Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swoop
Ite suunnitellu vähän saman suuntaista. Jostain löysin jokin aika sitten noihin tehtyjä jakolaatikoita mihin oli lisätty takaveto mahdollisuus. Saattais toi kulutus puoli muuttua kovastikin positiivisempaan suuntaan. 
|
Käsittääkseni noissa HMMWV:ssä on 242HD:n versio (242AMG), mistä vain on jätetty takavetomahdollisuus pois. Periaatteessa sama laatikko kuin vaikka Jeep Cherokeen tai Grand Cherokeen (XJ/ZJ) jakolaatikko (ilman takavetoa), mutta vahvemmilla kuorilla ja vahvemmalla pääakselilla. Kaikkein vanhimmissa military- versioissa oli joku muu (218 tjsp.?), uusimmissa perustuu vahvempaan 272 jakoaskiin. Siviiliversioissa sitten kai on tuo 242- perustainen.
Eli jakolaatikossa on sekä part time- että full time- neliveto, full timella voi ajaa myös kuivalla tiellä. En tiedä onko noissa napalukkoja, jos ei ole niin ajaminen takavedolla ei käytännössä säästä tippaakaan menovettä verrattuna nelivetoon..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Viimeksi muokannut Timo_L : 12.11.2013 08:56
|