![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() vakiopumpulla muistaakseni saa ruuvvattua jonku 130? ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showpos...9&postcount=60
Lainaus:
4" korotuksella ainakin olkatappien kallistukset on persiillään, korjataan "taitetuilla" tukivarsilla (tehtaan tekemillä, en suosittele kenellekään tukivarsien muutoksia jos autolla on tarkoitus ajaa tielläkin, ja sittenkin kannataa/pitää osata metallia vähän), epäkeskopuslilla tai tekemällä kuulaan uudet reiät (ja täyttämällä entiset, soikeat reiät ei ole tässä kohtaa hyvät) - tai hankkimalla uudet kuulat joissa reiät on jo oikeissa kohtaa. Mites panhardin pituus, vieläkö etuakseli on edes jotakuinkin keskellä autoa 4" korotuksella? Jos iskarit on vakiomittaset, niin 4" korotuksella ei taida olla enää ulosjoustoja kovinkaan paljon? Jos iskaritkin on alkup. pidemmät (tai siirretty alaspäin), niin sisäänjoustoa tarttee rajoittaa korkeammilla stopparikumeilla tms. (ettei pohjaa iskarista missään tilanteessa), ja jarruletkujen riittävyydestä kannattaa huolehtia kans, ehkä kardaanin liuun riittävyyskin olis hyvä varmistaa. Pitkillä iskareilla jousen paikoillaanpysyminen kannattaa varmistaa jotenkin. 4" korotuksessa vakiotukivarsien (ne "pitkät tuet alla, eessä tai takana"...) kulmat menee kans vituralleen, alkaa varmaan syömään rungon pään puslia. Korjataan "taitetuilla" tukivarsilla. Isoilla korotuksilla tukivarret ei enää oo tarpeeksi vaakaan, ja siitä seuraa mielenkiintoisia ilmiöitä rinteeseen noustessa tai laskiessa, ja varmaan myös vinssatessa? Ei nyt tuu yhtään rangea misleen missä olis tätä tautia kovinkaan selvästi, mutta en kyllä muista että olisin ihan vasta nähnyt 4" alustasta korotettua rangea. Mutta miks tätä autoa pitäis korottaa niin julmetusti? Korihan on 2-ovinen, mikä ongelma on ottaa rälläkkä käteen ja tehdä tilaa renkaille? Ne akselit siellä auton alla on kuitenkin just yhtä alhaalla, korotitpa alustaa (tai koria) miten paljon vaan. Rangessa on kyllä pitkä takaylitys, mutta itse kyllä hakkaisin takakulmia tonttiin (ojankenkat, kivet ja kannot) paljon ennemmin kuin ajelisin saakelin kiikkerällä ja "ajo-ominaisuuksilla" varustetulla (lue: pilatulla) autolla. Mutat tää onkin vaan mun mielipide. -Paavo Viimeksi muokannut Paavo : 02.08.2013 13:35 Perustelu: typoja |
#3
|
|||
|
|||
![]()
hyviä huomioita kaikki tyynni ja tosiakin näät edelliset.
Autosta en osaa sanoa kuin että kuitenkin varsin kohtuullinen on ajaa (vaikkakin korkea) on jäykkä ja tuuli ei heikuttele, voipi siis olla että joku on jo muokkaillut jotain samalla kun on nuot laput (5cm kork.) tuonne jousien alle laittanut, ainakin jousien alapäissä on kiinnikkeet laittettuina että pysyvät paikallaan. Mitä korkeempi sen parempi, mitä isompi sen parempi, vain tyhmä ulkonäkö juttu, ei siis muuta, ehkä sittenkin korotan vain koria ylemmäs kun se olikin ensi tarkoitus jota en ole vielä tehnyt ![]()
__________________
Mihin vain... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikös Rangessa pysty kääntämään kuulia, onko siinä joku laippasysteemi vai miks ei?
![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
... ja tarpeeks kun korottaa, menee seuraaviin reikiin
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
noh, nyt kuitenni on niin, että makaan auton alla ja oon saanu nyt irti tuon taka-akselin "kolmilinkin", kyl väänteli ja laitto vastaan tuo irrotus, nyt sitte takas voi ol vaikeempi, apuna pölkky rungon alla ja taka-akselilla tunkki... kyl tä tästä, kuha ensi syön jotain ja mietin
![]()
__________________
Mihin vain... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Liekkö nuo pultin reiät jotenki "epäsäännölliset"? Vai pystyyköhän nuihin väleihin tekemään uudet reiät? Tää ois mun mielestä parempi vaihtoehto ku uudet tukivarret sillä ainakin allekirjoittaneella kardaanikulma on tuossa nykyisessä akselin asennossa hyvä. Vai onko tämä nyt sitten kaukaa haettua? Nykyisillä pultin rei'illä kokonaisen reiän välin kääntö mahtaa olla liikaa? Jos ne tosiaan edes passaa kohilleen. Mites esim. ZeiZeillä on, eikös sulla ole kuiten korkoa ihan kivasti?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omassa ei ole vielä tarvetta ollut, kun on vain jotain parin tuuman korotus jousista, Palloa kiinnittäessä käännän vain reikien löysät taakse. (takaa alas) Huono puoli tuossa akselin tai pallon käännössä on alemmas menevä raidetanko (riittävän alhaalla jo valmiiksi). Epäkesko puslia en laittaisi jos autolla on tarkoitus offata, enkä kyllä muutenkaan.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Turbo on teettetty 8 mm pumpun tapeille ruokaa tulee 120 kuutioo ja vakiopumpusta saa max 40 kuutiooo irti joten ruokaa pumpulta tulee, paineita turbo kykenee antamaan reilu 4 mut eihän tuo lohko kestä kuin max 2 ja ite oon aatellu 1 - 1,5 max paineita. autohan tulee joka päiväiseen ajoon joten ei saa revitellä liikoja irti padasta, muuten ei kestä mikään paikka ![]()
__________________
Mihin vain... |
#12
|
|||
|
|||
![]()
nyt on paikoillaan takana kaikki uudet puslat, kova oli homma ja kuvia jotain laitan kun ehin, tosin aika samanlaisia kuin muilla, porakoneella kumiin reikiä ja rautasahalla halki nuot "putki" osat. sellasta se...
__________________
Mihin vain... |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Vaihtokone haettu eilen, nyt kerätään uusia osia kuten startti (nopeempi eli voimakkaampi), syyläri, välijäähy jne... koneen vaihtoa joskus kuukauden sisällä!!!
__________________
Mihin vain... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet | Turpo-Urpo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 22.06.2012 18:03 |
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl | kuusesa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 21.11.2011 15:44 |
Myydään M: Land ROver/Range Rover uretaanipuslat | Karvinen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 02.08.2009 20:24 |
M/V: Range Rover/Land Rover | LRV8 | O/M/V Muut | 15 | 05.01.2006 12:06 |
Land Rover vai Range Rover? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.08.2004 08:33 |