Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #5  
Vanha 06.11.2013, 21:42
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
On kyllä just toisin päin:

Vanhoihin API-GL5 Hypoid 80 Kylmille keleille (Suomi) ja Hypoid 90 lämpimiin maihin.

Eli samaa öljyä kuin periin. Napalaakerit ja vakionopeusnivel sekä olkalaakerit on voideltu samalla oljyllä.

(laittaisin tuota 75w90 jos ei muuta ole. Nyt sisässä normi peräoljyt 80w90)

Uudemmissa on navoissa omat vaseliinit ja kääntöpäässä samoin.

Tietenkin kaikissa pitäis olla tiivisteet kunnossa...

Samoilla linjoilla, 75w90 tai 80w90 on toiminut vallan mainiosti.

Jos on meininki talvella ajella (ja miksei lämpimämpiinkin keleihin) on tuo 20w50 melkoisen jämyä. Voi olla (vaihde)keppi aika kankea veivailla . Kyllä se ohkaisempi moottorissakin pysyy. Tietty jos öljyt on jo hankittu...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Ball Joint/U-Joint/C-Frame Press (Pallonivelien ulosvetäjä/irroittaja) Karppaj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 09.02.2013 17:37
HJ-60 kääntöpään pinnapultit APUVA! MOOMI Tekniikka & Jutustelu 4 17.01.2012 16:25
Land Rover series kääntöpään tiivisteet? KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2009 15:22
Kääntöpään tiivisteet TexasCruiser Tekniikka & Jutustelu 18 02.04.2008 09:12
O: Toyota tupla joint Hippo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.03.2007 20:50


Sivu luotu: 06:37 (GMT +2).