![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
on niitä, myös lyhytta ja pitkee korimallia, eli 5d ja 3d vanhemmissa vuosimalleissa.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mitähän tuo paska pajero on mula ollut..... kohta 10 vuotta ja ihan on menty pelkillä perushuolloilla.
Isompia remppoja tähän asti ollut - hehkut vaihdettu uusiin, timanttitiskiltä ostettuna 60€, orkkikset siis. Itse vaihdoin. - takajarrulevy ja satula, rikoin ne itse omaa tyhmyyttäni. Tarvikelevy + vaihtosatula, olikohan paloineen kaikkineen joku 150€ keikaus. Tänä vuonna sitten laitettu uusiksi alustan puslat ja iskarit. Cros4WD:ltä omen puslat ja hitachin iskarit, mitähä nuo maksoi, oliko joku 500€ + asennus. Viimeismpänä uusittu vauhtipyörän hammaskehä, starttimoottori ja samalla kun oli loota pois niin uusittiin kytkin ja asetelma. Myös moottorin takapään stefa uusittu kun siihen pääsi samalla kertaa käsiksi. Näiden vuosien aikana mittariin on rullautunut minulla ollessa n. 160 000 km. Nyt taulussa 267 tkm ja mitä teen autolle.... Tankkaan sen ja ajan siihen lisää kilometrejä. Ehkä jopa seuraavat 10:kin vuotta. Ainoa mitä siihen kaipaan on ilmastointi ja vakionpeus säädin. Ihan paska laite... Ei kannata ostaa, sitä ei juuri pidä rempata eik siitä ole maasturiksi kun se ei ole tojota eikä nissan... Edit: Jaa mutta perkele, onha tuo jättänä kerran vaimon ja ipanat tien päälle. Ihan pystystä puun takaa tullut sähkövika jätti auton keskelle risteystä pe. iltapäivällä lumisateessa. Mki vissiin muistanee tapauksen ![]() Syynä oli sammuttajan solenoidin johto josta oli muovikuori hankautunut puhki. Sekin remppa ihan pähkäilemällä paikallistettiin ja mitä siihen korjaukseen menikään siinä rivarin pihassa... 30 min puheineen kaikkineen ja perustyökaluilla ja erkkarilla tehtiin. Jopa hätävarasulakkeina olevat 2x20A (yht 40A) olevat kytkökset ovat yhä paikoillaan... ![]() Viimeksi muokannut L-200 : 18.11.2013 22:36 Perustelu: jotain muistuu mieleen... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
niin tahi sitten niiko entisellä isännällä oli L200 ja Pajeroita "muutama" (kyseessä sellane 1500 jannun sähköurakointifirma), nykyään niillon toyotia, kertoo jotakin
![]() ihellä oli perätysten -97 ja -03 L200 ajossa, se ensmäinen oli ihan "jees" mitä nyt siihe oli tehty kansiremppa (halennu) ja sähköjen kans pieniä vikoja, mm laturi vaihettu 3x ja jottain muutaki mitsun määräaikashuoltoja.. se toka oli miulla tasan 4vkoa, en päässy töihin sillä ko vissiin kuutena päivänä, muuten sen sähköjen kanssa temppuiluun, eli pajan pihalla venailuun tuhraantuki sen kuukauden työtunnit, tähän oli kanssa vaihettu kansi, kytkin, niitä latureita ja akkuja, niveliä ja muita alustan osia, viimesimpänä kun sitten tuli mittä täyteen, siitä räjähti seuraavalla kaverilla akku melkein silmille, onneksi ei ![]() sen lisäksi että nuo molemmat on ihan paskoja autoina, niin ne on viellä jumalattoman nuhasia, kärriä ei vedä perkelekään ja ajo-ominaisuuksia niissä ei ole, enkä usko, että uudempikorisiin on mitsu osannut tehdä niihinkään, maastossa ne kyllä etenee L200 jopa hiluxia paremmin jos vakioalustasta puhutaan, lumessa eritoten ihan tavallisilla nastarenkuloilla ![]() pyydän ihan erikseen anteeksi niiltä, jotka vannovat misubishin nimeen, mutta miulle ei ole siunaantunut yhtään edes puoliksi hyvää yksilöä ajoon, joten en osaa nähdä sitä mitä Te mitsumiehet noista huomaatte ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämä on varmaan melko tyypillistä tutulla oli 1gen pajero ja 800T napsahti tasapaino akselin remmi poikki niin kone petti, siihen japaniasta 100T ajettu kone ja 50T lisää ajettu laatikko, sitä en tiedä minne se meni, nyt sillä on gen2 automaattina eikä kuulemma oikeen mitään vikaa dieseliä ja öljyn vaihdot on ainoot huollot/rempat käytännössä mitä pitänyt tehdä Toisella tutulla perushuolloilla vieläkin uutena ostettu gen1;nen ja varmaan liki miljoonan ajettuna nyt meni turbo vaihtoon Sit kolmannella tutulla kävi 4 pajeroa millä ei kunnolla aamusta taistelematta liikkeelle päässyt, nyt en tiedä millä ajelee kun en ole nähnyt Neljännellä tutulla kävi 2 gen2;sta toisessa oli kaikki mahdolliset viat vaikkei varmaan mettää ollut nähnyt kuin unissaan ja toisesta poiki kansi kahdesti vaikka varovasti piti Mutta samahan se on vanhan mallisessa hiacessa jos se kestää 300T menee se miljoonan mittarin pyörähdyksen jälkeen, mutta jos alle 300T leviää niin paalausta suosittelisin Meillä oli ja tuli takaisin sellainen pyöräkkä nokkainen hiace mihin kansi tehtiin kuittien mukaan 100-200T kohdilla sit uudestaan ennen meille tuloa 300T meiltä ostaneelta ostanut vaihtoi sitten koko koneen kannen petettyä 400T kohdilla sen jälkeen se oli mulla ajossa rapian vuoden, koneessa ei ollut mitään vikaa enään laatikosta vihelteli vaihteet miten sattuu, mätä vikaa oli ihan tarpeeksi, että melekin väittäisin sen olleen ranskassa kasattu, ovet ei pysynyt kiinni sähkövikoja oli kaikki mahdollinen Eli taitaa olla pidosta ja tuurista kiinni miten kestää, siksi mielipiteet heittelee niin paljon ja henkeen ja vereen mitsu miehet lie teurastaa ne "häpeä pilkut" joissa on vikoja yli 50%
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tarkennetaan nyt että kyse ei ole siis gen1 Pajeroista eikä myöskään mistää -80 Datsun Patrolleista. Valinta alkaa olla kallistumassa joko viimeisiin gen2 tai sitten gen3 malliin. Näppärimmät päättelee ettei mitään hc- maastoautoilua sillä tulla harastamaan.
Onkos koneilla merkittävää eroa 2.8 vs 3.2...paitsi tietenkin tehoero....
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli minkä auton ostatkaan, huolehdi ettei se ole firman vanha. Toinen mitkä itse tykkään kiertää kaukaa on nämä "koneremontti/vaihteisto/joku muu iso remppa tehty vasta". Koska 99% varmuudella sitä ei ole tehty kunnolla koska auto yritetään myydä pois käsistä heti. Edit: Ja itse ostaisin Gen 2 korisen mitsun. Niitä viimesiä malleja mitä on, olisko ollu 98-00. Osia saa hyvin verrattuna patrolliin. Ja jos ostat dieselin niin osta se 2.8 litrainen vaihtoehto, ja jos ajettu 400+ tuhatta tenttaa onko kansi uusittu.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! Viimeksi muokannut Tomppaa_ : 20.11.2013 18:16 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Oma kanta tuohon alkuperäiseen on et ei nuo pajerot huonoja oo, asiansa ajavat, itellä on nyt kaks pihassa. Tuota kolmos koppasta en oo kerinny ku 4 kymppiä ajamaan, ei siin ihmeitä ole ilmenny... Mielellään sitä ei huono mehtäautotietä pitemmälle vie, ei oo paljoo panssareita ajateltu sitä tehessä. vanhalla nyt tullu ajettua rangatkin pihaan, eli ajaa raktorin virkaa nykyisin. On sen verta kalliit verot ettei kahta tuommosta pysty liinkenteessä pitämään. Pakettiautoa ei viitti tehä ku yleensä on kyydissä vähintään se neljä henkee... Uuden kohdalla paremmasta en maantiellä/kaupingissa tiiä,mut sehän on vaan oma mielipide. Ylipäätään kun puhutaan käytetyistä, niin piosta se on kiinni minkä saa, kiertopalkintoja ja pommeja on tienpäällä yhtä paljon kun on välinpitämättömiä ihmisiä: kiertoon ilmaisua kuulee liiankin paljon. Mut jos omia kokemuksia noista pajeroista kertoo niin kertaakaan ei tuo vanhakaan tienpäälle jättäny. Aiemmat nissanit seatit saabit toyotat ja rellut ainakin kerran kukin vuorollaan.... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Alkaa kaverilla kallistumaan valinta tuohon uudempaan Pajeroon, onko se nyt sinne gen3 3.2, automaatilla.
