtoisesti linko edessä, jolla lunta voisi helposti ohjailla vaikka jostain jousticistä kääntelemällä, lisäksi olisi tarvinut ketjut kun pito ei ollut tarpeeksi hyvä tavallisilla renkailla... ehkä silloin olis saanut pikkupihat riittävän nopeasti tehtyä. Jos jollain on omiin tarpeisiin kone jo valmiina ja vakuutukset kunnossa, miksei silloin muidenkin pihoja voisi tehdä, muuten vaikuttaa aika huonosti kannttavalta hommalta. |
#49
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jatkoksi voi keskustella jatkuvan ulosoton päälle- ja poiskytkennän aiheuttamasta ylimääräisestä kulumisesta yms... |
#50
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vaihtoehto sille että majoittuisit tunkkaiseen motellihuoneeseen Floridan reissulla.. | MakeO | Linkit | 11 | 05.10.2013 18:26 |
Myydään Iso akku + kotelo sille. | Repro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 03.05.2009 17:15 |
Onko järkeä? | Firebird | Vuosimallit 1984-1996 | 30 | 02.11.2004 23:38 |
Onko järkeä | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 06.07.2004 10:27 |
Tarjoan pullakahvit sille joka | Visentti | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 18.05.2004 17:51 |