Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.10.2013, 18:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
AW4 ja seuraavanlainen ongelma: Vaihteet löytyy mutta vaatii kierroksia noin 3500-4000 ennekuin suostuu vaihtamaan isommalle, vaihdekepin asennolla ei väliä onko D tai 3, 1-2 ei tietenkään mene isommalle. Autoa on uitettu Retrossa kevyesti eli varmaankin sähköropleema mutta mistä alkaisi etsimään vikaa?
Oletko kattonut miltä öljyt näyttää ja onko tarpeeksi? Jos ne on kunnossa, niin lähtisin TPS- vikaa ainakin miettimään, ne ei tykkää märästä ollenkaan.

..ja kyllä 1-2 asennolla pitää vaihtaa isommalle, mutta kakkonen vaihtuu päälle vasta liki punarajalla

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.10.2013, 19:24
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Oletko kattonut miltä öljyt näyttää ja onko tarpeeksi? Jos ne on kunnossa, niin lähtisin TPS- vikaa ainakin miettimään, ne ei tykkää märästä ollenkaan.

..ja kyllä 1-2 asennolla pitää vaihtaa isommalle, mutta kakkonen vaihtuu päälle vasta liki punarajalla
Öljyt ok. Siis vaihtaa kakkoselle myös 1-2 ,ei siitä isommalle. TPS? Eli automaatin tekniikka jollain lailla hallussa, sähköt sekottaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2013, 19:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

TPS = throttle position sensor. Suomeksi kaasuläpän asentotunnistin, ja löytyy yllätys yllätys kaasuläpän yhteydestä moottoritilassa. Vaikuttaa varsin vahvasti laatikon toimintaan.

Katohan täältä vielä lisää mahdollisia vikoja, sieltä löytyy jokseenkin kaikki oleellinen (muutaman megan PDF, kandee tallentaa koneelle):

AW4 service manual
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.10.2013, 18:55
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Eipä tuo ainakaan syylliseltä vaikuttanut kun vastusarvo muuttuu läpän asennon mukaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.10.2013, 19:32
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Eipä tuo ainakaan syylliseltä vaikuttanut kun vastusarvo muuttuu läpän asennon mukaan.
Muuttuiko se tasaisesti? Omassa ainakin oli silleen kulunut, että alkuvaiheessa tuli iso hyppäys ja lopussa vastusarvo muuttui vain vähän. Tuo sitten aiheutti sammuilua ja huonoa käyntiä välillä, mutta ei kyllä vaihteisto-ongelmia. Korjaantui vaihtamalla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2013, 20:34
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Ja taas sähköt hävöksissä!

Nyt tosin ei tule virtaskaa virtalukolle asti, itseasiassa ei myöskään sulakerasialle acc-sulakkeelle ja mikähä se toinen olikaan? Tare muistaa? Vika tullut hiipimällä itsekseen koska ajamalla parkkiin jätetty driftin jälkeen.

katseltiin siinä ainakin ne piuhasulakkeet että olisvat ehjiä, noin niiko piippaamalla ainakin ovat. Voiko se starter relay hajota jotenkin, ettei anna mehua läpi?

Ja mitkä asiat yleensä nyt tossa renixkoneisessa aiheuttaa tätä oiretta.

Johtosarjan läpivienti hyttiin on huomena työnalla, näytti olevan sen verran mutaa ja märkää päällä että voinee toki aiheuttaa jo sinällään ikävää ongelmaa.

Eli lyhyesti, virta-avaimen kääntö ei tee mitään, edes valot ei himmene joten mitään ei tapahdu, radio, pyyhkijät, sähkölasit yms ei toimi.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2013, 21:20
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika.U Näytä viesti
katseltiin siinä ainakin ne piuhasulakkeet että olisvat ehjiä, noin niiko piippaamalla ainakin ovat.
Piippivirtaa tulee varmaan yhdenkin karvan läpi, muttei enempää?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 15:09 (GMT +2).