Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #226  
Vanha 19.11.2013, 12:00
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Kyllähän tuo aika tukevalle näyttää. Pikemminkin itse panostaisin enemmän noiden rakenteiden/pohjan "liukuvuuteen" eli että mikään ei pahasti tökkäisi kiviin ja kantoihin kun pohjakosketuksia tulee enemmän tai vähemmän "aina". Absoluuttinen kestävyys (auton koko paino tiputetaan juuri ko. kohdan päälle) "haastetaan" kuitenkin aika harvoin normaalikäytössä...kivilouhikossa ryömiessä on aika hitaat vauhdit ja joku nurkka on kuitenkin myös maata vasten....?
Juu, vanha panssarointi muokataan ja uudet panssarit tehdään niin että ne suojaa tukipalkit mahollisimman hyvin.
Tuo vanha tukipalkki on ottanut osumia tuolta 'runkopalkin' vierestä kun toisella puolella on kardaani ja toisella puolella pakoputki
niin panssaria ei oikein voi ihan reunaan vetää, mutta pitää kattoa joskos tuohon pakarin puolelle hitsais vähän suksea palkkiin
että liukuu paremmin eikä niinkään töki.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #227  
Vanha 19.11.2013, 21:40
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Thumbs up

Etupalkki, doubleri ja jakis paikoillaan...


Noni, jotain taas saatu aikaseks, aluksi eilisen viimestelyä eli hioin etummaista tukipalkkia ja jakiksenkiinnikettä hieman että mahtu hiluksin kumityyny
taas hitsauksen jäljiltä paikoilleen ja tekasin uudet pultit joka paikkaan.

Seuraavana doublerin kasaus ja laippojen 'kellotus' oikeille kohilleen ennen kuin doubleri pulttautui paikoilleen.

Viimein kumityyny paikoilleen, jakiksen kiinnike kiinni tukipalkkiin ja tukipalkki paikoilleen.

Siellähän tuo doubleri nyt istuu ja näyttäs että vivustotkin saa nätisti vedettyä (ehkä ):

Click image for larger version

Name:	WP_20131119_19_42_41_Pro.jpg
Views:	308
Size:	75,1 Kt
ID:	43270Click image for larger version

Name:	WP_20131119_19_43_14_Pro.jpg
Views:	312
Size:	87,5 Kt
ID:	43271Click image for larger version

Name:	WP_20131119_19_43_28_Pro.jpg
Views:	300
Size:	90,7 Kt
ID:	43272

Seuraavaksi kuskinpenkki jalustoineen pois paikoiltaan ja rälläkällä kardaanitunneliin reikää jakolaatikkoa varten.
Jakolaatikon sovitusta, kardaanitunnelin reiän isontamista ja jumalatonta ähräystä vaikka kuinka kauan eikä mene paikoilleen,
ei sitten millään. Lopulta lyhyt tuumaustauko, vanha jakiksen etukuori ja sen sovittamista paikoilleen, ei mene???
Rupiaa jo epäilyttämään jenkki-pojan ammattitaito doublerin koneistuksen suhteen...

Doublerin takimmainen laippa irti ja ihmettelyä kunnes hokasin: jakiksen pinnapultit ei olekkaan symmetrisesti vaikka siltä näyttää...
Nopea laipan pyöräytys ja oikea asento löytyy Ei muuta kuin doublerin laippa takas paikoilleen tällä kertaa oikeassa asennossa
ja jakiksen sovitus -> paikoilleen meni että heilahti

Siellä ne doubleri ja jakis nyt möllöttää:

Click image for larger version

Name:	WP_20131119_20_49_43_Pro.jpg
Views:	325
Size:	97,6 Kt
ID:	43273Click image for larger version

Name:	WP_20131119_20_50_10_Pro.jpg
Views:	293
Size:	90,9 Kt
ID:	43274Click image for larger version

Name:	WP_20131119_20_51_08_Pro.jpg
Views:	307
Size:	83,1 Kt
ID:	43275Click image for larger version

Name:	WP_20131119_20_51_36_Pro.jpg
Views:	309
Size:	96,8 Kt
ID:	43276Click image for larger version

Name:	WP_20131119_20_52_10_Pro.jpg
Views:	299
Size:	90,9 Kt
ID:	43277

Takimmainen jakiksen tuki olis tarkotus laittaa tuohon doublerin ja jakiksen väliseen liitokseen eli tukee hyvin koko paketin
tuohon asti, varsinainen jakis jää sitten 'roikkumaan' sen varaan kuten vakio setupissakin.

