Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.10.2013, 21:31
Mika P Mika P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Rääkkylä
Viestit: 203
Perusasetus

Murikka ois nyt päästelty irti, boorit on ehjät. Eli murikan pitemmän puolen vetaria kun pyörittää niin pyörii vaan ne neljä ratasta sisäpuolella eli voima ei välity isolle lautaselle? Tuossa on vielä räjäytys kuva selventämään http://www.toyodiy.com/parts/diag_AE6pHQ.png Liekkö muille sattunut vastaavaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2013, 16:18
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika P Näytä viesti
Murikka ois nyt päästelty irti, boorit on ehjät. Eli murikan pitemmän puolen vetaria kun pyörittää niin pyörii vaan ne neljä ratasta sisäpuolella eli voima ei välity isolle lautaselle? Tuossa on vielä räjäytys kuva selventämään http://www.toyodiy.com/parts/diag_AE6pHQ.png Liekkö muille sattunut vastaavaa?
Eikös se tuommoista teekkin, jos lyhyt tikku poikki/poorit paskana?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.10.2013, 17:03
Mika P Mika P ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.08.11
Sijainti: Rääkkylä
Viestit: 203
Perusasetus

Mutta kun nimen omaan pitkällä puolelta pyörittäessä, kardaani ei pyöri ja lyheällä puolella on lukko. Ei ymmärrä purettiin murikkakin eikä näy mitään ihmeellistä. Vai tarkoitatko että kun lukko holkki siirtyy lyhyen vetoakselin paremmalle kulutuspinnalle. Niin veto ei välity siitä huonolta pinnalta pitkälle vetoakselille?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.10.2013, 17:16
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Tarkoitan että jos lyhkäsellä puolella on vikaa niin pitkällä tikulla voi pyörittää ainoastaan tasauspyörästöä hurua, mikä taas on ihan normaalia toimintaa.
Eikös se vetänyt takapäällä lukko päällä? Eikös silloin vika ole lukkoholkin ja pyörän välissä?
Jaa niin kummallakos vetarilla se lukkoholkki olikaan, kun eihän mulla oo hajuakaan jaappanin ihmeistä.

Viimeksi muokannut AlluK : 03.10.2013 17:18
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.10.2013, 19:57
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Veto ei välity pitkälle vetarille jos lyhyen vetarin boorit on sileät murikkaan menevältä osalta. Sit kun nappaat lukon kiinni niin veto välittyy lyhyemmän vetarin renkaalle sen lukkoholkin avulla kun ilmeisesti sen lyhyen vetarin boorit on ulompaa ehjät. Sen pitemmän vetarin veto karkaa sieltä lyhyen vetarin kuluneista booreista. Ei ole ihan helppo selittää mut pitäis avautua jos murikkaa pyörittelee pöydällä.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2013, 00:00
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Mistä mahtaa kannattaa ruveta etsimäään vikaa kun turbon keltainen valo palaa jatkuvasti? Tämä ilmestynyt muutaman kuukauden seisomisen sekä peltihommien takia purettujen etulokareiden sun muiden luukkuje jälkeen.
Sitte vielä toinen: missä mahtaa runkonumero sijaita kun jossain sanottiin että hanttarin puolella etuakselin takapuolella mutta ei löydy kyllä mistään.. ja saako sen hakata ite uudestaan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2013, 11:38
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hojo61 Näytä viesti
Sitte vielä toinen: missä mahtaa runkonumero sijaita kun jossain sanottiin että hanttarin puolella etuakselin takapuolella mutta ei löydy kyllä mistään.. ja saako sen hakata ite uudestaan?
Kyllä se runkonumero pitäis olla siellä kohtaa runkoa. Jos kaivat maalia/massaa pois, niin onko siihen hitsattu suora korjauspala verovelkanumeron tilalle tai vanha numero rälläköity sileemmäks?

Mikäs numero sulla lukee tulipellin tyyppikilvessä vai puuttuuko koko kilpi?

Matti on kertoillut jossain topicissa millä ehdoilla uuden numeron saa meistaa ite, mutta sun tapauksessa voi olla vähän hankalaa todentaa mistä autosta oikein on kyse....

No verovelattomia huoltoautopapereita saa kyllä jo nykyään ilmaseksi/parilla kympillä, jos se on ainoa vaihtoehto.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:36 (GMT +2).