Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2013, 10:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.068
Perusasetus

Suoli24:stähän se täysjärkisin valamiehistö löytyy. Ite oon kiertäny ko. saitin kaukaa viime vuosina.

Mut eiköhän tässäkin tapauksessa olisi ollut viisainta pyytää mittaamaan katsastajaa heti auto uudestaan jo silloin ekalla reissulla, jos ei savuarvo ole tuntunut ollenkaan järkevältä. Autohan meni ajokieltoon tuosta, tai ainakin pitäisi mennä jos yli 4:n savuarvo jää lopputulokseks.
Olis saattanu homma hoitua yhellä reissulla kuntoon asti. Toki katsurilla mitatessa pitäisi olla sen verran silmää että 6.5 ja 2:n pössytyksen erottaa toisistaan.

Mutta kerrataan nyt vielä, dieselin päästömittauksessa mitataan alkuun lähinnä pakoputkeen kertynyttä nokea. Sen takia vanhempien dieselien kohdalla olisi paikallaan valmistella mittausta ajamalla pikkuvaihteella punarajan tuntumassa kilometri-pari. Saadaan se 6.5-arvo helposti 2:een.

Edit: valoista vielä, kyseessä lienee että sumarit on ollu yli 40 cm sisällä auton reunasta. Ko. sääntö ollut voimassa jo ainakin 20 vuotta, luultavasti kauemminkin. Eli ennen on vaan sitten ilmeisesti katsottu läpi sormien ton auton kohdalla.


Viimeksi muokannut -MaTTi- : 21.11.2013 10:51
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.11.2013, 13:02
SUPI4x4:n Avatar
SUPI4x4 SUPI4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.05
Sijainti: Turenki
Viestit: 262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Suoli24:stähän se täysjärkisin valamiehistö löytyy. Ite oon kiertäny ko. saitin kaukaa viime vuosina.

Mut eiköhän tässäkin tapauksessa olisi ollut viisainta pyytää mittaamaan katsastajaa heti auto uudestaan jo silloin ekalla reissulla, jos ei savuarvo ole tuntunut ollenkaan järkevältä. Autohan meni ajokieltoon tuosta, tai ainakin pitäisi mennä jos yli 4:n savuarvo jää lopputulokseks.
Olis saattanu homma hoitua yhellä reissulla kuntoon asti. Toki katsurilla mitatessa pitäisi olla sen verran silmää että 6.5 ja 2:n pössytyksen erottaa toisistaan.

Mutta kerrataan nyt vielä, dieselin päästömittauksessa mitataan alkuun lähinnä pakoputkeen kertynyttä nokea. Sen takia vanhempien dieselien kohdalla olisi paikallaan valmistella mittausta ajamalla pikkuvaihteella punarajan tuntumassa kilometri-pari. Saadaan se 6.5-arvo helposti 2:een.

Edit: valoista vielä, kyseessä lienee että sumarit on ollu yli 40 cm sisällä auton reunasta. Ko. sääntö ollut voimassa jo ainakin 20 vuotta, luultavasti kauemminkin. Eli ennen on vaan sitten ilmeisesti katsottu läpi sormien ton auton kohdalla.
Ei siellä kyllä mitään pakoputken nokea mittailla. Toki päästömittauksessa putken seinämistä mahdollisesti irtoava noki vaikuttaa, mutta aika erikoisesti oot kyllä asian muotoillu. Mittari mittaa pakokaasun valonläpäisyä. Senpä takia koko mittaus onkin ihan humpuukia ja turhaa moottorin kiusaamista.
__________________
Toiset haluaa päästä helpolla, mut jonkuhan se on L200:llakin offia harrastettava.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.11.2013, 14:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.068
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PajeAm Näytä viesti
Ei siellä kyllä mitään pakoputken nokea mittailla. Toki päästömittauksessa putken seinämistä mahdollisesti irtoava noki vaikuttaa, mutta aika erikoisesti oot kyllä asian muotoillu. Mittari mittaa pakokaasun valonläpäisyä. Senpä takia koko mittaus onkin ihan humpuukia ja turhaa moottorin kiusaamista.
No ei tietenkään virallisesti, mutta se irtonoki näyttelee isoa osaa niissä ekoissa polkaisuissa. 13 vuotta päivittäin näitä mittaillu niin jonku näkönen perstuntuma on tullu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2013, 14:51
Venttiseiska Venttiseiska ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.13
Sijainti: Huittinen, Finland
Viestit: 56
Perusasetus

Trafin ohjeesta copy-paste-> Pakojärjestelmä on puhdistettava vähintään kolmella moottorin vapaalla kiihdytyksellä tai vastaavalla menetelmällä ja samalla on varmistuttava siitä, että maksimipyörintänopeus on oikein rajoitettu. Puhdistussyklit voidaan niin halutessa sisällyttää varsinaiseen mittaukseen.

Edit: Linkki ohjeeseen!
__________________
Ammattilainen taitaa, insinööri tietää, diplomi-insinööri taitaa tietää...
http://rahti4193.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.12.2013, 18:08
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

sisu ajokki keikka bussin katsastus piti aina pohjustaa

huudattaa kone kunnolla kuumaksi niin että nokipalat vaan letelee
ilmanputsari kokonaan pois
kaasuvaijerit tai vivustot löysälle ettei saa täysiä kierroksia ja sitä kautta särjettyä mahdollisesti konettakin
jos nuokaan ei auta niin mahdollisimman vajaaseen tankkiin n20% bensaa sekaan
leima kun on paperissa niin heti kakstahti öljyä tankkiin ja tankki täyteen diisseliä
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero vs. Pajero Sport amaz Tekniikka & Jutustelu 27 30.07.2013 06:23
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
M Pajero O/M/V Muut 0 01.08.2005 12:30


Sivu luotu: 00:05 (GMT +2).