Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.09.2013, 19:33
sami_k:n Avatar
sami_k sami_k ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.04.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 1.245
Perusasetus

jotain ruuvilukitetta tosiaan kannattaa käyttää tai lyödä siihen pukin päälle lukitus pisteet
oon muutamankin 410 kannen nähny mistä on lähtenyt noi pultit karkuun

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.09.2013, 18:14
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami_k Näytä viesti
jotain ruuvilukitetta tosiaan kannattaa käyttää tai lyödä siihen pukin päälle lukitus pisteet
oon muutamankin 410 kannen nähny mistä on lähtenyt noi pultit karkuun
Mun Vitarasta oli myös ruuveja auennut.


Taidanpa lätkiä tuota lukitetta, mitä nyt sattuu olemaan ja lisäkai tuurnan kanssa lukitus. Eiköhän ne siellä sillä pysy.
Kiitokset vastauksista.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.09.2013, 09:07
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Mää löin pistepuikolla montun kannan väliin hyvin pysyy jaa saa vielä auki jos tarvetta
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.09.2013, 20:48
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Suotta mäiskit pistepuikolla jos tuon sinisen locun laitat, ei ne nyloc mutteritkaan itsestään aukea.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.09.2013, 18:58
RankeriLeke RankeriLeke ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.09.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 33
Perusasetus

Älkää nyt ainakaan ottako tätä ***tuiluna.

Kolmella kovuusluokan lukitteella pärjää. Ne luokat ovat pehmeä, keskikova ja kova.

Jokaiselta ruuvilukitteen toimittajalta löytyy nämä.
Myös valmistajan (auton) ilmoittamat kiristysmomentit pitää ottaa huomioon ja käyttää oikein.

Pehmeä on tarkoitettu pitämään, mutta myös helposti aukaistavaksi.
Keskikova todellakin pitämään, silti vielä aukaistavissa normaaleilla työkaluilla.
Kova onkin sitten ns. pysyvä liitos. Sen aukaisuun tarvitaan jo lämpöä, jatkovartta jne.
Ja kyllä se pehmeäkin pitää.

Tässä jutussa on varmaankin kyse teräspultista ja alumiinikierteistä.
Tiedän kokemuksesta, kuinka helppoa kierteet on korkata. Alumiinikierteet antautuu teräkselle pelkällä ranteella, jopa sormilla, jos ovat kuluneet.

No, pääasia on, että käyttää lukitetta tällaisissa pienen momentin vaativissa kierteissä.

Ite voi päättää, että auotaanko niitä enää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.09.2013, 19:10
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ei ole kierteet alumiinissa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.09.2013, 19:50
RankeriLeke RankeriLeke ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.09.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 33
Perusasetus

Tää mun juttu onkin yleisohje. Teräs/teräs-liitos -> oikea momentti, edes sinnepäin, riittää melkein joka paikassa ilman lukitetta, riippumatta kierteen koosta. Ei kuitenkaan kaikissa. Pitäähän sen olla tieto joka jätkällä, ettei M4 kierrettä voi/saa vetää kiinni samalla voimalla kuin suurempia. Teräs/alumiini, jopa vain kannattaa käyttää lukitetta ja kuten sanoin, ite voi päättää avataanko sitä enää koskaan siten, ettei kierteen harjat tuu mukana. Onko muuten kukaan nähnyt kärryissä alumiinipultteja missään? Toki on eri kovuuksilla olevia teräksiä, mutta näistä tehdyillä kierreosilla ei ole taipumusta korkata, ellei käytä liikaa voimaa JA/TAI/SEKÄETTÄ käytä liian vähän kierresyvyyttä. Pulttia pitää upottaa kierteeseen vähintään 1,5 X halkaisija, mieluummin enemmän. Ja jos narttu on pehmeämpää, niin vielä enemmän. Olen nähnyt kuinka M16 kierteet vedetään suoraksi ja käsivoimin. Senpä jälkeen olikin voimistelua. Tämähän ei ole tarkoitus.
__________________
Ja se viimeinen on, viimeinen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.09.2013, 09:45
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
Mää löin pistepuikolla montun kannan väliin hyvin pysyy jaa saa vielä auki jos tarvetta
X2 ja hyvin on pitänyt!
yhdestä kannesta jouduin noi kaivelemaan missä ne oli liimalla vedetty kiinni ja ihan turhaa työtä teetti ja yhteen joutui vielä hitsaamaan mutterin päälle et aukesi ja kaikki ruuvit oli sen jälkeen oikeastaan käyttökelvottomia!UGH
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
suzuki kansi ruuvilukite


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ohjeita vinssin korjauksesta toyotan navan kasaukseen. BryGgi Linkit 4 09.09.2011 11:11
Pätevät ohjeet ve4 pumpun kasaukseen BryGgi Tekniikka & Jutustelu 2 10.01.2011 01:23
hj61 kannen kiristys ja kannen pulttien paksuus? 0ltzi Tekniikka & Jutustelu 4 07.05.2010 17:17
Mitä karttaohjelmia käytätte ja mitä gps:ää? telipeto Tekniikka & Jutustelu 53 25.09.2008 06:37
Suzukin jakolaatikko, mitä kestää??? Tekniikka & Jutustelu 0 17.11.2004 13:50


Sivu luotu: 00:08 (GMT +2).