Kokeilin jakista kellottaa eri asentoonkin eli tuota etukardaanin 'roikkuvaa' lähtöä ylemmäs mutta menee kardaanin linjan kannalta
hankalammaksi ja kuskinpenkki ei mahtune enää vakio jalustalla paikoilleen.

Nyt sitä pystyy alottamaan tuon takimmaisen tukipalkin ja tuen suunnittelun + mittaamaan kardaanien muutokset.

Etenee pikku hiljaa...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #228  
Vanha 19.11.2013, 21:43
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Niin... ja onhan tuo hiluksin tukikumi HUOMATTAVASTI tukevampi systeemi kuin tuo Jeepin alkuperäinen viritys!!!
Yritin tuossa doubleria heilutella eikä liiku oikein mihkään vaikkei ole kuin toinen noista suunnitelluista kumeista paikoillaan,
ennen se hylly ja lylly tuo jakis kun vähän tökkäs...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #229  
Vanha 22.11.2013, 17:59
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Välipalana...


Näin välipalana tuolle doublerin laitoille tuli haettua uudet gummit. Vähän semmonen kompromissi hinnan ja koon suhteen, mutta katotaan miten
nuo nyt pelaa. Onhan nuo vähän isommat kuin nuo nykyset irokit ja vähän karkeemmalla kuviolla.

Ensimmäinen väännettynä vanteelle ja tässä tulos, jos sais nuo loput tässä lähiaikoina urakoitua myös:

Click image for larger version

Name:	WP_20131122_17_20_05_Pro.jpg
Views:	443
Size:	75,9 Kt
ID:	43338Click image for larger version

Name:	WP_20131122_17_26_25_Pro.jpg
Views:	464
Size:	84,2 Kt
ID:	43339Click image for larger version

Name:	WP_20131122_17_28_12_Pro.jpg
Views:	379
Size:	103,5 Kt
ID:	43340
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #230  
Vanha 23.11.2013, 17:51
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Muitten hommien ohella Jeeppiäkin pikasesti tehty eteenpäin, nyt ois uudet tassut alla:

Click image for larger version

Name:	WP_20131123_17_21_30_Pro.jpg
Views:	459
Size:	86,9 Kt
ID:	43361

Huomenna doublerin rakentelu jatkuu...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #231  
Vanha 23.11.2013, 19:50
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Mitenkä, joutuuko jumpaamaan miten paljon, että saa Jeepin ulos ?
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #232  
Vanha 23.11.2013, 20:03
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

En tiedä teistä muista mutta ainakin mun mielestä tämä Chero on jumalattoman komea.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #233  
Vanha 23.11.2013, 21:17
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Mitenkä, joutuuko jumpaamaan miten paljon, että saa Jeepin ulos ?
Heh, samaa kyseli Miikka tuossa juuri! Eipä oo taas tullu ajateltua tuota Irokeilla mahtu just ja just, noh, eiköhän
tuo kun nostaa oven max korkeuteen, taittaa työvalot alas ja laskee paineet... toivottavasti
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #234  
Vanha 23.11.2013, 21:25
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
En tiedä teistä muista mutta ainakin mun mielestä tämä Chero on jumalattoman komea.
No mutta kiitosta, kiitosta
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #235  
Vanha 24.11.2013, 17:33
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tähän mennessä tänään kötöstettyä:

Aamusta tuli tekastua tuollanen rakennussarja takimmaiselle tukipalkille:

Click image for larger version

Name:	WP_20131124_12_17_55_Pro.jpg
Views:	270
Size:	90,1 Kt
ID:	43390

Palkin välimuodoista ei tullut otettua kuvia mutta siinä se olis nyt kasattuna paikoilleen kolmesta osasta: palkki, jakiksen kiinnike tukikumiin ja tukikumi.
Tuenta on tosiaan tuosta doublerin takakaulalta, vaikutti suht jämäkältä paketilta kun tuossa Jeepin alla sitä heiluttelin.

