Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2013, 00:16
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Tulipas tänään pieni takaisku projektissa. Säädeltiin sytytystä kohdilleen niin autosta hävis kipinä kokonaan, ilmeisesti vanha Piranha Ignition sanos sitte sopimuksen irti, käry sieltä ainakin nousi. Tämä selittäis myös osaltaan aiemmin esiintyineitä käyntihäiriöitä sun muuta. Nyt ei nimettäin lähde käyntiin ei sitten vaikka kuinka sahuuttais.

Koitetaan nyt modailla tuo EFIn virranjakaja kokonaisuudessaan paikoilleen tuohon vanhaan kaasaripataan. Siinä kun sähkösytkä on jo valmiina kyljessä. Ainakaan äkkiseltään mittailtuna muuta eroa ei ollut kuin öljypumpun vetotappi. "Mukava" vastaisku tässä pari päivää ennen Stonehilliä

Kaasareita saa edelleen tarjota jos jollain lojuu nurkissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.09.2013, 22:26
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Jahha. Saihan sen EFIn jakajan siihen modattua ja lähti ihan toimimaankin erinäisten vaiheiden jälkeen.

Aluksi oli 180 astetta väärinpäin jakaja

PAMMMMMM.



Täytyy sanoa että kyllähän perkeles vie säikähin että mitä tapahtu, vähintäänkin olin jo moottoria lähössä hakemaan takas naapurin pihalta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.09.2013, 07:49
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo Näytä viesti
Tulipas tänään pieni takaisku projektissa. Säädeltiin sytytystä kohdilleen niin autosta hävis kipinä kokonaan, ilmeisesti vanha Piranha Ignition sanos sitte sopimuksen irti, käry sieltä ainakin nousi. Tämä selittäis myös osaltaan aiemmin esiintyineitä käyntihäiriöitä sun muuta. Nyt ei nimettäin lähde käyntiin ei sitten vaikka kuinka sahuuttais.
Multa kans aikonaan nousi Rangen piranhasta savut väärän puolan takia. Yks fetti päästi savut. Fetin kanssa elektroniikka harrastajan pakeille ja sieltä uus tilalle. Jos sulla on mun vanha, niin käytin elektroniikka lakan tilalla punaista kysilakkaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.09.2013, 23:25
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Jahha.

Laiteltiin hemmetisti lisää valoja katolle, hipisteltiin läppäritelinetta sun muuta semmosta ennen kisoja.

Käyntiongelmat saatiin ratkottua kans ja moottori pelas hienosti koko kisojen ajan.

Noo, sitten iltana ennen kisoja kun käytiin pienen testilenkin hallin pihassa niin eiköhän särkynyt takaa välitys ja edestä yks murros Siinä sitten perjantaina metsästettiin koko Oulun kaikki Land Rover harrastajat läpi ja löydettiin kuin löydettiinkin uus välitys. Nopeesti sitten arbin siirto toisiin kuoriin ja eikun auto lavalle ja menoksi.



JA eiköhän kisoissa menny ensin etummainen raidetanko solmuun ja kun se saatiin korjailtua ja vahvistettua seuraavan alueen ensimmäisellä rastilla taaempi raidetanko päätti mennä poikki ja tästä seurasi sitten toisen puolen murroksen ja vetarin hajoaminen. No ei siinä Oulusta uudet osat ja kisa jatkui taas.. Loppu kisa sujui lähes ongelmitta (Laturin hihna katkes vielä ihan lopussa)



Tänään oltiin sitten reippaina parisen tuntia. Purettiin tuo EFI-pönttö ja saatiin vähän ihmetyksen aihetta. Kannet oli ERC 0216 ja lohkossa on numero 47A07038B eli rimmerbrossin mukaan Morgan +8. However. Lohkon pinnassa lukee että L.ROVER







Tiedä sitten mikä hybridikone tuo on. Paikallaan oli flapperiruisku.

Muuten kone näytti kyllä tosi asialliselta. En tiiä että oisko tätä nyt tarvinu edes juuri läpikäydä, mutta käydäänpäs nyt kuitenkin.

