![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kato paljonko lataa sitten ku on valot päällä. Jotkut tarvikesäätimet lataa turhan kovalla jännitteellä jos ei oo kuormaa päällä.
EDIT: Muistin että on täälläki ollu jotain juttua aiheesta. Ton ketjun loppupuolen viesteissä on jotain, Tosin LN65- hiluxista mutta siinä on vastaavat palikat latauksessa. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=32296 Viimeksi muokannut H&K : 04.10.2013 15:47 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Valot on päällä noilla lukemilla. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko sulla vielä alkuperäisen mallinen tolpparele siellä lokarin päällä, vai oikein hitek diodi säädin?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Villi veikkaus että rikkinäinen laturi...
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Olisikohan vika laturin/säätimen/akkujen johdotuksissa?
Siis onko k.o järjestelmässä esim. pääkytkin? jos tuommoinen perinteinen tolppasäädin tulipellissä, niin jos akun ja laturin välillä huono kontakti, niin säädin pyytää laturilata lisää jännitettä, vaikka laturilla on jo ylijännitettä -> ensin palaa diodit liian suuren estosuuntaisen jännitteen takia, sitten voi palaa kenttä,..
Ei ole tarvinnut noita 12v säätimiä rassailla vuosikymmeniin.... joten sen mukaisella varauksilla ![]() ![]() Tuo säätimen palaminen: onkohan säädin maadoitettu myös johtojen kautta? siis silloin voisi polttaa.... Ja kun diodisilta on palanut osittain, niin laturin tähtipisteen jännite voi olla mitä vaan (seurattiin muistaakseni latauksen merkkivalon toiminna ohjaamiseksi?) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitään tietoo.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole pääkytkintä. Alkuperäset sähköt on. Valoja on lisätty ja vinssi ei muita sähkötöitä tehty mun aikana. Laturi, säädin, startti vaihdettu ihan hiljattain..
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli kerran eskortissa jännä latausvika. Latausjännite oli reiluhko ilman kuormaa mutta ei sinne akkuun virtaa mennyt kun ei lähtenyt käyntiin ja vähänkin kuormaa niin putosi jännite.
Korjaantui vaihtamalla hiilet laturiin.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mut ei luulis olevan laturis vika ku on 1päivänä kokeiltu vaan siittä ku ostin.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
kokeile laittaa kokeeksi joku toinen akku. minusta akun napajännitettä ei helpolla saa 16 volttiin jos se on kunnossa.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj 60 ulkoinen jännitteensäätimen muuttaminen 61 sisäiselle.. | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.12.2011 21:39 |
puolan mittaus | puananen | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.10.2010 11:31 |
pakolämmön mittaus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.06.2009 17:11 |
Pakopaineen mittaus | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 28.12.2008 13:07 |
Ahtopaineen mittaus | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.12.2005 10:07 |