Click image for larger version

Name:	WP_20131124_16_46_48_Pro.jpg
Views:	333
Size:	106,8 Kt
ID:	43391Click image for larger version

Name:	WP_20131124_16_46_58_Pro.jpg
Views:	320
Size:	88,0 Kt
ID:	43392Click image for larger version

Name:	WP_20131124_16_47_09_Pro.jpg
Views:	303
Size:	74,4 Kt
ID:	43393Click image for larger version

Name:	WP_20131124_16_47_18_Pro.jpg
Views:	301
Size:	80,5 Kt
ID:	43394Click image for larger version

Name:	WP_20131124_16_47_53_Pro.jpg
Views:	272
Size:	68,9 Kt
ID:	43395Click image for larger version

Name:	WP_20131124_16_48_53_Pro.jpg
Views:	266
Size:	88,3 Kt
ID:	43396Click image for larger version

Name:	WP_20131124_16_49_14_Pro.jpg
Views:	253
Size:	83,9 Kt
ID:	43397Click image for larger version

Name:	WP_20131124_16_49_45_Pro.jpg
Views:	273
Size:	73,4 Kt
ID:	43398Click image for larger version

Name:	WP_20131124_16_50_11_Pro.jpg
Views:	289
Size:	86,0 Kt
ID:	43399

Seuraavaks sitä pitäs vähän mittailla ja suunnitella varmaan noita kardaaneja, ne pitäs saada sorvarille työn alle
että ehtivät valmistua ajoissa.

Kardaanitunneli pitäs tukkia, kuskinpenkki paikoilleen uudella kiinnikkeellä ja jakiksen ja doublerin johdot, vivut, letkut, ym. pikku
härpäkkeet hipistellä kuntoon.

Sitten olis listalla vielä panssarit, traction barin muokkaus, pakoputken veto parempaa kautta ja jotain muuta pienempää hipistelyä.

Kunhan nuo sais tehtyä niin jäljellä olis enää varmaan purku, maalaus ja lopullinen kasaus ennen kuin pääsee välityksiä ja renkaita testaamaan.

Kyllä tämä tästä vielä...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #236  
Vanha 24.11.2013, 21:39
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Talking

kyllä on taas ollut virtaa miehessä,ja vehkeissä.ps.auton merkki kohta tuntematon.markojev.
Vastaa lainaten
  #237  
Vanha 24.11.2013, 22:13
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Kardaanit...


Nyt ois kardaaneja mitottu ja ihmetelty.

Takakardaanin liuku on kohtuu jumissa, Tom Woodsin kardaanissa on aika pitkä ja hyvä liuku mutta ei paljon auta jos on lähes totaalisen jumissa
Käytin kardaanin osissa, putsasin minkä voin ja uutta vaseliinia ja wd-40:stä liukuun. Rajua vasaran avittamaa jumppaa ees taas ja osa liu'usta
jopa liikkuu käsin. Lisää jumppaa ja nyt kardaani menee jo pohjaan saakka muttei käsivoimin. Lisää jumppaa tiedossa lähi-iltoina.

Mittojen mukaan takakardaania pitää lyhentää 115mm, tuohon jää sillon n. 15mm vielä sisäänpainumis varaa. Toivottavasti tuo riittää noilla
nykyisillä sisäänjoustoilla.

Etukardaaniksi vaihtuu varmaan tuo käytetty kardaani minkä hommasin kun tuon nykyisen liuku on täysin väljä johtuen sen muovipinnotteen irtoamisesta. Samoten tulpanivelen keskipallo alkaa olemaan moro.
Tuo 'uus' kardaani on ohuempi mutta pitempi, katotaan kestääkö käytössä.

Etukardaania pitää pidentää 50mm jotta jää tuo sama 15mm sisäänpainumis varaa. Mittailin 'uuden' etukardaanin putken ulkohalkaisijaa
ja vanhan kardaanin sisähalkaisijaa ja hyvällä tuurilla nuo passaa toisiinsa eli etukardaanin voi olla että pystyn helposti ite jatkamaan.

Eiköhän noista jotain saa kasaan:

Click image for larger version

Name:	WP_20131124_21_40_04_Pro.jpg
Views:	285
Size:	89,9 Kt
ID:	43401
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #238  
Vanha 25.11.2013, 20:26
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Thumbs up

Mielenkiintoinen projekti. Monet toteutukset saman tyylisiä kuin mitä joskus on omassa mielessä pyörinyt omaan projektiin. Tuo doupleri pisti miettimään saisinko toteutettua omaan projektiini jotain vastaavaa tsi osista.
Viihdyttävää luettavaa jatka samaan malliin.
Vastaa lainaten
  #239  
Vanha 25.11.2013, 21:12
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Kardaaneja...


