![]() |
|
Ford Cargo -85 ja 3500kg lavetti kärry eli maasturin kuljettimet!
Tollanen tuli hankittua kun sain volvon myytyä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122024 Hyvin mahtuu JEgoNEERikin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122025 Yllätyin kun näihin ei saa suomesta osia vaan netin välityksellä tilasin Enklannista taka jarrusylinterit jotka pitää vaihtaa jotta leiman saa. Mikä ylätti, täähän onkin 12v laite eikä 24v niin kuin luulin? Toinen vaiva tässä on kun nopeusmittari ei toimi, rupeaa kuulemma toimimaan kun pakkasta on -15 astetta?? Ei oo vielä ollu silloin kun olen tuolla ajanut. On sähkönen piirturi kiekollinen. Näytti olevan hirmu pitkä johto joka oli vielä loppupäästään nipitettu isolle nipulle, sieltähän sitä vikaa on varmaa ruvettava etsimään. Leimalle -Takajarrut laittaa -Nopeusmittari toimimaan. ja sit vähän muuta. -Muutama pikku mätäpaikka tarvii tehdä. -Sähköjohdotusta siistiä. -Hytin nostossa apuna toimivista vääntösauva jousista on toinen joskus katkennut ja se näyttäisi olevan väärässä asennossa, eikä nyt pysty yksin koppia kääntämään auki. -Varapyörä vanteella tarvis jostain saada hankittua. -koppin varmaan joskus maalaan. -Irto vinssille kiinnityspaikka lavan etureunaan ja sähköt trukkiliittimellä niin voi tarvittaessa ottaa vinssin JEgoNEERiin. -trukkiliittimellä varustettut apuvirta kaapelit tehään. -paksusta letkusta tehdään irroitettava lämmityskanva kuorma auton ja kuljetettavan vehkeen öljypohjan alle. -ajosilloille irtojatkot jotta saa tarvittaesa vajaavetosenkin kyytiin pohjaa raapimati. Et tollasta pient nyt ensten. Ismo Ämmä |
Hankit sitten oikean merkkisen Jeepin kuljetukseen :rolleyes::)
Maalaa ennemminkin tuo Jegoneeri siniseks niin ovat sävysävyyn :cool:;) |
Ford Cargo -85 kuljetusauto
Lainaus:
Onhan ainakin lavakalustus nyt valmiiksi kohdallaan. Voihan olla jotta maalataan kummatkin sahara camo väriin?? Aika näyttää. On muuten hytti tehtaan jäljiltä harmaa ja maalattu vain ulkopuolelta siniseksi. Sehän riittää työkaluun. Leima kuntoon nyt ensin kumminkin. t. Ismo Ämmä |
Komee Cargo...meidän kautta voi saada vielä jotain Cargoon. Duunikaveri on erikoistunut noihin. Myi Turussa Fordilla just tavara-autojen osia sillon kun noita kuorkkeja Fordilla vielä Euroopassa oli. Euroopan Foortti myi kuorkkitoiminnot Ivecolle joten Iveco kauppiailtakin voi kannattaa kysellä jotain. Vanhemmilla liikkeillä saataa olla vielä Cargon filmit jossain jemmassa. Ivecon Eurocargo on Ford Cargon seuraaja ja kun tarkkaan katsoo niin esim. ovien malli on hytissä ihan samanlainen. Mullakin muistaakseni pyörii jossain jemmoissa yks jarrukalvo ja joku hytin jousitukseen kuuluva iskari.
