
Simpukka kasassa... onneksi otin kaksi niitä peruskorjaus kittejä, auton orkkissimpukka oli niin huono mm. tiivistepinnoiltaan että se ei lähtenyt pelaamaan uusilla osillakaan kunnolla vaan paine pääsi vuotamaan niin että ratti pyrki kokoajan oikealle ja vasempaa kääntäessä ei ollut tehostusta, autossa paikallaan ollut olikin sitte hetipaljon parempi ja kasasin sitte sen sillä toisella remppasarjalla ja se lähti heti pitämään öäjyt sisällä ja pelaa muutenkin.
kovien tuskien jälkeen sain akselia takaisin kasaan, mm. iskuvasarasta irtos pää ja se painomöltti lensi seinään stefaa laittaessa, tiivisteliimapurkiin tuli joku vikavika, liimaa vaan rupes tuleen ja tuleen, koko purkillinen lensi kaaressa pitkin tallin lattiaa ilman että sitä olis saanut millään tulpattua tulemasta.
no akseli nyt on kuiteskin kasassa, lisäsin shimmivahvuutta murikan molemmin puolin, jotta sain mielestäni riittävän esijännityksen ja hammasvälyksen samaksi kun mitä sen aikoinaan olin laittanut täyty kuskinpuolen shimmi muuttaa 3.88->4.05mm ja apparinpuolella 3.36 ->3.62!! joku antaa periksi mutta mikä, voisko kuori olla noin paljo muuttunut? pinjonin stefan lisäksi uusin myös kuskinpuoleisen pyöränlaakeripaketin.
Ilmavuoto, auton kompura kävi jatkuvasti enkä siten kuullut mistä arbbi vuotaa joten viritin letkulla tallikompuran säiliön autoon, rupes riittää säiliössä ilma ettei tarvi kompuran pärinäää kunnella, ensin tuntui että ilma tulee ihan itsessään lukkomurikasta mutta saippuavesi paljasti sen tulevan laakerin ulko ja sisäkoolin välistä, sinnehän se pääsee kun tiivisterenkaat ilman murikkaan siirtävässä osassa vuotaa, onneksi oli vielä yhdet uudet hyllyssä, kerran olen ne tähän jo vaihtanut joten kovin pitkäikäisiksi ei voi väittää, uusilla tiivisteillä vuoto kuitenkin loppui ja sain akselin kasaan.
Olin unohtanu virran päälle joten tovin päästä ilmaletkun irroitettuani auton kompura taas pärähti päälle vaikkei lukko edes ollut kytkettynä, vuotoa siis jostain muualtakin. Onneksi oli sitä saippuavettä suihkukannussa vielä, kaikki ilmajärjestelmän osat suihkuteltuani löysin vian ihan kompuran kyljestä, T-haarat millä ilma on jaettu taakse/säiliölle menevän ja konehuoneen pikaliittimelle kehitti kuplaa liitoksissaan, noi on kasattu putkitiivistysliimalla mutta se ei ilmeisesti toimi tommosessa paikassa, liekö tärisee liikaa vai mikä on, tein kokeeksi nyt liitokset hydrauliikkatiiviste aineella, jos ei sekään autaa niin täytyy hakea "old school" jouhia ja mönjää siihen.
Koeajon suoritin käymällä vetämässä kaverin laiturin talviteloille, yllätävän hyvin piti renkaat jyrkässä rannassakin vaikka alla oli 30-40cm vahvuudelta semmosta ihan kunnon "aurinkorantojen hiekkaa"