Ei lähteny kardaanit sorvarille vaan tuli tekastua DIY mallit noista

Ensin mittailin noita putkien halkasijoita ja kun näytti että ne vois passata toisiinsa vallan mainiosti meni kaikki putket
vannesahaan ja voilá -> putket sopii mainiosti toisiinsa. Ohuin putki on juuri sopiva paksumpien putkien sisään ja paksumpi putki
menee juuri sopivasti ohuemman päälle

Eli sopivan napakasti moskalla taputtelemalla noista sai tehtyä holkit toiseen kardaaniin päälle ja toiseen sisälle.

Takakardaania lyhensin sen tarvittavan verran, leikkasin about 15cm pitkän holkin ohuemmasta putkesta ja taputtelin sen sisälle.
Väliin jätin reilut 5mm tilaa ja isolla virralla holkki ja putket nippuun.

Etukardaaniin taputtelin paksumman putken päälle holkiksi ja kardaanin sopivaan mittaan -> isolla virralla putket kiinni.

Teräsviivaimella katottuna kummastakin kardaanista tuli suorat mutta sen nyt näkee sitten käytännössä testiajolla ekan kerran miten kävi...

Siinä ne nyt olis:

Click image for larger version

Name:	WP_20131125_20_39_49_Pro.jpg
Views:	280
Size:	88,8 Kt
ID:	43419

Tuota takakardaania mietin että pitäskö tuohon vielä vetasta migillä saumat katkoksen molemmin puolin ja sitten vielä keskeltä yhteen?
Tulis ehkä enemmän tukea tuolle saumalle vai tartteekohan sitä?

Heräs ajatus testiajosta la-iltana tuonne meidän ajoalueelle, ehtiiköhän sitä pajottaa sen verran että pääsis kokeileen miten kaikki
toimii ja mitä tarttee muuttaa. Tarttis tehä ainakin nämä ennen sitä:

- pakoputken muutos
- doublerin vivuston rakentaminen
- jakiksen vivuston muutokset
- jakiksen johtojen jatkaminen
- huohottimet kuntoon
- kardaanitunneli umpeen ja kuskinpenkin kiinnikkeen muutos
- doublerin, jakiksen ja vahvikepalkkien purku ja viimeistely
- doulerin lopullinen kasaus tiivisteliimalla
- vahvikepalkki, doubleri ja jakis paikoilleen ja öljyt sisään
- kardaanit paikoilleen


Mitäs muuta? Panssareita nyt ei välttämättä testilenkille tarttis, traction barin ehkä mutta sen muutos ei taida onnistua
ennenkuin panssarit on paikoillaan ja näkee mihin uus korinpään kiinnike tulee.

Katotaan onnistuuko ajoissa ennen la-iltaa...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #240  
Vanha 25.11.2013, 21:36
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Muutama tulpphitsi vois olla kova sana noihin kardaaneihin!

Mut hyvältä näyttää!
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #241  
Vanha 25.11.2013, 21:40
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Muutama tulpphitsi vois olla kova sana noihin kardaaneihin!

Mut hyvältä näyttää!
Totta, jos porais reiät holkkien kohdalle vaikka putken molemmille puolille eli 2 + 2 saumojen ympärille ja tulppahitsit paikoilleen
niin sais kiertolujuutta reilusti lisää... Pitääpä miettiä...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #242  
Vanha 26.11.2013, 21:14
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tänään oli enemmän sellanen pientä hierontaa -päivä, tänään saatu aikaan:
- pakoputken veto palkkien yläpuolelta, vaatii enää sauman hitsaamisen yli asti kunhan ottaa putken irralleen
- jakiksen anturien johdot jatkettu, nyt yltää töpselit hyvin paikoilleen
- jakiksen vivusto muokattu, pitäs nyt pelata ja mahtua olemaan. Tämän näkee varmasti sitten kun laittaa etukardaanin paikoilleen
- doublerin vivusto valmis siinä pisteessä että loput kannattaa tehdä vasta kun doubleri ja jakis on lopullisesti pultattu paikolleen
- doublerin huohotin yhdistetty jakiksen huohottimeen t-haaralla

Jos huomenna illasta sais:
- pakoputken loppuun
- purettua doublerin, jakiksen ja vahvikepalkit
- viimeisteltyä vahvikepalkit
- doublerin kasaus tiivisteliimalla
- putkitettua 'rungon' pultinreiät
- vahvikepalkit, doubleri ja jakis takaisin paikoilleen

Aika pitkä lista huomiselle, mutta katotaan...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #243  
Vanha 27.11.2013, 21:26
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ei huono ilta...