Niin ja nyt on suunnitelmissa sitten tuo akselinvaihtoprojekti. Kovasti kuumottaa nuo danalaiset saada alle... Saas nähdä lienee siis viisainta nostaa koko koppa pois jossain välissä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.09.2013, 22:44
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Tuli tänään haettua akseliehdokas taakse.

dana44 ilmeisesti alunperin CJ7:stä kotoisin oleva. Ainakin numerot passaa sillälailla. Pientä päänvaivaa tässä tuottaa se, että leveys on 150cm VRT. originaali joka on 163cm....

Oikeat jarrutkinhan tuohon pitäs sovitella ja huhhuh puuuuh...

Nooo täytyypä vielä kahtella näitä ja tsuumailla.

Jos ja kun tuohon akselipuoleen (ja moottoripuoleen) nyt tehdään parannuksia niin sehän tietää sitten isompaa BOGGERIKUMEA alle

Ei tuu halvaksi taas tämä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2013, 06:16
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Taitaa CJin akseli jäädä armotta kaposeks Rangen alla. Laita ennenmin isokorisen D44:set. Niissä leveys jotakuinkin sopiva. Tiedän kokemuksesta kun ison Jeepulan akselit oon Raakun alle laittanut. Hyvin kesti ajella 36 renkailla.
Vaikka tuolta akselit: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96869
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2013, 06:40
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo Näytä viesti
Tuli tänään haettua akseliehdokas taakse.

dana44 ilmeisesti alunperin CJ7:stä kotoisin oleva. Ainakin numerot passaa sillälailla. Pientä päänvaivaa tässä tuottaa se, että leveys on 150cm VRT. originaali joka on 163cm....

Oikeat jarrutkinhan tuohon pitäs sovitella ja huhhuh puuuuh...

Nooo täytyypä vielä kahtella näitä ja tsuumailla.

Jos ja kun tuohon akselipuoleen (ja moottoripuoleen) nyt tehdään parannuksia niin sehän tietää sitten isompaa BOGGERIKUMEA alle

Ei tuu halvaksi taas tämä.
Oliko vielä niin, että CJ7:n akselissa saatto olla vetoakselin laippa kartio+kiila+mutteri virityksellä kiinni ja tämä ei kai ole se kestävin ratkaisu.

Kyllä mä katselisin Wagoneerin D44 akseleita tai itse asiassa halvimmaks ratkaisuks taitaa tulla HJ61 valmiiks kytkettävillä lukoilla olevat akselit? Niitähän on kans soviteltu Rangejen alle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2013, 08:34
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.407
Blog Entries: 5
Perusasetus

Tai sitten suoraan Volvon porttaalit (kts. 4x4 Magazine 2/2004 s. 30 Porttaali-Range)
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 19.09.2013 12:34
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.09.2013, 10:05
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Tuosta Dana akselien vaihdosta: itse kans harkitsin moista operaatiota Rangeen ja isojen Jeeppien akseleita tutkiessa totesin että "narrow-track" mallin akselit on suunnilleenkin samanlevyiset kuin rangen omat ja "wide-track" akselit sitten sopivasti leveämmät. Jos nyt alkaisin akselienvaihtoon niin tuollainen leveämpi akseli ehdottomasti ainakin eteen niin voi käyttää järjellisellä offsetillä olevia vanteita + pyöränlaakerit ja ohjausvarret pääsevät pienemmällä rasituksella (mahdollisesti myös kääntyvyyttä ei tarvitsisi rajoittaa niin paljoa) Yhtenä vaihtoehtona tutkin myös Chevrolet Blazerin Dana44 etuakselia (muistaakseni -78 viimeinen vuosi D44 etuakselilla)) mutten enää muista sen mittoja tarkemmin, jos ei ole katsastukseen liian leveä niin sekin on yksi vaihtoehto. Akselin luovuttaja autoja kyllä löytyy paljon sekä jeeppejä että chevyjä ja pelkkä akseli tuskin on hinnankiroissa. Hyvällä tuurilla niissä on valmiina sama 3.54 välitys kuin rangessa, jos siis on vakio perävälitykset käytössä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.09.2013, 10:09
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo Näytä viesti
Jos ja kun tuohon akselipuoleen (ja moottoripuoleen) nyt tehdään parannuksia niin sehän tietää sitten isompaa BOGGERIKUMEA alle