- Onkos tuo laatikko samaa sarjaa mitä on käytetty myös gen2 pajeroissa? Onkoha nyhtä kestävän vekottimen maineessa kuin vanhemmat automaatit? manuaalissahan on se perhanan kallis kaksoismasa vauhtipyörä. - Onkos tuollaset nyt sitte jollain superSelect II laatikolla...Onkos siitä mitään sanottavaa? Niin ja Viroon tuo autonhaku varmaan suuntautuu...siellä suurin osa on noita automaatteja ja ajomäärät pienempiä kun suomen vastaavanikäisissä.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#11
|
||||
|
||||
![]() ...Harvemmin on Viroon lähdetty selviämään ;)
Maanantaina käytiin Tallinnassa. Auto lähti mukaan, tinkimistä yritettiin harrastaa, mutta ei kauheesti tuottanu tulosta..hiukan kuitenkin. Ilmeisesti tinkaaminen ei kuulu autokauppakulttuuriin siellä.
Noh...Ihan OK vekotin, kone ja laatikko toimi hyvin, samoin varusteet. Ruostesuojaus virossa heikkoa, jotenka kesälä joutuu käyttämään suomessa suojauksessa. Koneessa oli pinetä öljyvuotoa, ilmeisesti venttiilikopan tiivisti ja myyjä kertoi jonkin anturin tiputtavan. SRS valo paloi, mihin tiukattiin syytä, myyjä ja välittäjän agentti kertoi että lastenistuimen takia Virossa joutuvat ottaan huollossa bägit pois päältä. Jos kuljettaa lasta etuistumella ja poliisit pysäyttää antavat melkoiset sakot! No toivottavasti pitää paikkansa. Huoltokirjaakin oli kohtalaisesti täytetty. Kuulemma maan tapa on että kirjaa ei täytellä sen jälkeen kun maahantuojan takuu on loppu. Itse kaupat hoitui niin että nettiautosta tulostettu kauppakirja täytettiin ja rahat myyjälle. Tietenkin jäi alkuperäinen rek ote...ihmeellinen vihreä lappu. Suomessa sitten mentiin tulliin ja siellä täytettiin maahantuonti ilmoitus, antoivat tarrakilvet ja ohjeet miten toimia. Viron kilvet piti irroittaa samantien, ei ollu mitään työkaluja mukana, mutta tullimiehet avustivat. Muuten reissu meni ok, mutta vähän outo maku jäi siitä välittäjän agentista. Ihan OK että puhui hyvää suomea, mutta äijällä ei ollut aavistustakaan mitä pitää tehdä kun suomeen tulee auton kanssa. Lisäksi ei tiennyt että suomessa on airbägit katsastuksessa pakolliset, siitä ei ollut mainintaa koeajoraportissa, jonka oli lähettänyt etukäteen. No kuitenkin suurin miinus ukolle siitä että meitä alkoi hiukan epäilyttää kenen palkoilla on, vaikutti että piti kaupat saada tehtyä, jotta saa itse palkkion. - Meillähän oli tilanne että kaveri oli varannut ainoastaan yhdestä autosta näytön, jos olis ollu useempia niin ehkä helpompi vertailla. - Seuraavalla kerralla pitää ottaa yhteyksiä suoraan myyjiin ja jättää mokoma välittäjä välistä... Onkos kellään suositella huoltopaikkaa Joensuun lähellä? Siis muuta kun timattihuoltoa? Kokemusta uudemmista pajeroista ja automaateista tietenkin toivottais... p.s Niin ja toi otsikko...Ennen matkalle lähtöä ehdittiin kaverin kans ottaa vähä olutta ja kun kyyti tuli klo 03 yöllä niin ei oltu pahemmin nukuttu. Aamuksi tallinnaan selvittiin ![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 01.01.2014 18:47 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kokemuksen syvällä rintaäänellä, TARKISTAKAA POLTTOAINETANKIN TÄYTTÖPUTKISTON KUNTO oikean takarenkaan päältä löytyvän suojamuovin alta. Itellä menossa auto syöttöpumpun vaihtoon syystä että tankkiin pääsi ruostetta/hiekkaa/vettä -> tukki polttoainesuodattimet ja syöttöpumppu kappaleina. Suomesta ei löydy korjaajaa kyseiselle pumpulle et ei auta kuin lähettää tanskaan korjattavaksi tai vaihtaa uusi/kunnostettu pumppu tilalle.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Uus hankinta V6 Pajero -90 | Hairahrus | Maasturiprojektit | 13 | 22.01.2012 22:04 |
Myyty vesijetti: Sea-doo gt -97 | Ramo82 | O/M/V Muut | 4 | 17.08.2011 13:53 |
Myydään / Vaihdetaan Nissan primera gt 97 | fygy | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.06.2009 19:07 |
M: Pajero -97 | Pieto | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.07.2007 19:21 |
range 4.6hse 97---> | wenkku | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.03.2007 17:28 |