Taas vähän eteenpäin, kaikki muut edellisen postauksen listan jutut sain tehtyä paitsi palkit, doubleri ja jakis jäi laittamatta takas paikoilleen.
Siitä pitää alotella huomenna.

Sitten parit kuvat ihan vaan huvikseen

Voimansiirto taas purettu lattialle, pakari menee nyt vähän ylempänä kuin aiemmin, mahtuu hyvin uusien tukipalkkien yläpuolelta.

Click image for larger version

Name:	WP_20131127_20_46_36_Pro.jpg
Views:	223
Size:	93,8 Kt
ID:	43495

'Rungon' läpireiät putkitettuna ja tuoretta massaa ettei heti muhi tuolta palkin välistä puhki:

Click image for larger version

Name:	WP_20131127_20_47_00_Pro.jpg
Views:	222
Size:	84,7 Kt
ID:	43496

Nuo jos huomenna pulttais alle:

Click image for larger version

Name:	WP_20131127_20_46_05_Pro.jpg
Views:	246
Size:	87,2 Kt
ID:	43493Click image for larger version

Name:	WP_20131127_20_46_14_Pro.jpg
Views:	255
Size:	90,1 Kt
ID:	43494

Samoten nämä oottelee myös... Tuohon uuteen etukardaaniin pitää vielä laittaa sovitelaippa paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20131127_20_47_40_Pro.jpg
Views:	222
Size:	89,8 Kt
ID:	43497

Listaa huomisista hommista:
- vahvikepalkit, doubleri ja jakis tukipalkkeineen paikoilleen
- tee doublerin vivusto loppuun
- testaa molemmat vivustot
- tarkista että etukardaani mahtuu olemaan
- doubleriin ja jakikseen öljyt
- hitsaa kardaanitunnelin reikä umpeen + uus kiinnike kuskin penkille
- kuskin penkki paikoilleen
- etukardaaniin sovitelaippa
- kardaanit paikoilleen

Katotaan miten huomenna etenee...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #244  
Vanha 28.11.2013, 21:55
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No ei menny ku Strömsössä...


Ei menny ku Strömsössä mutta sain kuitenkin tärkeimmät jutut tehtyä eli

- vahvikepalkit, doubleri ja jakis tukipalkkeineen paikoilleen
- tee doublerin vivusto loppuun
- testaa molemmat vivustot
- tarkista että etukardaani mahtuu olemaan

Ensin doublerin ja jakiksen paikoilleen pulttaaminen otti reilusti enemmän aikaa ku normaalisti mutta menihän ne sinne lopulta.
Sitten rupes vahvikepalkkien asennus vastustamaan mutta nekin meni sitten loppujen lopuksi takaisin paikoilleen.

Aika pitkä pakettihan tuo on tuolla alla:

Click image for larger version

Name:	WP_20131128_18_50_09_Pro.jpg
Views:	247
Size:	85,4 Kt
ID:	43517

Konttorissa on nyt uus keppi mistä nykiä doublerin eri asentoon eli suora veto, vapaa ja veto 2,7 välityksellä.
Tuota keppiä pitää vielä taivuttaa vähän sivulle eli jakiksen kahvaan päin että ei vie niin paljon tilaa konttorista.
Samoten tuohon pitäs varmaan keksiä joku kumisuojus ettei tule heti tulvaa konttoriin kepin juuresta kun vähän märkään istahtaa.

Click image for larger version

Name:	WP_20131128_21_10_50_Pro.jpg
Views:	239
Size:	87,9 Kt
ID:	43518Click image for larger version

Name:	WP_20131128_21_11_06_Pro.jpg
Views:	223
Size:	78,8 Kt
ID:	43519

Doublerin vivusto olis nyt valmis ja jakiksen vivusto muokattu, tuntus pelaavan hyvin, katotaan miten sitten maastossa:

Click image for larger version

Name:	WP_20131128_21_11_40_Pro.jpg
Views:	224
Size:	90,8 Kt
ID:	43520

Etukardaania käytin paikoillaan että näki että kaikki mahtuu hyvin olemaan ja näyttäs että kaikille on hyvin tilaa.