Ei tuu halvaksi taas tämä.
Vielä ku laittaa jarrujen lisäksi lukot ja kenties paremmat vetarit & nivelet niin ei niin hirveesti halvemmaksi tullutkaan kuin rangen akselit viriteltyinä. Eikä hirveesti vahvemmaksikaan..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Hyvin kesti ajella 36 renkailla.
Ajelua kestää D44, mutta kestääkö ajamista? Ja lukoilla ja leveällä (painavalla) renkaalla?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kyllä mä katselisin Wagoneerin D44 akseleita tai itse asiassa halvimmaks ratkaisuks taitaa tulla HJ61 valmiiks kytkettävillä lukoilla olevat akselit? Niitähän on kans soviteltu Rangejen alle.
Tojotan suuntaan myös kallistuisin jos akselit haluaa vaihtaa. Vähän kapea taitaa HJ akseli olla. Ja voi sovittelun aloittaa lukottomilla akseleilla ja lisäillä lukot myöhemmin.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.09.2013, 17:21
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Nonniin, eli tämmösiä mietintöjä mulla on:

- Porttaaleja ei, koska jos haluttaa kilpaa ajaa yhtään niin sarja menee hurjaksi. Ja jos nyt porttaaleja laittais niin varmasti ne ois nuo moggilaiset hinnan takia. JA rengaskoko menis ihan saatanan isoksi että porttaalissa on mitään järkeä.

- Toyotan akseleita ei koska niihin maksaa kaikki ihan svidusti. Akselit ~1000e Laakerointi+tiivisteet varmasti 500-600e, murrokset 400e, välitykset herraties mitä, paineilmasylkät lukkoihin ym. Ei nyt kuitenkaan kumota vielä tätäkään vaihtoehtoa.

- Danalaisissa on vahvempi etuakseli kun toyotalaisissa

- Danalaisiin saa jenkeistä suht. ok hinnoilla kaikkea palikkaa.

- Lukoton akseli ei ole vaihtoehto

- Ainepaksuutta rangen vetariin ei tuu lisää vaikka sitä 24 poorista kuinka ostas vahvempana. Kromomurrokset maksaa ihan sikana. Alimittanenhan tuo 1,24" paksu vetarikin on. Myötöjä metallille kun metallille loppuunsa on rajallinen määrä ennen rakenteen lopullista muuttumista (=katkeamista)

- Tuo akseli jonka hain oli wagoneerista kyllä, mutta ei ilmeisesti alkuperäinen.

- Välitykset pitäs saada yli viitoseen tuon harvan tomaatin takia tulevaisuudessa

- Varmaan ainoa mikä varmasti kestäs olis tuo dana60... Mutta niitäpä ei niin helpolla löydäkkään.

Ja jos kerran SUURINPIIRTEIN samalla rahalla on mahdollista tehdä oikeasti kestävät akselit niin tehdään. Ei melkeen kestäviä (Rangen omat).

Viimeksi muokannut kallo : 19.09.2013 17:28
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.09.2013, 20:27
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Ajelua kestää D44, mutta kestääkö ajamista? Ja lukoilla ja leveällä (painavalla) renkaalla?
Kesti ainakin mulla hyvin. Takana mulla oli palalukko. Noi 36:set Swamber SXät oli vanhat ja kuivat, mutta pintaa riitti. Kyllä ne jotain paino ja autossa oli mun omistuksen jälkeen Boggeriakin alla. En epäile, etteikö D44:sta saisi Rangen alla hajalle jos yrittää.

Onkos tuossa kuvassa nyt sitten riittävän painavat renkaat. Ajeltu on noillakin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään range minivisku O/M/V Ajoneuvot 7 25.09.2013 16:19
Myyty range porro1 O/M/V Ajoneuvot 9 06.11.2011 20:22
Myyty Range 291076 O/M/V Ajoneuvot 5 31.12.2009 17:38
M Range O/M/V Muut 0 07.12.2003 07:12
M: Range O/M/V Muut 0 01.07.2003 19:41


Sivu luotu: 14:20 (GMT +2).