Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.07.2013, 21:41
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Siis öljypohja?? Mä laitan vaan RTV-silkkaa niihin kohtiin, missä taso muuttuu puolikaareks ja pohja kiinni...

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.07.2013, 21:50
Kuulessää Kuulessää ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.07.12
Sijainti: Sastamala
Viestit: 22
Perusasetus

OK, mutta miten varmistat sen että tiivisteen takakaari menee kunnolla siihen laakeripukissa olevaan uraansa ?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.07.2013, 21:56
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulessää Näytä viesti
OK, mutta miten varmistat sen että tiivisteen takakaari menee kunnolla siihen laakeripukissa olevaan uraansa ?
Voiko sen tiivisteen liimata ensin paikoilleen ja öljypohja sen jälkeen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.07.2013, 22:08
Kuulessää Kuulessää ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.07.12
Sijainti: Sastamala
Viestit: 22
Perusasetus

No juuri näinhän mä yritin tehdä, mutta tuo Permatexin tummanpuhuva liima oikein tuntunut pitävän ainakaan vielä 3-4 tunnin kuivumisen jälkeen. Tiiviste on kuitenkin aika painavakin kun siinä on kai jotakin metallivahviketta niissä pitkissä sivuissa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.07.2013, 23:28
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulessää Näytä viesti
No juuri näinhän mä yritin tehdä, mutta tuo Permatexin tummanpuhuva liima oikein tuntunut pitävän ainakaan vielä 3-4 tunnin kuivumisen jälkeen. Tiiviste on kuitenkin aika painavakin kun siinä on kai jotakin metallivahviketta niissä pitkissä sivuissa.
Permatexin ruskea toimii kunnolla vain paperitiivisteiden kanssa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.07.2013, 16:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeps, kato että on oikeaa ainetta, Permatex tekee aika montaa eri mömmöä ja jokaisella oma tarkoituksensa. Kato niitten nettisivuilta mikä aine tuohon hommaan on parasta ja osta sitä - tai Loctiten vastaavaa. Itsellä on pysynyt kaikissa perissä, öljypohjissa ja jakolaatikoissa aineet sisällä kun on laittanut oikeat liimat
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.07.2013, 22:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Siis öljypohja?? Mä laitan vaan RTV-silkkaa niihin kohtiin, missä taso muuttuu puolikaareks ja pohja kiinni...
Jups, näin olen minäkin tehnyt ja hyvin toimii


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulessää Näytä viesti
OK, mutta miten varmistat sen että tiivisteen takakaari menee kunnolla siihen laakeripukissa olevaan uraansa ?
Katot vain tarkkaan ja toivot parasta.. ota vaikka ne vetolevyn suojat irti siksi aikaa niin näkee edes vähän paremmin. Itse olen liimannut tiivisteen öljypohjaan kiinni sieltä täältä muutamalla täpällä, ja kuten jo jossain aiemmassa postauksessa mainitsin ja Jamant tuossa yllä myös niin tasosta puolikaareen muuttuviin kohtiin sitten hitusen enemmän. Ei sen pitäisi muuta tarvita, varsinkaan yksiosaisen tiivisteen kanssa.

Muistaakseni Jamantin myymässä versiossa on vielä se joku metalli- tai kuituvahvike sisällä niin se pysyy hyvin muodossaan

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulessää Näytä viesti
Mikähän sen takatulpan yhtäkkisen pullahtamisen sitten olisi voinut aiheuttaa ?
Onko sulla koneen huohotukset varmasti kunnossa? Ettei ole se CCV- tuubi ja mitkä lie härpäkkeet tukossa/ huonona mitkä lähtee/ tulee venakopan päältä? Tosin kyllähän sen huomaisi jos huohotukset ei oikein toimi ja alkaa painetta keräämään voitelupuolelle.. Tämä nyt vain yhtenä (epätodennäköisenä) vaihtoehtona.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 25.07.2013 22:20
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.07.2013, 22:21
Kuulessää Kuulessää ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.07.12
Sijainti: Sastamala
Viestit: 22
Perusasetus

RTV:lläkö liimaat vai millä ? Ei isommin huohota edes öljykorkki avattuna, ja imuakin tuntuu oikein olevan siinä pikkuletkun päässä mikä tulee venttiilikopan takaosaan.

Viimeksi muokannut Kuulessää : 25.07.2013 22:27
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Jeepin kampuran asentotunnistin Jeeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.07.2012 13:07
Kampuran kiillotuksen merkkejä... jyrden Tekniikka & Jutustelu 0 10.07.2011 10:40
M: Total Guitar-lehtiä hervoton pino ceedeineen sepi O/M/V Muut 0 26.04.2007 13:38
Eri automerkkien Recall MakeMyD Tekniikka & Jutustelu 8 13.09.2005 10:29


Sivu luotu: 10:27 (GMT +2).