Ei olis paljosta enää koeajosta kiinni, eiköhän nuo huomenillalla ole tekastu:
- doubleriin ja jakikseen öljyt
- hitsaa kardaanitunnelin reikä umpeen + uus kiinnike kuskin penkille
- kuskin penkki paikoilleen
- etukardaaniin sovitelaippa
- kardaanit paikoilleen
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #245  
Vanha 30.11.2013, 00:13
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No ny :)


Se olis Jeeppi koeajo kunnossa Hieman meinas taas vastustaa, kun sain öljyt jakikseen ja doubleriin rupes doublerin
vivuston juuresta lorottamaan öljyt pihalle Ei muuta kuin purkamaan vivusto + vivuston laippa paikoillaan ja tiivistämään paremmin kuin
mitä oli ameriikassa tehty. Saa nähä pitääkö nyt...

Siinä se doublerin vipu nyt möllöttää, saapa nähä miten pelaa. Tallissa kun kokeilee niin tuntus toimivan hyvin.
Tuolle pitää vielä keksiä se kumitutti juureen/alapuolelle ettei vesi kovin ryntää sisään.

Click image for larger version

Name:	WP_20131129_23_22_49_Pro.jpg
Views:	230
Size:	75,5 Kt
ID:	43572

Tuolta siellä alla nyt näyttää, panssarit vielä puuttuu.

Click image for larger version

Name:	WP_20131129_23_23_13_Pro.jpg
Views:	246
Size:	89,0 Kt
ID:	43573Click image for larger version

Name:	WP_20131129_23_23_24_Pro.jpg
Views:	259
Size:	86,0 Kt
ID:	43574

Huomenna hipistelis aamusta vielä jotain eli rasvais kardaanit, siivoais tallin, jne. ja sitten Jeeppi ulos ja pientä testiä.
Näkee miten renkaat mahtuu olemaan ja pelaako voimansiirto kuinka hyvin tässä vaiheessa.

Jos kaikki menee ok niin illasta ajoalueelle möyryämään...

Ja jos on aikaa huomenna päivällä niin pitää alotella noita panssareita virittelemään uuteen uskoon + traction barin muokkaus uudelle kiinnitykslle.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #246  
Vanha 30.11.2013, 07:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Seuraavaksi sitten pitkien tukivarsien rakenteluun, saat noi lyhyet tukivarret kuuseen ja loputkin kantotutkat auton alta mäkeen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #247  
Vanha 30.11.2013, 08:51
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Seuraavaksi sitten pitkien tukivarsien rakenteluun, saat noi lyhyet tukivarret kuuseen ja loputkin kantotutkat auton alta mäkeen
No ainesputki ite varsiin ja palkki rungonpään kiinnikkeitten tekoa varten jo oottelee tuossa tallin lattialla
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #248  
Vanha 30.11.2013, 09:10
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tuolle pitää vielä keksiä se kumitutti juureen/alapuolelle ettei vesi kovin ryntää sisään.
Mulla on yleismallin vetarin suojakumi Jeepissä tiivisteenä niin että leveä puoli on ylöspäin. Se on klemmarilla kiinni kepissä ja tuollaisen peltilaipan alle ruuvattuna korin päässä. Halpa ja vesitiivis.
Vastaa lainaten
  #249  
Vanha 30.11.2013, 12:01
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Mulla on yleismallin vetarin suojakumi Jeepissä tiivisteenä niin että leveä puoli on ylöspäin. Se on klemmarilla kiinni kepissä ja tuollaisen peltilaipan alle ruuvattuna korin päässä. Halpa ja vesitiivis.
Tuota samaa mietin tuossa iltasella, minusta mulla pitäs ollakkin sellanen tuolla jossain varaston puolella...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #250  
Vanha 30.11.2013, 14:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pikainen koeajo suoritettu...


No niin, tuli vähän tuossa pihala pörrättyä ja venyteltyä, renkaat vaatii hieman lisää tilaa ja sisäänjouston rajoitusta, mutta ei näyttäny pahalta.

Onhan tuo nyt aika hidas, mutta ei nyt mikään superhidas

Pari videota YouTubessa tuosta vauhdista:

http://youtu.be/mz9HiDAhS-o

http://youtu.be/laLlElehvgo

Ja pakollinen poseerauskuva uusilla renkailla ulkona

Click image for larger version

Name:	WP_20131130_12_36_56_Pro.jpg
Views:	276
Size:	103,8 Kt
ID:	43595

Tuli myös aloteltua etummaista ja takimmaista panssaria sen verran että uskaltaa lähteä illan mittaan oikealle koeajolle
tuohon ajoalueelle. Katotaan miten käyp...

Kyllä se tästä pikku hiljaa etenee...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 19:37 (GMT +2).