Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2013, 21:59
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Rajulta kuulostaa 1000hv,kasiventtiilisestä ei kai oo mahdollista mitenkään.
Miksi ei,en näe mitään syytä miksei 8venttaalisesta vois ottaa nuin paljoo tehoa ulos. Vaatii ehkä vähän enemmän työtä ja rahaa kuin moniventtiili kon,mutta ei muuta.

__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.09.2013, 22:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Aikakaukana topiikista...: mutta turbodieselin viritys vs. vaparibensan viritys


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Miksi ei,en näe mitään syytä miksei 8venttaalisesta vois ottaa nuin paljoo tehoa ulos. Vaatii ehkä vähän enemmän työtä ja rahaa kuin moniventtiili kon,mutta ei muuta.
siis bensakoneessa virityksessä yksi tärkein asia on koneen hengittävyyden parantaminen; siis kannen, pakosarjan (+putken), imusarjan virtaus täytyy olla mahdollisimman hyvä! (toki noin tuhat muutakin asiaa balanssissa...)

Ja dieselissä huomattavan moni "totuus" pitää paikkaansa, siis tuo maaginen turbo, vain jarruttaa pakokaasujen ulospääsyä, sillä se ottaa kaiken energiansa pakokaasuista, mutta se ilmaylimäärä, mitä turbo työntää koneeseen, mahdollistaa suuremman diesel-annoksen, ja sitä kautta suuremman tehon.

Ja dieselissä on yksi huomionarvoinen näkökanta, verrattuna bensakoneeseen;
Tuo diesel annos pitää saada aika äkkiä sylinteriin, ja silloin siellä voi olla painetta (virikoneissa) jopa? 50 kg/cm/2. ja Äkkiä tarkoittaa jotain sekunnin miljoonasosia? kenellä täsmätietoa!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.09.2013, 23:10
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Hmm.


Jos KD kone on 2.5 litranen nelipyttynen ja Dieselillä pyörii ni 1000hv kuulostaa ihan vitun paljolta! Se teho otetaan Löpöstä ja ilmasta ja sitä sekotusta pitää saada pyttyyn ihan vitusti jos viisari näyttää 1000hv,ihan näin pers tuntumalta ihmettelen miten se pannu kestää mekaanisesti,lämpö kuormaakin tulee järkyttävästi. Oisko kellään mitään faktaa aiheesta?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.09.2013, 00:22
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Jos KD kone on 2.5 litranen nelipyttynen ja Dieselillä pyörii ni 1000hv kuulostaa ihan vitun paljolta! Se teho otetaan Löpöstä ja ilmasta ja sitä sekotusta pitää saada pyttyyn ihan vitusti jos viisari näyttää 1000hv,ihan näin pers tuntumalta ihmettelen miten se pannu kestää mekaanisesti,lämpö kuormaakin tulee järkyttävästi. Oisko kellään mitään faktaa aiheesta?
1KD on 3.0 16V common rail diesel. Eli sekoituksen teko ei ole ongelma.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2013, 11:13
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
1KD on 3.0 16V common rail diesel. Eli sekoituksen teko ei ole ongelma.
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.09.2013, 16:57
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?
Varmaan tuossa käytössä riittää että sen 10-11sek kestää kaasupohjassa vetää. Ja edelleenkään en ymmärrä miksi tuo 1000hp olisi ongelma jos vaan jaksaa rakentaa ja tietää mitä tekee. Ja näkyishän tuolla kaasutkin olevan kyydissä. Mutta se on eriasia paljonko tuossa videon autossa on tehoa,se kun painokin on aika suuressa osassa nuiden aikojen kanssa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.09.2013, 17:03
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?

Juurikin näin. Ei varmasti kestä pitkiä aikoja täyskaasulla. Lohkoa pitää vahvistaa melko paljon jos tosiaan tuollaisia lukemia haluaa. Yks tapa on betonoida lohko, joka lisää kestävyyttä, mutta rajottaa jäähdytystä joten ei taida saada mitään ratakäyttöä kestävää moottoria millään (diesel moottoria). tietysti jos on isoja rahoja rakentaa koko moottoria ihan lohkon valamisesta lähtien niin mikäs siinä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.09.2013, 17:11
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ei vissiin kiihdytysautoilla mitään ympyrärataa ajetakkaan? Yks veto ja se on siinä. Vähän sama juttu ku pullinkitraktorilla lähtis kyntämään. EH..... Eiköhän kukin rakenn auton käyttötarkotuksen mukaan
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.09.2013, 22:47
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Niinpä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Joo, ei oikean sekoituksen teko ole ongelma, vaan se, että sitä pitää tehdä PALJON ja vielä saada sullottua tuon padan läpi hallitusti.

Ja tuota lämpöä tulee vängällä SIKA paljon, ja mekaaniset kuormitukset kasvaa taivaisiin....

JOS pukkaa tuon 1000 hv, niin kuinkahan pitkään kestää täyskaasulla?
Tätä just tarkoitin,soossia saa koneeseen niin paljon et halkeaa mut se mietityttää et miten se kone kestää sen 1000hv edes ton varttimailin. Ilokaasut ja föönit on mahtavat mut se mekaniikka???
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään venton syöttöpumppu+12mm nestepää Rune O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 22.03.2014 14:29
Myydään 1.6/1.9td syöttöpumppu 12mm päällä Jande O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 08.12.2011 01:42
Ostetaan ve4r/12mm nestepää BryGgi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.09.2011 16:10
Myyty 12mm vaijeri 23m kares O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 08.10.2009 06:09
Ostettu 12mm Vaijeri Tumi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 28.08.2009 00:20


Sivu luotu: 08:44 (GMT +2).