Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #22  
Vanha 21.09.2013, 09:08
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Olikos toi se eka 4-tahti diesel mitä detroit teki?
8.2 "fuel pincher" oli eka 4T joo. Kuulemma melko hengetön peli, mutta se olikin tehty polttoainekulutuksen ehdoilla. Puolet vähemmän tehoa ja painoa kuin vastaavan kokoisessa 2 tahtisessa. Kulutuskin paljon pienempi, kuin 2T koneissa, mutten tiedä minkälainen kilpailijoihin verrattaessa? Näissä oli kansi ja kannenpulttivaivoja. Myöhemmin ovat laittaneet paksumpia pultteja MB kuorma-auton koneista. 8.2 on sukua 6.2 koneelle, jollain tavoin? Ei mikään yleinen kone suomessa.

Ameriikassa sai perinteisesti valita autoon moottorin, DD, cat tai cummins. Tuota kolmikkoa oli tarjolla melkein mihin merkkiin tahansa, vaikka DD oli General Motorsin merkki. Kilpailijat ford, dodge jne myös käyttivät sitä.

Oikein käytettynä 2T DD on luja kone, mutta se vaatii oikeat öljyn ja tietoa muutenkin. 30-50 luvulla ylivoimainen teholtaan. 60-70 luvuilla pärjäsi vielä, 80-luvulla alkoi olla vanhanaikainen. Muihin nähden liian janoinen ja meluisa.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Diesel-Webasto pkarlstedt O/M/V Muut 15 22.10.2007 20:03
m: 6.2 diesel jeepwillys O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.10.2007 18:44
o: toyota diesel O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.03.2007 10:43
2-t diesel -P- Tekniikka & Jutustelu 15 12.02.2006 11:41
Diesel bensaako Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 11 19.09.2005 13:12


Sivu luotu: 01:09 (GMT +2).