Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.11.2013, 22:56
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Jarruprokkis abs---nap jatkuu...
Jarruputkien muhvien jengat ei tietenkään käyneet nap syl. lähtöihin. Jippiiiii! Pikku jumpalla homma ok.Jeeppi on kyllä jees kun vaan oikein tykkää : (

__________________
J E E P
just empty every pocket

Viimeksi muokannut Limite : 22.11.2013 23:30
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.11.2013, 10:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Jarruprokkis abs---nap jatkuu...
Jarruputkien muhvien jengat ei tietenkään käyneet nap syl. lähtöihin. Jippiiiii! Pikku jumpalla homma ok.Jeeppi on kyllä jees kun vaan oikein tykkää : (
Uusiksihan ne putket kannattaa uusilla nipoilla tehdä kuitenkin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2013, 22:01
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Uusiksihan ne putket kannattaa uusilla nipoilla tehdä kuitenkin
No niinhän ne kannattais nii muttaku on niin pässi että pitää kaikki tehä itte (ja säästää)ja ne vanhat oli viel siinä jamassa että kestivät kääntelyn/murjomisen ni tätä tämä sitten onNää uudet nipat on kyllä aika köykäistä kamaa kans eli jossei ole oikeaa nipan kiristys avainta käsissä ni se pakista löytyvä kymppimillinen kääntää kyllä kulmat pyöreiksi satavarmana
Ja sitte ilmausnipat. South Westistä hain uutukaiset ruuvit ja niitten avaimen kohta oli kokonaista pari-kolme milliä leveä!!?? Vissiin siks kans ettei ainaka ylikiristämisen vaaraa ole olemassakaan jos toivoo etä kantit pysyy ojennuksessa.Lenkkiavaimella tätä vaaraa toki ei olekkaan jossei nyt pöhnäpäissään ihan ultimaattista momenttia tavoittele
__________________
J E E P
just empty every pocket

Viimeksi muokannut Limite : 23.11.2013 22:26
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2013, 23:21
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
No niinhän ne kannattais nii muttaku on niin pässi että pitää kaikki tehä itte (ja säästää)ja ne vanhat oli viel siinä jamassa että kestivät kääntelyn/murjomisen ni tätä tämä sitten onNää uudet nipat on kyllä aika köykäistä kamaa kans eli jossei ole oikeaa nipan kiristys avainta käsissä ni se pakista löytyvä kymppimillinen kääntää kyllä kulmat pyöreiksi satavarmana
Ja sitte ilmausnipat. South Westistä hain uutukaiset ruuvit ja niitten avaimen kohta oli kokonaista pari-kolme milliä leveä!!?? Vissiin siks kans ettei ainaka ylikiristämisen vaaraa ole olemassakaan jos toivoo etä kantit pysyy ojennuksessa.Lenkkiavaimella tätä vaaraa toki ei olekkaan jossei nyt pöhnäpäissään ihan ultimaattista momenttia tavoittele
Sanoisin, että lenkkiavaimelle on pikkusen hankala tehdä jarruputkia uusiksi. Ellei ole useampaa lenkkiä jätettäväksi sinne putkeen killumaan ja rikkomaan paikkoja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2013, 22:33
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Moro, oletteko vaihtaneet ruiskunsuuttimia nelilitraseen? Omissa o-renkaat sököt ja olin niitä hommaamassa, kun törmäsin netissä varoituksiin 87-90 mallien bendix deka suuttimien rakenteesta. Alkavat kuulema vanhemmiten vuotaa johtuen moniosaisesta kuoren rakenteesta.

Pikaisen tutkimuksen mukaan käypäsiä korvikkeita olisi ainakin Bosch #703 nelireikäiset Neonista. Mustang 5.0:n 19lb:t ja Volvosta Bosch 0280155746. Onko näistä kokemuksia kellään ja mistä olette hommanneet? Hinnat ebayssa pyörivät satasen hujakoilla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.12.2013, 23:41
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

6x6


http://www.ebay.de/itm/Jeep-Cherokee...item19e59b23cf


Tommonen tarttee viä joskus värkätä
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.12.2013, 17:31
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Onkos kellään muulla laturi menny jumiin? Kyseessä siis 4.0 vm92. Auto seissyt parisen kk samalla paikalla ja piti alkaa siirtää puukuorman alta pois. Apuvirralla käyntiin ja hel..moinen vinkuminen. Aattelin että ompas laturi kovilla, mutta hetken päästä huomasin että hihna ei pääse jossain pyörimään. Löysäsin hihnan ja laturihan se oli, ei pyöriny käsin itenkään. Irrottelin vekottimen ja ajatelin purkaa...Siinä muutaman ruuvin irroitettua huomasin että pyörii taas...

