![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Olisko bensalinja osin tukossa ja pumput tuhoutuu bensanpuutteeseen?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuntu olevan auki ku puhalsin paineilmalla linjan tyhjäks tankkiinpäin ja sit testasin tota siirtopumppua. Eli koitin simuloida tilannetta jos pumppu horasee ilmaa niin kuinka nopeasti tulee taas gasoa. Ja hienosti pumppas. Ja samalla tavalla sitten pumppas jerrykannusta takas tankkiin. Eli linja lienee kunnossa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Noita samanlaisia imeviä pumppuja ollu pari kappaletta, biltemasta tai motonetista ostettuja eikä hirveen kauaa oo kestäny. Kauemmin kyllä kuin tuo 100km. Pari sellaist peltikuorista suodattimella olevaakin on ollut, ne kesti kauemmin. Yhteisenä piirteenä pumput lutkuttaa mutta bensa ei vaan kaasareihin mene. Bensalinja irtonaisena kyllä pumppaavat iloisesti.
Nyt on ollut jonkin aikaa bilteman tankin viereen asennettava 20eur pumppu, eikä toistaiseksi ongelmia.
__________________
Harbor Cruisers |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Omassa autossa on tankin vieressä 2kpl Mitsuban pumppuja jotka täyttää keräilysäiliötä. Pitävät ikävää ääntä mutta tuntuu että kestävät kuivana käyntiäkin. En tiedä vieläkö noita historiikki pumppuja saa jostain.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toi bilsun pumppu on ihan selvästi kopio huco merkkisestä imevästä pumpusta (=lutkupumppu?)
![]() Noissa uspartsin carter pumppujen asennusohjeissa näyttää olevan max 24 tuumaa korkeutta tankin pohjasta, eli noin 60cm. Paljoahan nostokorkeutta ei tasamaalla tule eli tuon pitäisi riittää, mutta entäs pahassa ylämäessä, silloinhan se on paljon enenmpi se nostokorkeus. Täähän on ihan perseestä! ![]() Huomenaamulla vois kyllä poiketa yhdessä vanhassa varaosamyymälässä jonka jermuilla vois olla omat kommenttinsa pensapumppuihinkin. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikös sähköpumppu kannattais laittaa sinne tankin viereen, ei vaikuttais auton asento mitään?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.ekgracing.com/e-shop/inde...822cbdf241771f
Juuri nämä facetin pumput on minunkin kokemuksien mukaan todella kestäviä... Kaiken näköisissä härveleissä ollu. Yks pumppaa vielläkin traktorissa ja on osttettu -90 luvulla. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Noi kalvopumput saattaisivat kaivata hiukan vastapainetta, etteivät nakuta kokoaikaa täysillä/tyhjää? Fordeissa on tankissa tollanen rataspumppu joka siirtää tavarat surgetankille ja korkeapainepumppuun.
http://www.autopartsandstuff.com/spe...cfuelpump.aspx |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitte kaivoin hyllystä lähes käyttämättömän facet red top pumpun jonka ostin suunnilleen vuonna 2000 tohon tasamaalla ajettavaan volvoon, mutta se oli kuitenkin äänekäs ja vaihdoin tilalle ihan perus rullakennopumpun ja se on siirtäny bensaa ny kolmetoista vuotta surke tankille ilman ropleemia. Mutta se saakin bensaa "painovoimasyötöllä". No testasin tätä uusvanhaa red toppia noin tunnin ja ei ainakaan lämmenny tippaakaan ja tuottoakin oli ihan eri lailla. Ääni ei blazerissa tule kuulumaan häirittevänä niinkuin katuvolvossa, joten kokeilen luultavasti tuota pumppua ny seuraavaks. Molemmat pumput eli bilsun ja toi facet ilmaantuivat kyllä ihan hienosti vaikka pumppu oli kiinni ruustukissa ja kanisteri lattialla, eli nostokorkeutta oli reilusti enempi kuin autossa jossa sitä tulee 10-20cm kun auto tasamaalla. Ja metässä kait se vois horasta ilmaa pahassa paikassa, mutta ilmaantumisenhan odotetaan tapahtuvan kun auto taas suht vaaterissa joten ehkä se toimii. Ja mitä täydempi tankki, sitä epätodennäköisemmin sitä ilmaa edes systeemiin joutuu. Pahoittelen loputtoman tuntuista bensapumppu spekulointia, mutta ehkä tää tästä ja seuraavaks päästään johonkin mielenkiintoisempaan asiaan! ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |