Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.10.2013, 18:53
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Mistä mallista tuo pitäisi olla, mun silmään ei näytä bemarin perältä?

Matti Alamäen itse tehdyssä neliveto rally-cross porschessa oli 320 bemun etumurikka. Silloin 80-luvulla...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.10.2013, 18:58
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

En tiedä, en tiedä edes miltä bemarin perän pitäisi näyttää.
Puhuivat bemarin ja jonkun muun auton perista eli tämä on varmaan se joku muu.
Tunnistaako joku?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.10.2013, 19:28
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Voisko olla 500 sarjan pösöstä, 504 tai 505? Kuvat vanteista auttaisi aika paljon. Mites noi välitykset sopii paheron perää ajatellen? Meinasitko kääntää samaran motin pitkittäin vai mihin kardaanit tulee kiinni?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.10.2013, 19:34
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Otan sanat takaisin, on se bemarista... Tuo on vaan niin erilainen, kuin mitä oli 02-bemareissa, ja uudemmissa.

Kyseessä on siis E3 tai E9 mallien perä, vuosmallia 1968-1977. Autojen mallit siis 2500, 2800, 3.0 S, 3.0 Si, jne. E9 on coupe, mallimerkinnöissä C mukana.

Välitykset 3.64, 3.45 tai 3.25. Veikkaan tuota tiheintä, suomessa kun on ollut enempi pienempiä malleja. Nekin maksoivat talon verran aikoinaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.10.2013, 20:08
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Otan sanat takaisin, on se bemarista... Tuo on vaan niin erilainen, kuin mitä oli 02-bemareissa, ja uudemmissa.

Kyseessä on siis E3 tai E9 mallien perä, vuosmallia 1968-1977. Autojen mallit siis 2500, 2800, 3.0 S, 3.0 Si, jne. E9 on coupe, mallimerkinnöissä C mukana.

Välitykset 3.64, 3.45 tai 3.25. Veikkaan tuota tiheintä, suomessa kun on ollut enempi pienempiä malleja. Nekin maksoivat talon verran aikoinaan...
Ja niin rikkaan miehen pullistelumobiilin osat jatkavat elämäänsä pers'aukisen lentojätkän kammottavassa viritelmässä.

Pajeron voin vaihtaa ilman koria korkeintaan vanhaan lasikuituiseen soutuveneeseen, kun en varsinaisesti tavitse pajeroa. Ainakaan ennen kuin venäläisen voimakoneen hirvittävä vääntö särkee nuo nykyiset akselit
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.10.2013, 20:52
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Poukko Näytä viesti
Pajeron voin vaihtaa ilman koria korkeintaan vanhaan lasikuituiseen soutuveneeseen, kun en varsinaisesti tavitse pajeroa. Ainakaan ennen kuin venäläisen voimakoneen hirvittävä vääntö särkee nuo nykyiset akselit
Olisin voinut myydä sulle pajesta pätkän runkoa, ja etuperän. Kun sulla oli alunperin sellanen suunnitelma. Soutuveneelle ei tarvetta, kiitos vaan.

Pajerossa lienee 4.875 välitys, tai sitten 4.625.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.10.2013, 21:19
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Olisin voinut myydä sulle pajesta pätkän runkoa, ja etuperän. Kun sulla oli alunperin sellanen suunnitelma. Soutuveneelle ei tarvetta, kiitos vaan.

Pajerossa lienee 4.875 välitys, tai sitten 4.625.
Jos suostut myymään tuntemattomalle parin kuukauden maksuajalla, kun rahatilanne on päässyt todella synkäksi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.10.2013, 12:39
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Poukko Näytä viesti
Ja niin rikkaan miehen pullistelumobiilin osat jatkavat elämäänsä pers'aukisen lentojätkän kammottavassa viritelmässä.
Tässä asenne kohdallaan. tsemppiä hankkeeseen
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.10.2013, 16:40
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

Nostelin samaran pukeille ja aloin jo vähän purkamaan sitä. Koska bensatankin irroittelun yhteydessä onnistuin kastelemaan itseni ja puoli pihaa bensiinillä en uskaltanut edes koskea rälläkkään. Hauskuutin siis itseäni sovittelemalla renkaita alle.


Tämän vuosimallin ladoissa on vielä GM:n valmistama ruisku joka toimii vähän miten sattuu. Uudemmista löytyisi Boschin ruisku joka toimii paremmin. Mutta koska käytetystä ruiskusta voi saada hiv:n, enkä todellakaan osta tähän vehkeeseen uutta, hain naapurin saabista sadepäivien ratoksi juuttuvakurkkuisen zenith 175cd:n, jumissa tietysti.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.10.2013, 05:34
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

Hmm seurataan innolla...
__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.10.2013, 19:37
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

Niin pösöstähän ne puhu. Samassa kasassa pösön ja bemarin osia niin menin sekaisin.
Se ladan kone tulee pitkittäin. Välitys korjataan joko sierran laatikolla tai erikokoisilla renkailla.

korjaus Eip. Pösön vanteet on neljällä pultilla, nämä on viidellä.

