Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.11.2013, 21:14
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
minkä vuotinen RRC on kyseessä. Eri aikakautena on erilaisia öljyvaatimuksia. Vanhoihin käsketään laittaa napavaseliinia, uudempiin liki peräöljyä. Jos ei ole tiivisteet kunnossa ja kuulan pinnat hyvässä kunnossa, ainakin se öljy tulee sieltä pihalle vähän äkkiä.

TT
On kyllä just toisin päin:

Vanhoihin API-GL5 Hypoid 80 Kylmille keleille (Suomi) ja Hypoid 90 lämpimiin maihin.

Eli samaa öljyä kuin periin. Napalaakerit ja vakionopeusnivel sekä olkalaakerit on voideltu samalla oljyllä.

(laittaisin tuota 75w90 jos ei muuta ole. Nyt sisässä normi peräoljyt 80w90)

Uudemmissa on navoissa omat vaseliinit ja kääntöpäässä samoin.

Tietenkin kaikissa pitäis olla tiivisteet kunnossa...

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2013, 21:42
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
On kyllä just toisin päin:

Vanhoihin API-GL5 Hypoid 80 Kylmille keleille (Suomi) ja Hypoid 90 lämpimiin maihin.

Eli samaa öljyä kuin periin. Napalaakerit ja vakionopeusnivel sekä olkalaakerit on voideltu samalla oljyllä.

(laittaisin tuota 75w90 jos ei muuta ole. Nyt sisässä normi peräoljyt 80w90)

Uudemmissa on navoissa omat vaseliinit ja kääntöpäässä samoin.

Tietenkin kaikissa pitäis olla tiivisteet kunnossa...

Samoilla linjoilla, 75w90 tai 80w90 on toiminut vallan mainiosti.

Jos on meininki talvella ajella (ja miksei lämpimämpiinkin keleihin) on tuo 20w50 melkoisen jämyä. Voi olla (vaihde)keppi aika kankea veivailla . Kyllä se ohkaisempi moottorissakin pysyy. Tietty jos öljyt on jo hankittu...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2013, 22:05
OsQ OsQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 65
Perusasetus

Ei ole vielä hankittu mutta ihan kokeilumielessä kun on suositusöljy ja motonet myy jotain 20w-50 classic british oil hässäkkää sopuhintaan
Vähän kankeaa se voi olla mutta katsotaan miten äijän käy
Nyt on koneessa 10w-40 ja tyhjäkäynnillä 1bar öljynpaine, jos vaikka hieman tuolla tapahtuisi muutos
Voin tänne sitten pistää kokemuksia kun hieman päässyt kokkeilemaan.

-Osku
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2013, 22:15
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ai niin, paksummalla öljyillähän matalat paineet nousee, ja homma korjaantuu ... ???

kovalla pakkasella käynnistyksessä homma on sitten huipussaan, kuten ö.paineetkin
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2013, 23:32
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

joskus mulla oli joku -76 RRC V8, jossa öljynpaineen alhaisuuteen löytyi syy lientyneessä ylipaineventtiilin jousessa ja ei ole kuulemma ensimmäinen jossa moinen vika oli?...

TT
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2013, 00:02
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.380
Blog Entries: 5
Perusasetus

Kyllä vanhempiinkin voi laittaa öljyn tilalle tuon "one shot greasen".

esim. e-bay:stä tota saa edullisesti

http://www.ebay.co.uk/bhp/one-shot-grease

taikka Paddockilta

http://www.paddockspares.com/stc3435...ot-grease.html
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.11.2013, 07:10
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Ashcroft transmission "käskee" laittamaan murroksen täyteen laadukasta vetonivelvaseliinia, esim http://www.ashcroft-transmissions.co...&productId=139
Ja tuon lisäksi vielä napaan tuo "one shot grease"

Itse olen laittanut murroksiin tuon vetonivelvaseliinin. Olkatapin laakerit ja kääntöpään stefan voidellut reilusti jollain perusvaseliinilla, syrjäyttämään vettä jos ja kun sitä sinne pääsee.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Ball Joint/U-Joint/C-Frame Press (Pallonivelien ulosvetäjä/irroittaja) Karppaj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 09.02.2013 17:37
HJ-60 kääntöpään pinnapultit APUVA! MOOMI Tekniikka & Jutustelu 4 17.01.2012 16:25
Land Rover series kääntöpään tiivisteet? KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2009 15:22
Kääntöpään tiivisteet TexasCruiser Tekniikka & Jutustelu 18 02.04.2008 09:12
O: Toyota tupla joint Hippo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.03.2007 20:50


Sivu luotu: 22:41 (GMT +2).