![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kaalimatoa tummempaaTankin panssari alkaa olla valmis, enää vesireikien poraus ja sitten paikalleen. Koska materiaali oli 235:sta, niin laitoin varmuudeksi reippaasti jäykkäreitä. Vähän joutui myös korjaamaan kiinnityspisteitä, kun aihion leveys oli vajaan sentin liian pieni. Nuo ylimääräiset "patit" suojaa vetokoukun pikakiinnikettä ja sähköjä hajoamasta enempää; ne kun jo saivat tälliä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kaunis venäjänvihreä!
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sinnehän se sitten lopulta heilahti, vaikka oma jumppansa oli saada hitsausvääntelyjen jälkeen kaikki kohdalleen. Maastouskottavuutta lisää jumpan aikana tulleet skraadet; eipä ole liian fiini.
![]() Samalla tuli takajoustonrajoituksia vähennettyä niin, että sisäänjousto on takana nyt massiiviset 3,5". ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 16.11.2013 17:49 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vuosi- ja muutoskatsastuksesta paukahti leima huomautuksitta.
![]() Tulihan siinä muutamana hetki vietettyä kuumailmapuhaltimen kanssa, jotta TJ:n levikkeet asettuivat paremmin muotoonsa. Levityksen mittaus tehtiin konepellin keskeltä levikkeen reunaan, eikä niinkuin olin olettanut levikkeestä toiseen. Samoin auto kävi ohjauskulmien säädössä, kun semmonen lappu pitäs olla alustakorotusmuutokseen. Ei meinannut mennä kulmat ensin arvoihin, joten nostettiin perästä koria ylös, kun sattui olemaan kontti täynnään roinaa! No, eipä tuota lappua sitten katsurin tullut edes kysyttyä. ![]() ![]() ![]() Aika erilaisia käytäntöjä asemilla tosiaan on, kun jotkut niuhottavat ihan simona mm. papereista, vaativat outoja mittoja ja toiset laskevat läpi paljoa kyselemättä. Kunnossahan tämä auto tietysti on, eikä sikäli epäilystä läpimenosta, mutta ehkä on aiemmat katsurit sattuneet olemaan sieltä tiukimmasta päästä. HML:n uunituoreelle Plus Katsastukselle pinnat asiallisesta toiminnasta! Alleajosuojavaatimusta varten oli TRAFIn paperit tulostettu, joten eipä sitten tarvinnut ruveta siitäkään kättä vääntämään. ![]() Soon melkeen ku ZJ:hin tehty! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Laitettu takajousiin 1" lisää korotusta paloilla, kun takakontissa oleva rojumäärä tuppasi rajoittamaan korkeutta. Itseasiassa palat on 1,75" korkeat, joiden alta vain otin orkkispalat pois. Samalla heivasin takakallistuksen vakaajan pois, joten nyt pitäisi jousituksen olla paremmin balanssissa ristiriipunnassa. Aiemmin takapää ei oikein tuntunut joustavan ja nekin vähät joustovarat pohjasi ristikkäisessä etunurkassa ilkeästi, kuten noista kuvista näkee.
Nyt ulkoasu on tämännäkönen, vaikkei tuosta vielä juuri huomaa eroa edelliseen. Katellaan seuraavan metsäkeikan jälkeen, miten nuo toimet parantaa etenemiskykyä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa kun nyt vaihdoin omaani ne alkuperäiset I6- koneisen etuvieterit taakse ja koitin takavakaaja kiinni tunkilla nostaa akselia toiselta puolelta, niin pohjaanlyöntikumiin asti nosti helposti. Pysyi vielä eturenkaatkin maassa vaikka oli etuvakaaja kiinni. Myös etuvakaaja auki nousi takatassu samalla lailla, keula vain luonnollisesti jousti hieman eri tavalla. Olisko vain niin, että sulla on noiden kohtuu jäykkien takajousien syytä ettei persaus meinaa joustaa?
Kattelin OME:n nettisivuilta eri versioita etujousista, sieltä löytyy ainakin yhdet aika parahultaiset etujouset mitkä korottaisi takana ~3-4" ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Jos enempää joustoa / korotusta himoitsee, niin sitten pitäisi hommata 4,5" sarja, jolla hintaa tän 3,5" halpissarjan sijaan jo päälle tonni enemmän, joten mun budjettilinjalle molemmat ratkasut on pois pelistä. Pelkästään jo ne progressiiviset Moogin jouset 130€ rahteineen on "too much". Katotaan nyt ens viikonloppuna Lopella miten alusta toimii. Hyvä arvaus ja toive olisi, että nyt etupää ei pohjais niin herkästi ja että takapää eläisi enemmän. Ja ylimääräinen lisätuuma takapään korkeudessa helpottaa elämää joka tapauksessa. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" | WinChester | Maasturiprojektit | 15 | 15.03.2013 22:26 |
Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" | WinChester | Maasturiprojektit | 56 | 15.01.2013 22:31 |
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge | ImacInnes | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 02.05.2010 10:51 |
Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |