Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2013, 17:10
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Meinasin vaan että keskireijäton vanne olisi aika monessa maasturissa öö, hivenen haasteellinen... : )
Jep tarkotin että berttaan olis sattunu vaikka sellanen vanne mikä olis keskeltä ummessa. Tosin tietty ainoastaan taakse.
Vanteissa missä keskireikä ei keskitä kannattaa panostaa pulttien tasaiseen kiristämiseen ja kiristää "ristiin" sekä tiukata useammassa vaiheessa,ni vanne keskittyy paremmin.

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2013, 17:31
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Jep tarkotin että berttaan olis sattunu vaikka sellanen vanne mikä olis keskeltä ummessa. Tosin tietty ainoastaan taakse.
Vanteissa missä keskireikä ei keskitä kannattaa panostaa pulttien tasaiseen kiristämiseen ja kiristää "ristiin" sekä tiukata useammassa vaiheessa,ni vanne keskittyy paremmin.
Kunhan vinoilin... Tulee itse kyllä kaikissa kiristettyä löysien jälkeen vartti kerrallaan ristiin, aina momenttiin asti.

Berttoja ollut kolme joista kaksi vielä ikiprojektina.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.10.2013, 08:56
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

mihin perustuu väite, että keskittymisessä olisi eroja alu/peltivanteiden kesken ? Hirttääkö alumiini pahemmin mutterin rautapintaan ja ei sen takia siirry keskemmälle.

Mä oon pärjännyt siedettävästi ihan henkilöautoissakin ilman keskitysrenkaita. Vähän konstikasta se joskus on, kun pitää varovasti kiristellä ristiin ja tarkistaa pyörittämällä että tuliko heittoa. Jos ihan sukkana pistää pulttipyssyllä kiinni niin menee vanne varmasti pari milliä sivuun. Pitäs varmaan alentua hommaamaan ne holkit.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2013, 09:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.090
Perusasetus

Aluvanteessa ottaa laippa myös laajemmalta alalta napaan kiinni, mitä peltivanteessa. Saattaa selittää osaltaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj61 aurauskulmat helmapelti Tekniikka & Jutustelu 16 22.08.2012 15:04
Aurauskulmat Rölli Tekniikka & Jutustelu 25 15.01.2012 14:46
SJ410 aurauskulmat Heguli Tekniikka & Jutustelu 4 26.11.2011 20:45
Päästöarvot pielessä, Katti vai jotain muuta? SamiN Tekniikka & Jutustelu 23 17.07.2011 20:13
Suzukin jako? voiko olla pielessä? Timbba Tekniikka & Jutustelu 4 09.03.2006 18:39


Sivu luotu: 01:34 (GMT +2).