![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kyllähän tuo aika tukevalle näyttää. Pikemminkin itse panostaisin enemmän noiden rakenteiden/pohjan "liukuvuuteen" eli että mikään ei pahasti tökkäisi kiviin ja kantoihin kun pohjakosketuksia tulee enemmän tai vähemmän "aina". Absoluuttinen kestävyys (auton koko paino tiputetaan juuri ko. kohdan päälle) "haastetaan" kuitenkin aika harvoin normaalikäytössä...kivilouhikossa ryömiessä on aika hitaat vauhdit ja joku nurkka on kuitenkin myös maata vasten....?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo vanha tukipalkki on ottanut osumia tuolta 'runkopalkin' vierestä kun toisella puolella on kardaani ja toisella puolella pakoputki niin panssaria ei oikein voi ihan reunaan vetää, mutta pitää kattoa joskos tuohon pakarin puolelle hitsais vähän suksea palkkiin että liukuu paremmin eikä niinkään töki. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Etupalkki, doubleri ja jakis paikoillaan...
Noni, jotain taas saatu aikaseks, aluksi eilisen viimestelyä eli hioin etummaista tukipalkkia ja jakiksenkiinnikettä hieman että mahtu hiluksin kumityyny
taas hitsauksen jäljiltä paikoilleen ja tekasin uudet pultit joka paikkaan. Seuraavana doublerin kasaus ja laippojen 'kellotus' oikeille kohilleen ennen kuin doubleri pulttautui paikoilleen. Viimein kumityyny paikoilleen, jakiksen kiinnike kiinni tukipalkkiin ja tukipalkki paikoilleen. Siellähän tuo doubleri nyt istuu ja näyttäs että vivustotkin saa nätisti vedettyä (ehkä ![]() Seuraavaksi kuskinpenkki jalustoineen pois paikoiltaan ja rälläkällä kardaanitunneliin reikää jakolaatikkoa varten. Jakolaatikon sovitusta, kardaanitunnelin reiän isontamista ja jumalatonta ähräystä vaikka kuinka kauan eikä mene paikoilleen, ei sitten millään. Lopulta lyhyt tuumaustauko, vanha jakiksen etukuori ja sen sovittamista paikoilleen, ei mene??? ![]() ![]() ![]() Rupiaa jo epäilyttämään jenkki-pojan ammattitaito doublerin koneistuksen suhteen... ![]() ![]() ![]() Doublerin takimmainen laippa irti ja ihmettelyä kunnes hokasin: jakiksen pinnapultit ei olekkaan symmetrisesti vaikka siltä näyttää... Nopea laipan pyöräytys ja oikea asento löytyy ![]() ja jakiksen sovitus -> paikoilleen meni että heilahti ![]() ![]() ![]() Siellä ne doubleri ja jakis nyt möllöttää: Takimmainen jakiksen tuki olis tarkotus laittaa tuohon doublerin ja jakiksen väliseen liitokseen eli tukee hyvin koko paketin tuohon asti, varsinainen jakis jää sitten 'roikkumaan' sen varaan kuten vakio setupissakin. Kokeilin jakista kellottaa eri asentoonkin eli tuota etukardaanin 'roikkuvaa' lähtöä ylemmäs mutta menee kardaanin linjan kannalta hankalammaksi ja kuskinpenkki ei mahtune enää vakio jalustalla paikoilleen. Nyt sitä pystyy alottamaan tuon takimmaisen tukipalkin ja tuen suunnittelun + mittaamaan kardaanien muutokset. Etenee pikku hiljaa... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin... ja onhan tuo hiluksin tukikumi HUOMATTAVASTI tukevampi systeemi kuin tuo Jeepin alkuperäinen viritys!!!
Yritin tuossa doubleria heilutella eikä liiku oikein mihkään vaikkei ole kuin toinen noista suunnitelluista kumeista paikoillaan, ennen se hylly ja lylly tuo jakis kun vähän tökkäs... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Välipalana...
Näin välipalana tuolle doublerin laitoille tuli haettua uudet gummit. Vähän semmonen kompromissi hinnan ja koon suhteen, mutta katotaan miten
nuo nyt pelaa. Onhan nuo vähän isommat kuin nuo nykyset irokit ja vähän karkeemmalla kuviolla. Ensimmäinen väännettynä vanteelle ja tässä tulos, jos sais nuo loput tässä lähiaikoina urakoitua myös: |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Muitten hommien ohella Jeeppiäkin pikasesti tehty eteenpäin, nyt ois uudet tassut alla:
Huomenna doublerin rakentelu jatkuu... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkä, joutuuko jumpaamaan miten paljon, että saa Jeepin ulos ?
![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |