![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#2
|
|||
|
|||
![]() Aikakaukana topiikista...: mutta turbodieselin viritys vs. vaparibensan viritysLainaus:
Ja dieselissä huomattavan moni "totuus" pitää paikkaansa, siis tuo maaginen turbo, vain jarruttaa pakokaasujen ulospääsyä, sillä se ottaa kaiken energiansa pakokaasuista, mutta se ilmaylimäärä, mitä turbo työntää koneeseen, mahdollistaa suuremman diesel-annoksen, ja sitä kautta suuremman tehon. Ja dieselissä on yksi huomionarvoinen näkökanta, verrattuna bensakoneeseen; Tuo diesel annos pitää saada aika äkkiä sylinteriin, ja silloin siellä voi olla painetta (virikoneissa) jopa? 50 kg/cm/2. ja Äkkiä tarkoittaa jotain sekunnin miljoonasosia? kenellä täsmätietoa! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Hmm.
Jos KD kone on 2.5 litranen nelipyttynen ja Dieselillä pyörii ni 1000hv kuulostaa ihan vitun paljolta! Se teho otetaan Löpöstä ja ilmasta ja sitä sekotusta pitää saada pyttyyn ihan vitusti jos viisari näyttää 1000hv,ihan näin pers tuntumalta ihmettelen miten se pannu kestää mekaanisesti,lämpö kuormaakin tulee järkyttävästi. Oisko kellään mitään faktaa aiheesta?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin.... JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Juurikin näin. Ei varmasti kestä pitkiä aikoja täyskaasulla. Lohkoa pitää vahvistaa melko paljon jos tosiaan tuollaisia lukemia haluaa. Yks tapa on betonoida lohko, joka lisää kestävyyttä, mutta rajottaa jäähdytystä joten ei taida saada mitään ratakäyttöä kestävää moottoria millään (diesel moottoria). tietysti jos on isoja rahoja rakentaa koko moottoria ihan lohkon valamisesta lähtien niin mikäs siinä ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei vissiin kiihdytysautoilla mitään ympyrärataa ajetakkaan? Yks veto ja se on siinä. Vähän sama juttu ku pullinkitraktorilla lähtis kyntämään. EH..... Eiköhän kukin rakenn auton käyttötarkotuksen mukaan
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Niinpä.Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään venton syöttöpumppu+12mm nestepää | Rune | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 22.03.2014 14:29 |
Myydään 1.6/1.9td syöttöpumppu 12mm päällä | Jande | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.12.2011 01:42 |
Ostetaan ve4r/12mm nestepää | BryGgi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 12.09.2011 16:10 |
Myyty 12mm vaijeri 23m | kares | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 08.10.2009 06:09 |
Ostettu 12mm Vaijeri | Tumi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 28.08.2009 00:20 |