No paikallehan se oli laitettava, auto käyntiin ja taas sama homma. Yritin pyöräyttää avaimella pultista, niin eipä liikkunut!
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2014, 23:28
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Onkos kukaan "kellottanut " 242 jakista? Panssaria meinasin tehdä ja rupesi houkuttelemaan palkin ja jakiksen nosto. 2" kun tulis maavaraa lisää ja sais tasasen pohjan. Etukardaanin lähtöhän siinä nousee ja keskitunneliin joutunee tekeen tilaa lisää, mitähän muuta seurauksia?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2014, 23:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Eipä siinä sen kummempia ole. Nivelistön joutunet vähän värkkäilemään uusiksi. olisihan se paljon parempi, kun pohja olisi ihan tasainen. Samalla tavalla 242 kääntyy uuteen asentoon kuin vaikka 231
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.01.2014, 22:47
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Noniin, nyt olis taas yksi "iloinen" XJ:n omistaja, tuli ostettu 4.0-litraisella koneella vm.90 kinneri.
Ja nyt kun päivänvalossa autoa tutkinut niin kaikkea jännää löytynyt, ja vikoja ilmennyt.

Elikkäs turbiiniin lukko ei lukitu ollenkaan, muuten vaihtaa täydellisesti. On tarkastettu TV-kaapeli. Jarrupolkimelta oli joku liitin josta johdot revennyt irti. Yhdistin johdot mutta ei tähän ollut vaikutusta, jarruvalo toimii normaalisti. Autosta poistettu ABSit jos sillä jotain merkitystä.

Sitten vakionopeudensäädin ei toimi, ajattelin että liittyis samaan vikaan, mutta en näistä tiedä.
Suurin ongelma on kun edelliset omistajat on tehnyt johtospagettia kojelaudan alle, kaikki boksit roikkuu nippusiteissä ja irtonaisia liittimiä löytyy, vaan ei keksi vastakappaleita niille.
Ja lueskelin noista alipainesysteemeistä, mutta en ymmärtänyt miten tämä toimii.
Voisiko joku kaavioin, kuvin ja sanoin neuvoa mitä seuraavaksi pitäis tutkia.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.01.2014, 15:21
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Vaihdelaatikon ja sen ohjausboksin väliset liittimet kävisin läpi ihan silmämäärältä ja yleismittarin ohmisesti, että onko yhteyttä tai hapettumaa tai jotain muuta.

Askin päässä on automaatissa ja jakoaskissa liittimiä, käy samalla ne kaikki. Johtoja sitten heiluttelemalla voi kaveri konehuoneen päässä seurata mikä nippu menee mihinkäkin ja näitä voi jollain nippusidetussimeiningillä merkkailla tulevaisuutta helpottamaan.

Kaikki liittimet on kumitiivistettyjä ja periaatteessa tosi hyviä upotuksenkin kestäviä, joten jos jossain on vikaa, ei sinne kannata mitään ihan susipaskaa tilallekaan laittaa. Timo_L löysi jostain interweb tubesin ihmemaasta tilatakseen vastaavan hyviä.

Jos liitintä joutuu vaihtamaan, kannattaa ehkä harkita samalla spliceävänsä siihen upotustiiviisti samaan vaivannäköön haarotusta, jotta voi rakentaa kivasti indikaattoria kabiiniin kertomaan mitä aski tekee, tai sopivalla splicellä ohjainboksin käskeäkseen askia täysin manuaalisesti.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.01.2014, 21:28
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Kuva arvoitus


Lattiaa purettaessa löytyi pelkääjän puolellata tuollainen suojakuoresta ulos pilkistävä "rautalanka" ei siis ole vaijerin pätkä. Onko sillä ollut joskus jotain oikeata virkaa vai onko se mahdollisesti ruostumisen varoitus -anturi. En ole vielä kerinnyt seuraamaan mihin alkupää johtaa...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0420.jpg‎
Views:	291
Size:	110,8 Kt
ID:	45217   Click image for larger version

Name:	IMG_0421.jpg‎
Views:	278
Size:	104,8 Kt
ID:	45218  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 14:13 (GMT +2).