Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.09.2013, 00:22
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Jos KD kone on 2.5 litranen nelipyttynen ja Dieselillä pyörii ni 1000hv kuulostaa ihan vitun paljolta! Se teho otetaan Löpöstä ja ilmasta ja sitä sekotusta pitää saada pyttyyn ihan vitusti jos viisari näyttää 1000hv,ihan näin pers tuntumalta ihmettelen miten se pannu kestää mekaanisesti,lämpö kuormaakin tulee järkyttävästi. Oisko kellään mitään faktaa aiheesta?
1KD on 3.0 16V common rail diesel. Eli sekoituksen teko ei ole ongelma.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2013, 11:13
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
1KD on 3.0 16V common rail diesel. Eli sekoituksen teko ei ole ongelma.
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2013, 16:57
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?
Varmaan tuossa käytössä riittää että sen 10-11sek kestää kaasupohjassa vetää. Ja edelleenkään en ymmärrä miksi tuo 1000hp olisi ongelma jos vaan jaksaa rakentaa ja tietää mitä tekee. Ja näkyishän tuolla kaasutkin olevan kyydissä. Mutta se on eriasia paljonko tuossa videon autossa on tehoa,se kun painokin on aika suuressa osassa nuiden aikojen kanssa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2013, 17:03
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?

Juurikin näin. Ei varmasti kestä pitkiä aikoja täyskaasulla. Lohkoa pitää vahvistaa melko paljon jos tosiaan tuollaisia lukemia haluaa. Yks tapa on betonoida lohko, joka lisää kestävyyttä, mutta rajottaa jäähdytystä joten ei taida saada mitään ratakäyttöä kestävää moottoria millään (diesel moottoria). tietysti jos on isoja rahoja rakentaa koko moottoria ihan lohkon valamisesta lähtien niin mikäs siinä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2013, 17:11
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ei vissiin kiihdytysautoilla mitään ympyrärataa ajetakkaan? Yks veto ja se on siinä. Vähän sama juttu ku pullinkitraktorilla lähtis kyntämään. EH..... Eiköhän kukin rakenn auton käyttötarkotuksen mukaan
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.09.2013, 18:33
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Osittainen lohkovalu, tressilevyt ylä ja alakertaan ja erikoisveivit, männät ym. Sitten vaan kaikki kanavat niin perhanan isoksi ja venttiilit koneistukseen. R-seetit ym. Kai siinä vaiheessa on jo koneeseen yksi 10k tungettu. Plus kaikki lohkon ulkopuolinen tilpehööri.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2013, 21:50
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Back to the topic... Jos jollain on vielä kokemuksia 12mm nestepäistä tai pumpuista mitä on naitettu L moottorin kupeeseen, niin saa kertoa. Onko kokemuksia esim. 2.8 ducaton pumpusta. Siinä vissii 12 NP vakiona? Onko kukaan naittanu P sarjan rivipumppua?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.09.2013, 02:55
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Back to the topic... Jos jollain on vielä kokemuksia 12mm nestepäistä tai pumpuista mitä on naitettu L moottorin kupeeseen, niin saa kertoa. Onko kokemuksia esim. 2.8 ducaton pumpusta. Siinä vissii 12 NP vakiona? Onko kukaan naittanu P sarjan rivipumppua?
Kaikki on tehtävissä. Budjetti ja tila rajoittaa. P pumppua on sovitettu tojon L moottoriin, en tiedä lopputulosta mutta ainakin imusarjat ja starttijärjestelyt tais mennä uusiksi. Mielestäni ei järkeä kammiokoneeseen.

12mm päällä+TDi volsun nokkalevyllä lähtee ihan varmasti sen verran apetta ettei kaupan männät kestä. Ducaatin pumpusta voi ottaa pään jos on sopivan kätinen, toki ne uudet kinukit ei poikkea 250tkm ajetusta ainakaan huonompaan suuntaan...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.09.2013, 22:47
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.244
Perusasetus

Niinpä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?
Tätä just tarkoitin,soossia saa koneeseen niin paljon et halkeaa mut se mietityttää et miten se kone kestää sen 1000hv edes ton varttimailin. Ilokaasut ja föönit on mahtavat mut se mekaniikka???
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään venton syöttöpumppu+12mm nestepää Rune O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 22.03.2014 14:29
Myydään 1.6/1.9td syöttöpumppu 12mm päällä Jande O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 08.12.2011 01:42
Ostetaan ve4r/12mm nestepää BryGgi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.09.2011 16:10
Myyty 12mm vaijeri 23m kares O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 08.10.2009 06:09
Ostettu 12mm Vaijeri Tumi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 28.08.2009 00:20


Sivu luotu: 04:11 (GMT +2).