Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2013, 21:00
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kaalimatoa tummempaa


Tankin panssari alkaa olla valmis, enää vesireikien poraus ja sitten paikalleen.

Koska materiaali oli 235:sta, niin laitoin varmuudeksi reippaasti jäykkäreitä. Vähän joutui myös korjaamaan kiinnityspisteitä, kun aihion leveys oli vajaan sentin liian pieni. Nuo ylimääräiset "patit" suojaa vetokoukun pikakiinnikettä ja sähköjä hajoamasta enempää; ne kun jo saivat tälliä.



__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2013, 22:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kaunis venäjänvihreä!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.11.2013, 17:25
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Sinnehän se sitten lopulta heilahti, vaikka oma jumppansa oli saada hitsausvääntelyjen jälkeen kaikki kohdalleen. Maastouskottavuutta lisää jumpan aikana tulleet skraadet; eipä ole liian fiini. Mitä lie vanhaa alkydimaalia purkin pohjalta, kun on noin pehmeää vielä viikko vedon jälkeen, mutta kestänee kuivuttuaan kovasti tälliä.

Samalla tuli takajoustonrajoituksia vähennettyä niin, että sisäänjousto on takana nyt massiiviset 3,5".

__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 16.11.2013 17:49
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.12.2013, 19:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Vuosi- ja muutoskatsastuksesta paukahti leima huomautuksitta.

Tulihan siinä muutamana hetki vietettyä kuumailmapuhaltimen kanssa, jotta TJ:n levikkeet asettuivat paremmin muotoonsa. Levityksen mittaus tehtiin konepellin keskeltä levikkeen reunaan, eikä niinkuin olin olettanut levikkeestä toiseen.

Samoin auto kävi ohjauskulmien säädössä, kun semmonen lappu pitäs olla alustakorotusmuutokseen. Ei meinannut mennä kulmat ensin arvoihin, joten nostettiin perästä koria ylös, kun sattui olemaan kontti täynnään roinaa! No, eipä tuota lappua sitten katsurin tullut edes kysyttyä. Alustakorotuksen sentit tuli otteeseen pyörännavasta lokarin reunaan, kun viime kesänä oli ihan pakko laittaa toisen auton korkeus myös maasta kattoon! Mene siinä sitten selitä nuorelle juuri koulusta päässeelle virkaintoiselle katsurille STRO:n ja todellisuuden eroa renkaiden korkeuksissa ja ettei kokonaiskorkeutta siksi pidä mennä mittaamaan!

Aika erilaisia käytäntöjä asemilla tosiaan on, kun jotkut niuhottavat ihan simona mm. papereista, vaativat outoja mittoja ja toiset laskevat läpi paljoa kyselemättä. Kunnossahan tämä auto tietysti on, eikä sikäli epäilystä läpimenosta, mutta ehkä on aiemmat katsurit sattuneet olemaan sieltä tiukimmasta päästä. HML:n uunituoreelle Plus Katsastukselle pinnat asiallisesta toiminnasta!

Alleajosuojavaatimusta varten oli TRAFIn paperit tulostettu, joten eipä sitten tarvinnut ruveta siitäkään kättä vääntämään.

Soon melkeen ku ZJ:hin tehty!

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2014, 15:32
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Laitettu takajousiin 1" lisää korotusta paloilla, kun takakontissa oleva rojumäärä tuppasi rajoittamaan korkeutta. Itseasiassa palat on 1,75" korkeat, joiden alta vain otin orkkispalat pois. Samalla heivasin takakallistuksen vakaajan pois, joten nyt pitäisi jousituksen olla paremmin balanssissa ristiriipunnassa. Aiemmin takapää ei oikein tuntunut joustavan ja nekin vähät joustovarat pohjasi ristikkäisessä etunurkassa ilkeästi, kuten noista kuvista näkee.





Nyt ulkoasu on tämännäkönen, vaikkei tuosta vielä juuri huomaa eroa edelliseen. Katellaan seuraavan metsäkeikan jälkeen, miten nuo toimet parantaa etenemiskykyä.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2014, 15:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tuossa kun nyt vaihdoin omaani ne alkuperäiset I6- koneisen etuvieterit taakse ja koitin takavakaaja kiinni tunkilla nostaa akselia toiselta puolelta, niin pohjaanlyöntikumiin asti nosti helposti. Pysyi vielä eturenkaatkin maassa vaikka oli etuvakaaja kiinni. Myös etuvakaaja auki nousi takatassu samalla lailla, keula vain luonnollisesti jousti hieman eri tavalla. Olisko vain niin, että sulla on noiden kohtuu jäykkien takajousien syytä ettei persaus meinaa joustaa?

Kattelin OME:n nettisivuilta eri versioita etujousista, sieltä löytyy ainakin yhdet aika parahultaiset etujouset mitkä korottaisi takana ~3-4" Hinta tosin on aika suolainen, kun ovat sen vajaa pari satkua kappaleelta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2014, 19:11
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuossa kun nyt vaihdoin omaani ne alkuperäiset I6- koneisen etuvieterit taakse ja koitin takavakaaja kiinni tunkilla nostaa akselia toiselta puolelta, niin pohjaanlyöntikumiin asti nosti helposti. Pysyi vielä eturenkaatkin maassa vaikka oli etuvakaaja kiinni. Myös etuvakaaja auki nousi takatassu samalla lailla, keula vain luonnollisesti jousti hieman eri tavalla. Olisko vain niin, että sulla on noiden kohtuu jäykkien takajousien syytä ettei persaus meinaa joustaa?

Kattelin OME:n nettisivuilta eri versioita etujousista, sieltä löytyy ainakin yhdet aika parahultaiset etujouset mitkä korottaisi takana ~3-4" Hinta tosin on aika suolainen, kun ovat sen vajaa pari satkua kappaleelta
Niin no mulla on korotusta 3,5" (tai siis nyt takana on messevät 4,5" ) ja sulla 1,75 eikös(?), joten matkaa pohjaanlyöntikumeihin rajoituspaloista huolimatta pitäs olla sitäkin enemmän kuin sulla. Sikäli kun noista vanhemmista Punkan kuvistakin on pääteltävissä ei takana ole ulosjoustoa tarpeeksi ja syyksi epäilen nimenomaan vakaajaa. Kiven päällä oleva puoli on n. 10mm rajoittimesta ja taka-akseli on koriin nähden silti lähes suoran näköinen; toisin kuin etupää! Jos taakse laittaisi kutosen etujouset, niin voisihan ne pehmentää toimintaa, mutta vastaavasti tarvitsisi enemmän "palikoita" korotuksen säilyttämiseksi.

Jos enempää joustoa / korotusta himoitsee, niin sitten pitäisi hommata 4,5" sarja, jolla hintaa tän 3,5" halpissarjan sijaan jo päälle tonni enemmän, joten mun budjettilinjalle molemmat ratkasut on pois pelistä. Pelkästään jo ne progressiiviset Moogin jouset 130€ rahteineen on "too much". Katotaan nyt ens viikonloppuna Lopella miten alusta toimii. Hyvä arvaus ja toive olisi, että nyt etupää ei pohjais niin herkästi ja että takapää eläisi enemmän. Ja ylimääräinen lisätuuma takapään korkeudessa helpottaa elämää joka tapauksessa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" WinChester Maasturiprojektit 56 15.01.2013 22:31
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 16:15 (GMT +2).