Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2013, 09:51
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OPA Näytä viesti
kokeile laittaa kokeeksi joku toinen akku. minusta akun napajännitettä ei helpolla saa 16 volttiin jos se on kunnossa.

Mää en nyt oikeen tajua tätä.

Miten se akun kunto vaikuttaa latausjännitteen maksimitasoon? Jos säädin on kunnossa niin ei se jännitteen kuuluisi ikinä nousta yli 15v tasolle, oli akku kunnossa tai ei.

Ja ei ole mikään ongelma saada rikkinäisellä säätimellä akun napajännitettä 16v tasolle. Muistaakseni jossain suunnistuskisassa pyykkipojan " Rusinantte" latas optiman niin täyteen että akku pullistu, napajännite tais olla 18v...

Edelleen olen sitä mieltä että toi uusi tarvikesäädin on viallinen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2013, 10:13
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Kun laittaa työvalot ja lisäpitkät päälle niin jännite kyllä tippuu eikä nouse paljon yli 14V Akut ottaa virtaa vastaan kyllä. Eikä tyhjene itsestään ainakaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.10.2013, 11:55
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Nyt lukemat. Näytti. Kierroksilla15.88 Tyhjäkäynnillä 14.35 Sammuksissa 13.20 Pistin yhden maadotus johdon koneen ja rungon väliin kun oli poikki 2.50mm2 kokosta oli johto.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2013, 17:21
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Mikä tota jännitteen säädintä ohjaa? nyt tutkittu enemmän niin se jää päälle asentoon ja syöttää jatkuavasti virtaa eikä katkase sitä. Eli kärjet ei palaudu pois päältä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2013, 18:19
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No tuota osaa tarkasti sanoa mutta oireet viittaa palaseen diodisiltaan.

Eli Autosähköliikkeeseen mars. Ja kaikkine autoineen päivineen niin loppuu turha osien vaihtelu.

E: Jos se työntää kaikki kulutus päällä yli 14 Volttia niin laturi saattaa olla vielä ehjä. Oliko tuo nyt paikallaan oleva säädin sen vanhan laturin perässä? Jos oli niin saattaa olla paskana uudemman kerran jos se vanha laturi on ollu viallinen.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 07.10.2013 18:29
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2013, 19:06
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Jos se koneen maadoittus on puuttunut niin jotain siellä on silloin kärynnyt
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2013, 19:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Nii tosiaan ja se maakaapeli pitäisi olla samaa kalipeeria kuin akkukaapelit muutenkin eli sormen paksuista.

Muuten se maadottelee laatikon ja etuperän ym. Kautta ja seuraukset voi olla mielenkiintoisia.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 ulkoinen jännitteensäätimen muuttaminen 61 sisäiselle.. hojo85 Tekniikka & Jutustelu 11 13.12.2011 21:39
puolan mittaus puananen Tekniikka & Jutustelu 0 02.10.2010 11:31
pakolämmön mittaus Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 05.06.2009 17:11
Pakopaineen mittaus tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 14 28.12.2008 13:07
Ahtopaineen mittaus Tekniikka & Jutustelu 9 25.12.2005 10:07


Sivu luotu: 13:29 (GMT +2).