|
mitähän tämmösessä on vakuutukset vuodessa
|
tutun näköne laite:) meil oli fargo cargo jonku aikaa pilkillä piha autona. mukava laite.. tai no.. mite mukava vanha kuorkki ny voi olla mut kummiski:D
se oli jännä ku viimestä talveesa ku meil vietti ni kevät talvel velipoika muisti et ei saatana siin romussaha on pelkät vedet koneessa!:eek: noh mitä sitä siin enää sen enempää murehtii rikkihä se on ku koko talve seissy... noh kevääl sit ku muistettii ni huviksee veivattii käyntii ja sehä mennä puksutti ettei mitn koko seuraavan kesän!:D ei menny kuset ja paskat sekasin. laatu motori!:p ja jos tuon koneesta joskus eroon haluut löytyy helposti ottaja;) nii juu ja oliha se iha aktiivi ajossaki meil. sen muistan et perhanan lujaa se kulki:D ainaki 125:p |
Ford Cargo -85
Vakuutus Ifissä on 15% bonuksilla 1397,-/ vuosi. Harkitsen josko tällä ajais työmatkaa niin olis jatkuvasti vetree ja käyttövalmiina. Kattoo ny. Tarvis kuitenkin olla toinen auto kanssa kokoaika liikenteessä johka koko perhe mahtuu.
Tuokin kulki aika mukavsti noutomatkalla Citikka C3 lavalla. 100 tuli jossain mentyä ja 80 ku ajo niin ylämäessäkin pystyi vielä kiihdyttämään?? Volvolla ei pystynyt. t. Ismo Ämmä |
http://img.favcars.com/ashok-leyland...tallion__1.jpg
Cargon ohjaamo on vieläkin käytössä. Intialainen Ashok Leyland käyttää niitä. Ja tais latinot tehdä viellä cargoja, oikein voortin merkillä? |
Miltary Cargo?
Joo, tollanenkin tuli vastaan kun hajin Kuuklella kuvia Miltary Carcoista. Hmm.. pitäisköhän korottaa?;)
Toi matta vihree on kyllä aika hyvännäköinen väri, mulla ehkä on jopa sitä armejjan "tutka" väriäkin, jos sillä vetäis?? joo ja vetolenkit puskuriin ja irtovinssin paikka ja.... ja....;) t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Vikojen tutkiskelua.
Kaivelin viallisen jarrun auki ja selvis hyviä ja huonoja asioita vaan ei mitän musertavaa.
Keskilevyt on irroitettava jotta päästään teknikkaan käsiksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123059 Levyt poistettu, johan rupes näkymään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123062 Vasen jarruputki puuttuu ja käsijarru on tehty osittain toimivaksi liinalla. Asia oli tiedossa jo ostettaessa. Ylempi jarruletkun pätkäkin oli kulunnut kuopalle jarruputkeen kihnutamalla. Enklannista saapi letkun. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123063 Onneksi osat oli tallessa ja katkotusta putken pätkästä pystyi vielä tekemään toimivan. Tosin etumainen jarrukenkä oli jo kulunut melkein niiteihin asti. Enklanista saa tilattua uutta kitkapintaa niiteillä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123058 Tutulta näyttää, Navan rakenne suunilleen sama kuin JEgoNEERin etunavassa, tosin hieman isompana. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123057 Toimattoman sähköisen nopeusmittari/piirturin johto vyyhdillä ennen lootan kyljen anturiin kiinnittymistä. Tästä se on varman alettava tutkimaan vikaa? Edellinen omistaja sanoi että mittari rupeaa toimimaan kun on pakkasta -15 tai enemmän?? Missähän nämä on muuttettu piirturille kun tuossa vieressä jököttää edelleen käyttämättömänä nopeusmittarin vaijjeri jota ei sähkösessä tarvita? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123064 Siitä se kuljetin pikkuhiljaa korjaantuu. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
http://www.kitkaliimaus.fi/palvelut/...iikkayritykset http://www.kitkaliimaus.fi/ |
Jarrru pintaa.
Lainaus:
Tarviipa kysellä viellä huomenna myyvätkö ja mihin hintaan. Köyhä kun on niin ei raaskis maksaa mistään?? t. Ismo Ämmä |
Muistaakseeni kauhajoella on joku firma missä noihin myytiin uusia osia,vois olla vieläkin jotain varastoissa.
|
Tuolta pelkkää jarruhihnaa
http://www.jarkope.fi/?page=5&cat=3
http://www.jarkope.fi/?page=5&cat=3&id=39 Voip olla että löytyy myös niitit :rolleyes: |
suht tuoretta jarru tietoa vois olla myös -Nietu- lla
|
Ford Garco osaa?
Lainaus:
Muutamalle romikselle soitin missä mainitaan Ford Cargo ja kyselin jarru sylinterejä, niin sieläkin naurekelle totesivat jotta kaikki on myytty ja jarru osat ovat joka Cargo kuskuin hankinta listalla. Tuntuupa siltä jotta suomesta ei juuri osaa ole saatvilla. Enklannista lötyy aika paljon osia. -tilattu jo takajarru sylinterit ja tilataan -taka jarruletku -polkimien kumit -jarrukenkien pinnat jos ei kohtuu hitaisia löydy suomesta. t. Ismo Ämmä |
Katoppa se nopeusmittarin anturi ja putsaa se, saattaa olla keränny metallihilettä siihen eikä siksi pelaa? Sinetin joutuu rikkomaan mutta saahan niitä uusia. Tämä siis jos ei johoissa selevää vikaa.
|
Lainaus:
Tuo mittarin anturi näyttää ulkoisesti samalta ku sähköpiirturin anturit yleensä eli saattaa sopia jostan muusta kapistuksesta jos joutuu anturin vaihtaan. |
Minnepäin ne oli ne osat myynyt sieltä onnin autosta,sedällä on tuollanen garco jolla ajettu vajaat 15tkm.
|
Kitkapinta Hollolassa varmaan voi auttaa tossa kenkähommassa.
|
Cargo osaa
Lainaus:
0400-306864 Jussi saranpää. Ford kuorkki osaa ehkä voi vielä jotain olla? Ite olen Englannista tilannut. www.phillipscommerciasonline.co.uk t. Ismo Ämmä |
Piirturi.
Lainaus:
Vaan eip näytä moisia juuri kaupankaan olevan. Joo, Anturista ja johdostahan sitä vikaa on alettava etsimään. Ei muuten toimi lämpömittari eikä öljynpaine mittarikaan. t. Ismo Ämmä |
Kuorma-autoks rekisteröity ja uudempi ku -78 ni pakollinenhan tuo piirturimittari taitaa lähes poikkeuksetta olla. Isoissa pakuissa mitkä kiikku painonsapuoleen niillämain ollakko kuorma-auto vai pakettiauto tais olla ennen jotain poikkeuksia mut nykyään piirturin vaatii.
Voihan siinä olla myös sähköpuolen ongelmaa. Sinne piirturin taakse tulee jatkuva sähkö,lukkosähkö ja maadoitus. Toisesta liittimestä lähtee anturille menevät 4 johtoa..muistaakseni. |
Piirtureista.
Jep, laiteaan jarrut ekaks ja sitten keskitytään noihin sähköihin.
Tosta piirurista vielä. Tänään mulla oli lainassa Iveco 50C -05 (Kuormaauto) jossa ei ollut mitään piirturia vaan normi nopeusmittari? Kantavuutta vissiin 2500 kiloo. Oli vaan 2 osa rekisteriotteesta ja siitä ei oikeen mitään tietoa löydy. Tarvii tää oma saada leimaan pikinmiten kun on aina aika rumba hakea ja palauttaa lainapeliä, sitten vielä käydä lastaamassa ja purkaamassa eri paikkaan. t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
isot pojat sano että tuolta saa halvalla osia http://www.phillipscommercialsonline.co.uk/
ja jarrujutttuja http://www.kitkaliimaus.fi/ raidetanonpäät passaa jostain volvosta,mallin mukaan kuulemma löytyy... |
Sivu luotu: 00:58 (GMT +2). |
|