Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.07.2013, 19:26
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Eikö noihin amerikan periin pysty tekemään jälkeenpäin tälläistä engelsmannien "diff peggingiä"?
http://www.ashcroft-transmissions.co...d&productId=63
http://www.ashcroft-transmissions.co...&productId=371

Mulle tehdään Roverin taka akselille tälläinen ARB:n asennuksen yhteydessä.


Viimeksi muokannut Racingrabbit : 27.07.2013 19:33
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.07.2013, 19:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Kyllä kait tuon vois tehdä... mutta en taida jaksaa enää koittaa tehdä paskasta parempaa kun kuitenkin joudun nyt rakentamaan uuden akselin. Olishan mulla tuo yksi alumiinikoppainen D44 taka- akseliputki ylimääräisenä mistä voisi pynnertää etuakselin, mutta siinä vähän samaa ongelmaa ettei ne ihan parhaita ole - ja se on low pinion eikä siihen saa käytännössä mitään lukkoja.

Jos jostain löytäisi - halvalla tietenkin ( ) - tyhjän HP D44 akseliputken niin kasaisi siitä D44/30 hybridin. Tässä kun kuitenkin täytyy olla ABS:it kiinni niin melkein väkisin joutuu säästämään D30 ulkopäät. Ne kyllä kestää cromo- vetareilla sen mitä tarvitsee. Pyöränlaakeritkaan ei vielä kauheasti valita 32" renkaista, 35" renkailla niitä sitten saisikin jo vaihtaa useammin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.07.2013, 23:06
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

http://www.my4x4parts.com/


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllä kait tuon vois tehdä... mutta en taida jaksaa enää koittaa tehdä paskasta parempaa kun kuitenkin joudun nyt rakentamaan uuden akselin. Olishan mulla tuo yksi alumiinikoppainen D44 taka- akseliputki ylimääräisenä mistä voisi pynnertää etuakselin, mutta siinä vähän samaa ongelmaa ettei ne ihan parhaita ole - ja se on low pinion eikä siihen saa käytännössä mitään lukkoja.

Jos jostain löytäisi - halvalla tietenkin ( ) - tyhjän HP D44 akseliputken niin kasaisi siitä D44/30 hybridin. Tässä kun kuitenkin täytyy olla ABS:it kiinni niin melkein väkisin joutuu säästämään D30 ulkopäät. Ne kyllä kestää cromo- vetareilla sen mitä tarvitsee. Pyöränlaakeritkaan ei vielä kauheasti valita 32" renkaista, 35" renkailla niitä sitten saisikin jo vaihtaa useammin..
http://www.my4x4parts.com/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.08.2013, 11:09
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Onhan se nyt perhana, ettei nää vehkeet kestä! Kuvan perusteella taka-akselilla oli painoa ja siten pitoa - toisin kuin edessä - joten miten ihmeessä toi levisi sitten edestä? Tuntemattomia ovat off-road-jumalien tiet... Lieneekö siinä D30 ja D35 -akselien konkreettinen kestävyysero nähtävissä?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.08.2013, 18:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Ei se D35 kestä varsinkaan kasikoneen kanssa juurikaan sen paremmin kuin D30 edessä. D44a välitys on oikeasti pirun kestävä, vetarit lähes samaa luokkaa normaalin D44:n kanssa, mutta banjo on ihan paska ilman trussia. D35 ei ole oikein mitään hyvää

Mysteeri tuo on miksi etuperä hajonnut, mutta tod.näk. ensin on pettänyt lukkomurikan runko joka murtui, se sitten aiheuttanut täystuhon. Toinen mahdollinen järkeenkäypä vaihtoehto on D30:n perisynti "gear deflection" jossa lautaspyörä karkaa pinionilta koska banjo ei tahdo kestää, vääntää siis banjoa, laakereita ja murikkaa ja voi rikkoa jotain tai kaikki niistä yhdellä kertaa. Mulla oli etuperä tiukaksi shimmattu ja hammaskosketus varsin syväksi juuri em. asian takia, mutta voi silti olla että tuo on ollut ainakin osasyynä. Silti mysteeri on, miten noinkin helposti hajosi...

No, olen jo selvitellyt että jenkkien eBayn kautta löytyy aika helposti Ford F-150/ F-250 '78-'79 high pinion D44 murikoita putket katkaistuna, tuontikuluineen 200-300€.. ei kovin paha. Sellainen tulee kunhan ehdin tilata ja siitä D44/ D30 hybridiakselia rakentamaan, 3" halkaisijalla, 12mm seinämällä olevilla putkilla, trussi, 30- spooriset cromovetarit (ts. samat kuin täysverisessä D44:ssä olisi), WJ:n knucklet jarrut ja ohjaus mikä nytkin on. Jos se hajoaa 32" renkailla niin on jo kumma...
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.08.2013, 21:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mikä/Kenen tekemä Lukko? Ihan uteliaisuuttani:


Jos/kun tuo Jeepin perä on arka tuolle hammaspeikolle; Ja niitä shimmataan valmiiksi pieleen(käsitinkö oikein?): niin olisiko tuo jopa mahdollinen syy/osasyy? (Timo_L: "Mulla oli etuperä tiukaksi shimmattu ja hammaskosketus varsin syväksi") niin silloin rasitus ei satu hampaan keskelle: siis hammas lähtee (väsymisenkin kautta) murtumaan.
Toki tuo Lukkokin voi olla alkuperäinen syy: Näyttäs saaneen kovaa kohtelua jo aikaisemmin, ruuvipenkin? hampaan jäljet näyttäs olevan kyljessä. -> jos on sairastanut tuota hammaskatoa jo aikaisemmin, niin tuo lautaspyörän kiinnityskehä, joka nyt pettänyt, on voinut saada kipeää jo aikaisemmin.
-> jos leikitellään ajatuksella; että tuo lukon kuoren hajoaminen väsymismurtuman kautta olisi alkuperäinen syy, niin tuo hammasmurtuma sopii hyvin kuvioon seuraavaksi, ja sitten kun jako ei enää mene tasan, niin perän kuoret/poskilaakerit/pukit aika ahtaan paikan/suuren voiman edessä.

Minkä kokoiset renkaat? jeepin välityksistä ei tietoa, mutta jotenkin tuo 1500rpm kuulostaa pieneltä bensakoneen kierroksiksi, siis voimaa ei varmaankaan ollut menossa mitenkään hirveästi, ja varsinkin jos porsi tasaisella vedolla ilman hyppyä? ja vielä takaset tukevasti kentässä?

Oliko jossain video/kuva tuosta tilanteesta?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.08.2013, 22:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
No tuosta osta uusi aksula ja myy tarpeettomat kääntöpäät mulle 50e. Murikkakin taitaa olla oikein päin.

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1606855
Höh, ei kukaan halua CAD- akselia offiautoon Tarttis olla vanhempi HP D60 king pin akseli.. ja leimasetä voisi tuumailla hetken jos tuon laittaisi alle. Tosin tallista löytyisi kyllä sopivanlevyinen GM 14 pulttinen tuon kaveriksi, sitten enää vähän korin vahvistusta ja 38.5 boggerit alle ja leimalle!



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos/kun tuo Jeepin perä on arka tuolle hammaspeikolle; Ja niitä shimmataan valmiiksi pieleen(käsitinkö oikein?): niin olisiko tuo jopa mahdollinen syy/osasyy? (Timo_L: "Mulla oli etuperä tiukaksi shimmattu ja hammaskosketus varsin syväksi") niin silloin rasitus ei satu hampaan keskelle: siis hammas lähtee (väsymisenkin kautta) murtumaan.
Ei väärin shimmattu, vaan erilailla - kaksi eri asiaa Nykyisellään aika paljonkin näkee tuolla suuressa maailmassa kohtuu tiukaksi shimmattuja periä ja pinioni vähän normaalista poiketen juuri siksi, että hammaspeikko EI iskisi niin helpolla. Kyllä tuossa minun akselissa hammaskosketus oli ihan sitä mitä pitääkin, sen näkee myös lautaspyörän sekä pinionin hampaista. Voin niistä napsaista kuvan kunhan ehdin. Ei tuo mikään hammasvälyksetön paketti tietenkään ollut, sillähän polttaisi välityksen alta aikayksikön.. Hammasvälys taisi olla aika lailla tehtaan speksien minimissä ja pinioni hivenen tavallista lähempänä hampaan juurta. Se ei riko välitystä, toisin kuin liian "pinnalla" oleva tai välyksen suurimmassa ääripäässä oleva.


Lainaus:
Toki tuo Lukkokin voi olla alkuperäinen syy: Näyttäs saaneen kovaa kohtelua jo aikaisemmin, ruuvipenkin? hampaan jäljet näyttäs olevan kyljessä.
Ei ole saanut mitään kovaa kohtelua aiemmin, lukko suoraan paketista tähän nimenomaiseen akseliin ja ei ole ollut jäljen jälkeä murikassa. Kaikki jäljet mitä siitä löytyy on tulleet vaurion seurauksena.

