![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Vanhoihin API-GL5 Hypoid 80 Kylmille keleille (Suomi) ja Hypoid 90 lämpimiin maihin. Eli samaa öljyä kuin periin. Napalaakerit ja vakionopeusnivel sekä olkalaakerit on voideltu samalla oljyllä. (laittaisin tuota 75w90 jos ei muuta ole. Nyt sisässä normi peräoljyt 80w90) Uudemmissa on navoissa omat vaseliinit ja kääntöpäässä samoin. Tietenkin kaikissa pitäis olla tiivisteet kunnossa...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samoilla linjoilla, 75w90 tai 80w90 on toiminut vallan mainiosti. Jos on meininki talvella ajella (ja miksei lämpimämpiinkin keleihin) on tuo 20w50 melkoisen jämyä. Voi olla (vaihde)keppi aika kankea veivailla ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole vielä hankittu mutta ihan kokeilumielessä kun on suositusöljy ja motonet myy jotain 20w-50 classic british oil hässäkkää sopuhintaan
![]() Vähän kankeaa se voi olla mutta katsotaan miten äijän käy ![]() Nyt on koneessa 10w-40 ja tyhjäkäynnillä 1bar öljynpaine, jos vaikka hieman tuolla tapahtuisi muutos ![]() Voin tänne sitten pistää kokemuksia kun hieman päässyt kokkeilemaan. -Osku |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ai niin, paksummalla öljyillähän matalat paineet nousee, ja homma korjaantuu ... ???
kovalla pakkasella käynnistyksessä homma on sitten huipussaan, kuten ö.paineetkin ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
joskus mulla oli joku -76 RRC V8, jossa öljynpaineen alhaisuuteen löytyi syy lientyneessä ylipaineventtiilin jousessa ja ei ole kuulemma ensimmäinen jossa moinen vika oli?...
TT |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä vanhempiinkin voi laittaa öljyn tilalle tuon "one shot greasen".
esim. e-bay:stä tota saa edullisesti http://www.ebay.co.uk/bhp/one-shot-grease taikka Paddockilta http://www.paddockspares.com/stc3435...ot-grease.html
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ashcroft transmission "käskee" laittamaan murroksen täyteen laadukasta vetonivelvaseliinia, esim http://www.ashcroft-transmissions.co...&productId=139
Ja tuon lisäksi vielä napaan tuo "one shot grease" Itse olen laittanut murroksiin tuon vetonivelvaseliinin. Olkatapin laakerit ja kääntöpään stefan voidellut reilusti jollain perusvaseliinilla, syrjäyttämään vettä jos ja kun sitä sinne pääsee.
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Ball Joint/U-Joint/C-Frame Press (Pallonivelien ulosvetäjä/irroittaja) | Karppaj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 09.02.2013 17:37 |
HJ-60 kääntöpään pinnapultit APUVA! | MOOMI | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.01.2012 16:25 |
Land Rover series kääntöpään tiivisteet? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2009 15:22 |
Kääntöpään tiivisteet | TexasCruiser | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 02.04.2008 09:12 |
O: Toyota tupla joint | Hippo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 07.03.2007 20:50 |