![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
24V järjestelmässä on hyvä vaihdella akkujen paikkoja sillointällöin. Akut ei varaudu tasaisesti vaikka olisiva kuinka samanlaisia tahansa. Yksilöeroja on aina.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkä tuo swappaus vaikuttaa asiaan?
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin,kiinnostais.
Samanlaillahan se niitä lataa,eikö ja joku kenno saattaa silti kuivua,näin on työkaluissa tullut huomattua. Ja ketäänhän ei tietenkään ryöstä 12v välistä,koska silloin varautuvat epätasaisesti.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Käsittääkseni se ne erot tulee startissa kun 24v akkua rasitetaan enemmän ja sitten se 12v akku rasittuu kun 24v akkua ladataan täyteen Belkussa on nyt eri kokoiset akut 24v startti akkuna olikohan 75ah ja käyttö 12v akkuna 60ah ei pitäisi kuulemma toimia ollenkaan, mutta niin vain se on käyntiin lähtenyt ilman laturia omillaan jo kohta 2 vuotta ![]() Molemma 75ah akkuina niin jompi kumpi oli aina tyhjänä vaikka kuukausittain puolia vaihtoi ja lopulta vuodessa kuoli toinen eikä se toinenkaan enään hyvässä hapessa ollut Cruiserissa oli kans samankokoiset parina ostetut akut ja 12v akku kuoli 2 vuodessa, nyt se 24v akku on 12v akkuna ja pikkasen painavampi startti akkuna eikä mitään ongelmia ollut kun käytössä päivittäin oli.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
puukko 2 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Homma selviää helposti myös yleismittarilla. Jos akut on rinnankytkettynä niin molemmilta akuilta irtoaa sen verran mitä kanteen on jännitteeksi merkitty. Viimeksi muokannut Repro : 28.11.2013 22:27 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Meni "metsään..."Lainaus:
Siis 24 voltin järjestelmässä on kaksi 12v akkua, ja ns. "alajännitepuolen" akku on maissa/rungossa miinusnavastaan, ja sen ("alajännitepuolen") + napa on kytketty "yläjännitepuolen" akun miinus napaan; ja tuon "yläjännitepuolen" akun + napa on MYÖS 24v järjestelmän + napa; siis jännite runkoa/maata vastaan on 12v+12v, eli 24 volttia, jonne laturi työntää myös tuon latausjännitteen (n.28 volttia) Akut ovat SIIS kytketty sarjaan. Rinnan kytkennässä akkujen + navat (ja - navat) on kytketty yhteen, siis jännite on edelleen 12v, mutta 2 kpl 60 Ah akkua rinnankytkennässä on 120 Ah Sarjaankytkennässä 2 kpl 12v 60 Ah akkuja on 24 volttia 60 Ah |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja tuosta belaruksesta; se on aivan eri asia, jos akkuja ladataan rinnankytkennässä, (kuten belarus ja hdj-80) kun jos niitä ladataan sarjassa, kuten BJ/HJ land ruisereissa. Periaatteessa akkujen pitäisi olla samankokoisia MYÖS rinnan latauksesa, mutta ei niin tärkeä, kuin sarjalatauksessa. Tuo, että molempia akkuja ladataan vuoronperään ctec:llä auttaa varmaan tuossa "balansoinnissa", mutta edelleenkin kannattaa katsoa aivan asiasta tehden, että siitä akusta, mistä -navasta lähtee kaapeli toisen akun + napaan, ei lähde noista yhdessä olevista navoista YHTÄÄN johtoa minnekkään. Tuo "50w kylmä laukku tyhjentää" akun äkkiä, haiskahtaisi siltä, että otettu vain toisesta akusta? yhden kerran kun akku tai kenno pääsee käymään kunnolla "nurin päin" (siis napaisuus väärin päin) niin eläissään ei toivu ennalleen |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei siinä mitään ihemeellistä ole vaan venäläistä logiikkaa ilman salama rautaa ![]() Toinen eli käyttö akku + navasta 12volt startti akku + navasta 24volt Laturi on 12volt ja startti akkua lataa jännitteen korotin joka on 24volt Siitä en ole aivan varma onko startin heräte jopa 12volttinen, -suonsyrjä- mahtaa muistaa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä niitä pariin kertaan oli vaihdeltu (käsittääkseni parantaa akkujen kestoikää). Lisäksi tosiaan Ctekillä kumpikin akku erikseen täyteen aina toisinaan.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hilux vaihteisto ääntää | joodik | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.04.2011 23:21 |
hdj ääntää | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.01.2010 21:05 |
G mese ääntää | Osara | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 04.01.2009 21:31 |
HDJ80 ääntää | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.11.2007 12:02 | |
hj ääntää | talli-paallikko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 26.04.2007 15:33 |