Lainaus:
-> jos on sairastanut tuota hammaskatoa jo aikaisemmin, niin tuo lautaspyörän kiinnityskehä, joka nyt pettänyt, on voinut saada kipeää jo aikaisemmin.
Tässä akselissa ensimmäinen hammaspeikko käynyt, akseli kasattu katukäytössä olleesta Cherokeen etuakseliputkesta. Se vain on näitten Dana 30 akseleitten perisyntiä että tuota tapahtuu, kun ei kestä isompia renkaita - tai sitten pienehköjä renkaita ja kunnolla vääntävää kasia

Lainaus:
-> jos leikitellään ajatuksella; että tuo lukon kuoren hajoaminen väsymismurtuman kautta olisi alkuperäinen syy, niin tuo hammasmurtuma sopii hyvin kuvioon seuraavaksi, ja sitten kun jako ei enää mene tasan, niin perän kuoret/poskilaakerit/pukit aika ahtaan paikan/suuren voiman edessä.
Tätä epäilen itse, että syystä tai toisesta murikan kuori on pettänyt ja sitä kautta sitten hajonnut kaikki muu. Kävi joskus hieman vastaava ARB:n lukon kanssa kun laakerin kaula murtui lukosta irti, sekin D30 akselissa.


Lainaus:
Minkä kokoiset renkaat? jeepin välityksistä ei tietoa, mutta jotenkin tuo 1500rpm kuulostaa pieneltä bensakoneen kierroksiksi, siis voimaa ei varmaankaan ollut menossa mitenkään hirveästi, ja varsinkin jos porsi tasaisella vedolla ilman hyppyä? ja vielä takaset tukevasti kentässä?
32" renkaat, 1. vaihteen välitys 2.45 (automaatti), 2.72 jakiksen hidas puoli, akseleissa 4.56 ja voimaa tarjoamassa 5,9 litraa amerikkalaista monipisteruiskua. Voi olla että kierroksia oli vähän ylikin, mutta 1500-2000rpm välillä joka tapauksessa. Tehtaan speksien mukaan silloin pitäisi tarjota kait n.350- 400Nm vääntöä, en tiedä ihan tarkkaan. Tasaisella vedolla meni, ei hyppyytystä, kaikki neljä tassua maassa ja etulukko päällä.


Lainaus:
Oliko jossain video/kuva tuosta tilanteesta?
Auton katolta on videota, mutta siitä ei mitään erikoista näy eikä kuulu. Kuva paikasta on, aika lailla siltä hetkeltä kun etuperä leipoi:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 06.08.2013 22:24
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.08.2013, 21:55
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

No tuosta osta uusi aksula ja myy tarpeettomat kääntöpäät mulle 50e.


Murikkakin taitaa olla oikein päin.

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1606855
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.08.2013, 18:04
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No, olen jo selvitellyt että jenkkien eBayn kautta löytyy aika helposti Ford F-150/ F-250 '78-'79 high pinion D44 murikoita putket katkaistuna, tuontikuluineen 200-300€.. ei kovin paha. Sellainen tulee kunhan ehdin tilata ja siitä D44/ D30 hybridiakselia rakentamaan, 3" halkaisijalla, 12mm seinämällä olevilla putkilla, trussi, 30- spooriset cromovetarit (ts. samat kuin täysverisessä D44:ssä olisi), WJ:n knucklet jarrut ja ohjaus mikä nytkin on. Jos se hajoaa 32" renkailla niin on jo kumma...
Tossa ilmeisesti olis sellainen murikka?
http://www.ebay.com/itm/DANA-44-HIGH...-/251318986479

Aika kovissa hinnoissa nää muuten ovat. +lähetyskulut
http://broncograveyard.com/bronco/i-...b-assmbly.html

Tilaa kaksi, niin tehdään mullekin samalla aksula
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.08.2013, 18:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

No juu, ei ne ihan ilmaisia ole, on pahuksen haluttua tavaraa myös jenkeissä. Vaikka noita jäykkäakselisia 150 ja 250 nelivetoja onkin tehty läjäpäin, niin parhaat niistä akseleista on juuri nuo '78- '79 malliset eikä ne enää ole ihan älyttömän yleisiä kuitenkaan.

Täkäläisittäin hinta on halpa, mutta jenkeissä kun monesti saa kokonaisen ehjän toimivan Jeepin akselin samalla rahaa jos olisi putiikki mistä löytyisi noita murikoita kaksin kappalein niin voisi sitä kaksikin ottaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 19:25 (GMT +2).