Viimeksi muokannut Poukko : 11.10.2013 20:12 Perustelu: Kyllä minun pitäisi Peogeot ja BMW vielä pystyä erottamaan toisistaan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.10.2013, 20:12
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mites jos olisi erillainen ja sopivasti silpoisi ladamaraa ja laittaisi keski koneen eli pajeron keulalla tekisi?
Vai pyöriikö vetarit väärin päin?


Mites päin pajerossa muuten etukardaani pyörii myötä vai vasta päivään?
Murikkaa kattomalla näyttäis pyörivän vasta päivään jolloin laite joko peruuttaa pirun lujaa tai sitten perä on käännettävä

Onko perä välityksillä niin väliä jos ei kemppi keskiperää tee vaan antaa tasauspyörästön tehdä työtään.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.

Viimeksi muokannut Nikuzai : 11.10.2013 20:17
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.10.2013, 21:01
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

Jos pajeron akselin laittaisi eteen perämurikka pitäisi joko kääntää tai siirtää toiseen laitaan, riippuen kummin päin ladan kone tulee. Ja toinenkin perä pitäisi silloin kääntää.

Moottori tulee väkisin aika keskelle, eikä oikein sovi korin sisään, se olisi joko penkin selkänojassa kiinni tai autoa pitäisi ajaa melkein takapenkiltä käsin.

Ladan takasohva haperon akselin päälle, ympärille vähän putkia ja sopivasti ladan peltejä niin lopputulos saattaa näyttää vähän tämän henkiseltä:
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.10.2013, 20:54
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Poukko Näytä viesti
Niin pösöstähän ne puhu. Samassa kasassa pösön ja bemarin osia niin menin sekaisin.
Se ladan kone tulee pitkittäin. Välitys korjataan joko sierran laatikolla tai erikokoisilla renkailla.

korjaus Eip. Pösön vanteet on neljällä pultilla, nämä on viidellä.
Kannattaiskohan muutama kymppi sijoittaa siihen toiseen pajeron akselistoon, senkuin hitsuittais runkonpäät yhteen ja laskis samariinin kopan päälle. Ehkä konehuoneeseen voisi laittaa pajeron dieselin asumaan pikkuisen bensan sijaan?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.10.2013, 16:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Poukko Näytä viesti
Välitys korjataan joko sierran laatikolla tai erikokoisilla renkailla.
Äkkiä laskettuna tarttis laittaa 29" eteen, ja 39" renkaat taakse. Tai sitten mönkijän 25" ja 33".

Onko teillä ollut ajatusta tulevasta rengaskoosta?

Kävin tänään verstaalla, ja ruiskin crc:tä pajeron korin pultteihin.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.10.2013, 17:23
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Äkkiä laskettuna tarttis laittaa 29" eteen, ja 39" renkaat taakse. Tai sitten mönkijän 25" ja 33".

Onko teillä ollut ajatusta tulevasta rengaskoosta?

Kävin tänään verstaalla, ja ruiskin crc:tä pajeron korin pultteihin.
Pakko kai ostaa sulta se pajeron akseli. Paljonko siitä pitäisi maksaa?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.10.2013, 18:05
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

No niin, ettei tämä nyt menisi pelkäksi romujen haeskeluksi kiinnitin rungon kylkeen paikkalapun ajattoman tyylikkäällä räkäsaumalla. Paikassa kätevästi reikä valmiina


Takavietereiksi tulee ladan hyppykepit mysteerivarsien puslilla, eteen saabin jouset. Se on nyt päätetty.


Kaasutinhan sopii ladan imukaulaan pelkällä pikku viilauksella (en kylläkään löytänyt viilaa mistään, joten käytin rälläkkää). 15v kuusen juurella maanneen ja näyttävästi sammaloituneen saabin kaasutin alkoi toimia pelkällä crc käsittelyllä, ja moottori muuten kävi nätisti. Enää ei tarvitse käynnistyksenestostakaan välittää.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.10.2013, 18:31
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Poukko Näytä viesti
Pakko kai ostaa sulta se pajeron akseli. Paljonko siitä pitäisi maksaa?
Etuakseli + pätkä runkoa 50e sulle, muille maksais enemmän.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Armeijan sänkyjä Aku O/M/V Muut 2 13.05.2013 20:22
Rauhanuskovaiset on olleet näemmä taas rauhan asialla. VonLeka Chit-Chat 3 12.05.2010 15:54
Katsastus liikenteestä poiston aikana Killman Tekniikka & Jutustelu 2 02.02.2010 20:44
New Private Message at Offipalsta.COM - Suomen suurin maastoauto- ja offroad-foorumi offroadjouni Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 0 06.02.2009 07:24
Suomen armeijan polkupyöriä pasikj Chit-Chat 7 13.03.2007 09:59


Sivu luotu: 06:46 (GMT +2).