Niin täytyyhän sitä ottaa huomioon että minkä auton HD jouset ne on.. 90 defenderin HD jouset voi olla pajerossa aikalailla pehmeät?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Sinppeliä, eli esim. tuo 220 lbs/inch vieteri painuu tuuman 220 lbs kuorman alla eli 100 kg:n alla, 2" 200 kg:lla ja niin päin pois. Pajeron perse jos painaa tonnin, nuo jouet painuu 5" puoleltaan ku auto puotetaan pyörilleen. Eli aika jäykät.
|
Mulla on taka-akselilla vielä jäykemmät eli nuo DA4204 joka on 300-340lbs/inch. Ne on himppusen liian kovat, mutta ei kyllä estä akseleita pyörimästä auton alla ja silti perä painuu liikaa (liian lyhkäset, 425mm). Veikkaisin että pajero ja range vois olla aikaslailla samanpainosia. Ilman vinssejä mulla oli vaakapaino jotain 1800kg luokkaa. Ja jos nyt tilaisin ittelleni uudet jouset niinkuin varmasti tilaankin lähitulevaisuudessa, niin ne tulee olemaan juurikin nuo 220lbs/inch. Edessä mulla on rangen vakio takajouset ja ne on aivan liian löysät tuohon kevyeen alumiinikoneeseenkin, mutta nehän mahtaakin olla aivan hötöt johtuen siitä että siellä vakiona on se "BOOGIE" takana.
Täytyy vielä todeta, että esim. Ewergladen patrolliin verrattuna (HDJ dobinson +75mm jouset takana) rangen perä on todella pehmyt nuilla 300-340lbs/inch jousilla.
Niin ja ota sitten kerralla semmoset iskarit kanssa että pituus ei lopu kesken

Nuo jousien hinnathan tuolla oli sitten parin hintoja, kai huomasit?