![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Pakopaineen mittausMiten tää nyt aikuisten oikeasi tapahtuu,toinen sanoin että mittari kiinni pakoputkeen turbon jälkeen ja toinen sanoi että pakosarjaan ennen turboa??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ennen turboa se mitataan, laita vaimennettu mittari, minä laitoin vaimentamattoman ja viisari heilui nollan ja puolentoista baarin välillä niin vauhdikkaasti että katosi näkyvistä
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
vaimentamattomassa pitää aina olla kuristin välissä.. itsellä ainakin aina hyvin toiminut. vaimennetut tahtovat olla pakkasella "hiukan" hidas liikkeisiä, muuten hyviä..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itse en saanut millään kuristettua vaimentamatonta niin hyvin että siitä olisi tarkkoja lukemia saanut, laitoin sitten vaimentamattoman.
Mikäs on hyväksi todettu kiinnitys mittausputkelle pakosarjaan? Rasvarin helmiliitokset ei kestä kiinni, liekö tulee lämpölaajeneminen ongelmaksi? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jes, miulla onkin kupariputkea niin eiköhän se johdu siitä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Monesti nähnyt myös mitattavan pakopesästä noita paineita.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs tuo metalliputken kiinnitys mahtais onnistua vakioon valusarjaan? Ja kuinka pitkä se metalliputki on vähintään oltava?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
mulla on ainaki hydrauliikka putkea ja liitin jossa kierre on pakosarjassa, ja on vaimentamaton mittari, eikä tarvinu kuristaa millään.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
mites tollases V8 konees...mites siihen ootte laitellu noit pakopaine mittareita???
pitäskös se laittaa siihen väliin mist se tulee toiselta puolelta konetta turbolle???
__________________
_______________ Chevrolet Blazer K5 6.2 TD |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ihan masa kuhan on mittauspiste ennen turboa.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
jees..kiitos tiedosta...elikkäs jotuu laittaa sen anturan siihen pakosarjojen liitos kohtaan...elikkä
siitä saa sellasen järkevän lukeman
__________________
_______________ Chevrolet Blazer K5 6.2 TD |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Minkälaista informaatioo pakopaine antaa moottorista?
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Jos pakopaine nousee liian kovaksi niin rasittaa konetta kun pakokaasut ei kerkeä ulos, tällöin myös lämmöt nousee jokapaikassa. Tällaisia tilanteta voi tulla kun vakio/liian pienellä ahtimilla yritetään ottaa isoja ahtopaineita lisävoiman toivossa.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Muistaakseni oli niin että ei olisi suositeltavaa, että pakopaine nousisi paljon suuremmaksi kuin ahtopaine. Liian pienellä pakopesällä olevalla ahtimella tai heikosti virtaavalla pakosarjalla pakopaine voi aika helposti nousta kaksinkertaiseksi ahtopaineeseen verrattuna.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Diesel mittaus tampereella | Chit-Chat | 2 | 09.01.2008 21:15 | |
Sähkövinssin moottorin mittaus | IsoA | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 26.12.2007 21:48 |
Hj 60 ahtopaineen mittaus | Hunter | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.09.2006 20:24 |
Ahtopaineen mittaus | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.12.2005 10:07 | |
Vannetietoa (mm. ET:n mittaus) | Pauli | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.05.2005 17:30 |