Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja erazer
Elikkä auto on 4runner ja ei mitään kori virityksiä.
Ensin vähän historiaa. Kesärenkaat on 265/75 15" katukuviolla vakio toyotan valseilla ja toimi normaalisti. Aurauskulmissa säätämisen varaa kun vähän vedättää oikealle ja ratti on vähän vinossa vasempaan. Tarkoitus säädättää vasta katsastuksen jälkeen mahdollisten väljyyksien takia .
No vaihdoin nyt kesällä hommaamani aika hyväkuntoiset nastakummit kokoa 31" eli saman kokoset kuin kesärenkaatkin ,vanteet on mangelssit 8tuumaa leveät ,et:tä en muista mutta levittää jonkin verran enemmän mitä alkuperäiset. Alussa renkaat voblatti jo liikkeelle lähdössä (myös kytkin pohjassa) ja 50 -60 vaudissa
km/h ku tuntu että rengas lähtee justiinsa irti. 75-80 Km/h vauhdissa alkaa rattia täristään. No ajattelin et renkaat tasapainotukseen niin sillä asia ok .
Mutta renkaiden vispaus ja voblaus ei lähtenytkään toki väheni jonkin verran ,nyt alkaa vispata siinä 55Km vauhissa ja mut ratti tärisee samassa n.80km vauhissa. Sen vain huomasin et nuilla vanteilla ratti on melkein suorassa suoraan ajaessa.
nyt sit asiaan eli oisko mulla aurauskulmat noin pielessä joka vois aiheuttaa ton vispauksen mitä se ei kesärenkailla tee? toinen ajatus oli se kun on nuissa aurauskulmissa korjaamisen varaa ja noi vanteet levittää jonkin verran niin ne liittyis jotenkin toisiinsa..
Vai onko mitä muita mahtollisuuksia tuohon vispukseen?
|
munkin mielestä tuo kulmien kanssa leikkiminen on vain rahan tuhlausta..
jos runnerin nivelet on kunnossa niin lähtisin etsimään vikaa renkaista,, eli oisko vyöt poikki..?
minkä ikäiset renkaat ovat,, minkä merkkiset ja miten muutenkin kuluneet..?
vanteita en välttämäti rupeis syyttämään..
__________________
vapari ei ole vaihtoehto

Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta


No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai

Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA