![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hiukan menee ohi aiheen mutta kun asia taas tuli esille. Miksi muuten aina käsketään kiertää 1.5 kertaa syvyyttä verrattuna leveyteen ku eihän esim M8 mutterikaan ole ja silti pysyy ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mittaapa mutteri uuestaan ja kerro sen jälkeen onko ne missä suhteessa.
Otapa myös huomioon, että on olemassa muitakin mutterin kokoja kuin se yksi. Jokaiselle löytyy omat standardin mukaiset kiristysmomentit. Miten niin ohi aiheesta? Perustele. Kysehän on siitä, että miten kierreliitos saadaan pitämään. Sitäpaitsi monenko kannen liitoksissa on näkynyt muttereita? Tän jo voi ottaa... Ai niin, ohan niitä pinnapulttejakin... ![]()
__________________
Ja se viimeinen on, viimeinen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Normi M8 mutteri abaut 6.4mm paksu eli ei likikään tuota X1.5 vaan alle pultin paksuuden.
Ohi aiheesta eli ei liity varsinaisesti tuohon lukitteen käyttöön suzukin keinuvipuakselin ruuvien lukitsemisessa. Ja nimenomaan että kirjoitin itse siitä reilusti mettään. Kysymys ei ollut kannessa sijaitsevissa muttereista joten myös siksi ohi alkuperäisen aiheen vaan ihmettelin sitä miksi aina suositellaan käytettäväksi tuo X 1.5 ... Lainaus:
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hankipa tietoosi SFS standardit kierteistä, niin voit oppia jotain.
Tämmöset mutu-jutut loppuu aika äkkiä. Kierrelukitteet ovat ja toimivat edelleen niinkuin sanoin. Palatakseni aiheeseen.
__________________
Ja se viimeinen on, viimeinen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuoltahan nuo standardit löytyy. Sivulta viisi. M8 mutteri on n. 0,8 x pultin kierteiden ulkohalkisijan verran paksu. Eli saman kuin kierteitä tehdessä suositeltu alkureijän koko. Eli Bluevanin mainitsema ~6,5mm. M8 pultin vahvuus on kierteiden välistä mitattuna se sama ~6,5mm. Tuosta 1,5 x pultin halkaisijan verran kiertämisestä mutteriin en voi muuta kuin mutuilla. Liekö varmuusvara, jos pulttista häipyy tärinän yms. rasituksen vuoksi kierteet, niin jää rämisemään, eikä heti putoa pois.
__________________
RASOR Viimeksi muokannut Mutis : 13.09.2013 22:14 |
![]() |
Luokat |
suzuki kansi ruuvilukite |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ohjeita vinssin korjauksesta toyotan navan kasaukseen. | BryGgi | Linkit | 4 | 09.09.2011 11:11 |
Pätevät ohjeet ve4 pumpun kasaukseen | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.01.2011 01:23 |
hj61 kannen kiristys ja kannen pulttien paksuus? | 0ltzi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.05.2010 17:17 |
Mitä karttaohjelmia käytätte ja mitä gps:ää? | telipeto | Tekniikka & Jutustelu | 53 | 25.09.2008 06:37 |
Suzukin jakolaatikko, mitä kestää??? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 17.11.2004 13:50 |