Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2013, 12:11
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Irtokuulat, noita pultin reikiä "säätämällä" kulmaa voi muuttaa.

Liekkö nuo pultin reiät jotenki "epäsäännölliset"? Vai pystyyköhän nuihin väleihin tekemään uudet reiät? Tää ois mun mielestä parempi vaihtoehto ku uudet tukivarret sillä ainakin allekirjoittaneella kardaanikulma on tuossa nykyisessä akselin asennossa hyvä. Vai onko tämä nyt sitten kaukaa haettua? Nykyisillä pultin rei'illä kokonaisen reiän välin kääntö mahtaa olla liikaa? Jos ne tosiaan edes passaa kohilleen. Mites esim. ZeiZeillä on, eikös sulla ole kuiten korkoa ihan kivasti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2013, 12:17
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo Näytä viesti
Liekkö nuo pultin reiät jotenki "epäsäännölliset"? Vai pystyyköhän nuihin väleihin tekemään uudet reiät? Tää ois mun mielestä parempi vaihtoehto ku uudet tukivarret sillä ainakin allekirjoittaneella kardaanikulma on tuossa nykyisessä akselin asennossa hyvä. Vai onko tämä nyt sitten kaukaa haettua? Nykyisillä pultin rei'illä kokonaisen reiän välin kääntö mahtaa olla liikaa? Jos ne tosiaan edes passaa kohilleen. Mites esim. ZeiZeillä on, eikös sulla ole kuiten korkoa ihan kivasti?
Noita kulmakorjauksella myynnissä olevissa etutukivarsissa korjauskulmat oli muistaakseni 3 ja 6 astetta riippuen korotuksesta, eli varmaankin tuonsuuntaisia muutoksia pitäisi reikienkin kanssa olla....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2013, 12:46
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Noita kulmakorjauksella myynnissä olevissa etutukivarsissa korjauskulmat oli muistaakseni 3 ja 6 astetta riippuen korotuksesta, eli varmaankin tuonsuuntaisia muutoksia pitäisi reikienkin kanssa olla....
Jjep, ja juurikin tuolle 4" korotukselle se pitäis olla tuo 6 asteen muuttavat tukivarret, onkos näihin tehty koskaan noita epäkeskopuslia? Tuo 6 astetta on kuitenkin loppeensa aika vähän. Jos siellä on nyt se 6 pulttia kääntöpäissä, niin eikös se tarkota että yhden pultin hyppäyksellä kulma muuttuis 60 astetta??? Puolittamisella sais 30 astetta ja neljäsosalla 15 astetta ja sitten en uskaltais enää reikiä lähentää, sillä ainepaksuus reikien välillä jäis aika pieneksi.

Ja tosiaan hintaaha nuilla 6 astetta korjaavilla etutukivarsilla ol se ~300, puuh Taakse kun semmoset pallonivelletyt joutuu kuitenkin hommaamaan, sillä nuo vakiotukivarret vääntyilee taivutettuinakin sieltä kierretangon/runkopuslan päästä rikki.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2013, 20:25
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo Näytä viesti
Liekkö nuo pultin reiät jotenki "epäsäännölliset"? Vai pystyyköhän nuihin väleihin tekemään uudet reiät? Tää ois mun mielestä parempi vaihtoehto ku uudet tukivarret sillä ainakin allekirjoittaneella kardaanikulma on tuossa nykyisessä akselin asennossa hyvä. Vai onko tämä nyt sitten kaukaa haettua? Nykyisillä pultin rei'illä kokonaisen reiän välin kääntö mahtaa olla liikaa? Jos ne tosiaan edes passaa kohilleen. Mites esim. ZeiZeillä on, eikös sulla ole kuiten korkoa ihan kivasti?
Tasaisin välein nuo reiät on. Pirralla voi avartaa reikiä ovaaliksi, ei tarvi tosiaan paljoa, että saa riittävästi.
Omassa ei ole vielä tarvetta ollut, kun on vain jotain parin tuuman korotus jousista, Palloa kiinnittäessä käännän vain reikien löysät taakse. (takaa alas)
Huono puoli tuossa akselin tai pallon käännössä on alemmas menevä raidetanko (riittävän alhaalla jo valmiiksi).

Epäkesko puslia en laittaisi jos autolla on tarkoitus offata, enkä kyllä muutenkaan.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.08.2013, 20:48
neulavuori:n Avatar
neulavuori neulavuori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.13
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 186
Perusasetus

kuvasta ei näy mutta tuli mieleen että onko nuo reiät symmetrisesti tuossa palikassa molemmilla puolilla akselia?
eli ajattelin vaan että jos jako on käänteinen eri puolilla autoa niin voisiko vaihtaa puolelta toiselle? muuttuisiko jako suoraan sopivaksi? tai jäisikö enemmän tilaa tehdä uudet reiät
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan)
ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä
projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä...
www.nmb.fi
kennel neulavuori(facebookissa)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.08.2013, 06:52
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

Eli ei kandee siis kuulia kääntää yhtä "reiällistä" korotusten vuoks jos kerran vain löysät pois ottamalla saa ok kondikseen. ainakin silmällä katottuna nuot kulmat eessä ainakin mulla ihan ok. mitäs tuo muuten "tekee" jos nuot kulmat tuolla (tappien laakerit, tapit yms) kääntöpalloissa väärät?
__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.08.2013, 09:04
Timo K Timo K ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.12.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 27
Perusasetus

Caster kulma muuttuu. Auton pyrkimys keskittää ohjaus häviää ja pahimmissa tapauksissa kääntyy päinvastaiseksi, auto haluaa siis aina lähteä suurentamaan mitä tahansa ohjausliikettä, tulee hyvin levottomaksi ajaa. Ei tarvitse paljoa päästää ratista irti suoraan ajaessa...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.09.2013, 18:46
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

20.9 vaihtuu siis motti turbolliseen intercoolerin kera mut tälläset valot tilattu ja aateltu asentaa rangeen! Valotehoa tarttis saada talveks lisää!!!

__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.09.2013, 22:16
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Kannattaa sitten releyttää nuo valot ettei virrat kierrä suoraan katkaisijan kautta, ellet oo vielä sitä tehny. Pelkästään sillä saa jo huimasti enemmän valotehoa ja vähemmän oikosulkuja

Oon itse miettiny useemmasti tuommoisten laittoa Rangeen:
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote...su/3007000001/
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote...su/3007000003/

mutta oon aina hyljännyt ajatuksen sillä, että mulla auto ei oo käyttöautona, vaan voin käyttää työvaloja aina kun haluan valotehoa. Mutta oon melko varma että nuilla sitä valotehoa sais Xenon-hyväksytylle umpiollehan ei tarvi tuonikäisessä autossa laittaa kun pesurin ruuta paikoilleen..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet Turpo-Urpo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 22.06.2012 18:03
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl kuusesa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.11.2011 15:44
Myydään M: Land ROver/Range Rover uretaanipuslat Karvinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 02.08.2009 20:24
M/V: Range Rover/Land Rover LRV8 O/M/V Muut 15 05.01.2006 12:06
Land Rover vai Range Rover? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 19.08.2004 08:33


Sivu luotu: 14:24 (GMT +2).