![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() kolmekymppiä makso lahessa piirturihuollossa se anturi ducatoon, mallia bosch kolmella johdolla. niin siis jos haluaa lavetilla kuljettaessa lämmittää kyydissä olevan laitteen jäähdytysnesteet yksinkertaisesti ja varmasti niin se on periaatteessa erittäin helppoa. lavettiin sopivasta kohdasta kaks letkua joitten päihin hyrdauliikka liikkeestä normaalit pikaliittimet, lavetilla olevaan autoon yksi levylämmönvaihdin sopiviin letkuihin ja toiset lämmönvaihtimen lähdöt sellaseen kohtaan mihin voi laittaa hydrauliikkaletkuille vastakappaleet... pahimmassa tapauksessa voi luovuttaa lämpöä suuntaan ja toiseen kun laittas kiertovesipumput kumpaankin laitteeseen.. nuo levylämmönvaihtimet ja hydrauliliittimet ei montaa kymppiä maksa.. tosin tämä on vasta testattu "valvotuissa olosuhteissa"
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Talvella pelit lämpimäksi.
Olen meinannut tuohon talvi lämmitykseen vaan köyhänmiehen versiota.
Eli pakoputki letkua jolla voi ohjata käynnissä olevan laitteen lammin pakokaasu kylmänä olevan laitteen öljypohjan alle, Cargoonhan asenna tuon nestekaasu moottorilämittimen myös. Pitäis vaan saada lähes maahan kiinni kun letkut ptäisi saada nousemaan konetta kohden? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hyde liittimen ilmat poistuvat järjestelmään ja sieltä paisunta-astian kautta ulos tai ilmausventtiilin kautta.
Tää testattava auto on varustettu levylämmönvaihtimella ja "talon" keskuslämmityksestä siirretään lämpöä moottoriin. Tosi tässä on pienen pieni mutta, kun tuo levylämmönvaihdin on 10kW maksimiltaan ja järjestelmästä saapi "riittävästi" siirrettyä lämpöä, niin tuleekohan houkutus pitää auto pihalla jatkuvasti kuumana jos/kun lumia satelee maahan. Olisin pienemmän vaihtimen laittanut, mutta kun ei löytynyt. Kuvia ei tästä vielä saa ottaa. Tässä on juonena saada edullista hukkalämpöä siirrettyä autoon. Liuos joka kiertää on "paluukierrosta" ja sen maksimilämpö on n+35astetta. Labrassa siitä kärsi ottaa vielä kymmenen astetta hyötyyn ennen kuin rupesi lisäämään isommin energian kulutusta. Voisin tähän todeta että hiton sähköautot ja maalämmöt. Auton puolelle tässä ei sitä ilmaa tule. Kuljetusautosta suoraan ottaessa se ilmahelmi kulkeutuu ajastaan paisariin. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Pottoaine järjestelmän päivitystä.
Välillä cargo on käynistynuy pitkänkin seisomisen jälkeen helposti pakkasessakin ja välillä ei meinaa saada tulille sisällä seisotun viikonlopun jäljiltäkään.
Sitä sitten tutkiskeltiin ja mittailtiin että ei tulisi virtaa naftapumpun solenoidille. Hyppy johdolla virtaa virtalukolta ja taas tuntui toimivan, kunnes ei yhtenä päivänä enään millään käynistynyt? Autopilotilla hörähti joten ei tule polttoainetta. Päätin vaihtaa vanhojen naftasuodattimien tilalle uuden ja helpomman niin ei ainakaan sillä tukosta ole. Sitä vaihtaessa ja virran ollessa päällä yhtääkkiä rupesi pärinää kuulumaan ja polttoainetta tulemaan irtiolevan letkun päästä??? Sillähän selvisikin että tulitikkuaskin kokoinen vaan nelikulmainen mötikkä letkussa olikin polttoainepumppu joka ei ole näköjään kuin harvakseen toiminut??? En ollut ikinä enen kuullut sen käyvän ja luulinkin että se on jokin sähköinen venttiili että ei letkut tyhjene, on niin pirun pienikin että en pumpuksi arvannut. Hain sitten Motonetistä 25,- polttoainepumpun joka soveltuu diisselilekkin ja sen kun sain uuden suodattimen kaveriksi järjestelmään niin nyt ei tarvi kuin vähän virtaavainta näytää niin on käynnissä jo. Vasemmalta: vanha nelikulmainen risa pa. pumppu ja tilalle tuli Mötönetistä pyöreä pumppu. Takana poisetttu tupla suodatin ja tilalle tuli helpompin vaihdettava Transporterin pa. suodatin. Ny joutuu siirtämään koko rojekstin kotipihalle kun työpaikalla tuli totaali kielto tilojen käytössä. Ai että sylettää. Täytyy pokkailla töissä valmiiksi mätähommiin paloja niin ei tarvi pihalla sitten kuin leikata sopivankokoiseksi ja liimata kiinni. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 17.03.2015 19:04 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hep, löytyy myös cargo kuljetusauto pihalta ja yllättäen myös mittari lopetti toimimisen eli viisari hyppii omia aikojaan aina välillä...
Mun reuhka on varustettu levyjarruilla sekä edessä että takana ja ahdinkin löytyy koneen kyljestä, syöttöjä vähän lisätty, kulki navigaattorin mukaan yli 130 kmh, muttei varmaan kovin kauaa kestä moista. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Cargo!
Kuulostaa ihan "batmanin" Kuormurilta kun on noin ärhäkkä, käyp vähän katteeksi.
![]() t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Ford cargo 1515 Turbo-87 kippilavalla | akp | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 12.07.2013 00:15 |
Myyty ford cargo autonkuljetin | tepa78 | O/M/V Ajoneuvot | 23 | 18.09.2011 23:08 |
ford cargo 1113 -83 | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 18 | 01.09.2009 08:13 |
Myyty Ford cargo 1115 turbo-89 | akp | O/M/V Muut | 0 | 22.06.2008 09:06 |
Myyty M:ford cargo kippilavalla ja volvo tico nosturilla | akp | O/M/V Muut | 0 | 01.05.2008 10:26 |