![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() jotain ruuvilukitetta tosiaan kannattaa käyttää tai lyödä siihen pukin päälle lukitus pisteet oon muutamankin 410 kannen nähny mistä on lähtenyt noi pultit karkuun
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taidanpa lätkiä tuota lukitetta, mitä nyt sattuu olemaan ja lisäkai tuurnan kanssa lukitus. Eiköhän ne siellä sillä pysy. Kiitokset vastauksista.
__________________
RASOR |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mää löin pistepuikolla montun kannan väliin hyvin pysyy jaa saa vielä auki jos tarvetta
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Suotta mäiskit pistepuikolla jos tuon sinisen locun laitat, ei ne nyloc mutteritkaan itsestään aukea.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Älkää nyt ainakaan ottako tätä ***tuiluna.
![]() Kolmella kovuusluokan lukitteella pärjää. Ne luokat ovat pehmeä, keskikova ja kova. Jokaiselta ruuvilukitteen toimittajalta löytyy nämä. Myös valmistajan (auton) ilmoittamat kiristysmomentit pitää ottaa huomioon ja käyttää oikein. Pehmeä on tarkoitettu pitämään, mutta myös helposti aukaistavaksi. Keskikova todellakin pitämään, silti vielä aukaistavissa normaaleilla työkaluilla. Kova onkin sitten ns. pysyvä liitos. Sen aukaisuun tarvitaan jo lämpöä, jatkovartta jne. Ja kyllä se pehmeäkin pitää. Tässä jutussa on varmaankin kyse teräspultista ja alumiinikierteistä. Tiedän kokemuksesta, kuinka helppoa kierteet on korkata. Alumiinikierteet antautuu teräkselle pelkällä ranteella, jopa sormilla, jos ovat kuluneet. No, pääasia on, että käyttää lukitetta tällaisissa pienen momentin vaativissa kierteissä. Ite voi päättää, että auotaanko niitä enää. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole kierteet alumiinissa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tää mun juttu onkin yleisohje. Teräs/teräs-liitos -> oikea momentti, edes sinnepäin, riittää melkein joka paikassa ilman lukitetta, riippumatta kierteen koosta. Ei kuitenkaan kaikissa. Pitäähän sen olla tieto joka jätkällä, ettei M4 kierrettä voi/saa vetää kiinni samalla voimalla kuin suurempia. Teräs/alumiini, jopa vain kannattaa käyttää lukitetta ja kuten sanoin, ite voi päättää avataanko sitä enää koskaan siten, ettei kierteen harjat tuu mukana. Onko muuten kukaan nähnyt kärryissä alumiinipultteja missään? Toki on eri kovuuksilla olevia teräksiä, mutta näistä tehdyillä kierreosilla ei ole taipumusta korkata, ellei käytä liikaa voimaa JA/TAI/SEKÄETTÄ käytä liian vähän kierresyvyyttä. Pulttia pitää upottaa kierteeseen vähintään 1,5 X halkaisija, mieluummin enemmän. Ja jos narttu on pehmeämpää, niin vielä enemmän. Olen nähnyt kuinka M16 kierteet vedetään suoraksi ja käsivoimin. Senpä jälkeen olikin voimistelua. Tämähän ei ole tarkoitus.
__________________
Ja se viimeinen on, viimeinen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
yhdestä kannesta jouduin noi kaivelemaan missä ne oli liimalla vedetty kiinni ja ihan turhaa työtä teetti ja yhteen joutui vielä hitsaamaan mutterin päälle et aukesi ja kaikki ruuvit oli sen jälkeen oikeastaan käyttökelvottomia!UGH |
![]() |
Luokat |
suzuki kansi ruuvilukite |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ohjeita vinssin korjauksesta toyotan navan kasaukseen. | BryGgi | Linkit | 4 | 09.09.2011 11:11 |
Pätevät ohjeet ve4 pumpun kasaukseen | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 10.01.2011 01:23 |
hj61 kannen kiristys ja kannen pulttien paksuus? | 0ltzi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.05.2010 17:17 |
Mitä karttaohjelmia käytätte ja mitä gps:ää? | telipeto | Tekniikka & Jutustelu | 53 | 25.09.2008 06:37 |
Suzukin jakolaatikko, mitä kestää??? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 17.11.2004 13:50 |