Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.07.2013, 20:25
Kuulessää Kuulessää ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.07.12
Sijainti: Sastamala
Viestit: 22
Perusasetus

Mikähän sen takatulpan yhtäkkisen pullahtamisen sitten olisi voinut aiheuttaa ? Ennen tätä surkeasti epäonnistunutta korjausyritystä vuoto oli paljon paljon pienempi, enempi vain sellaista reviirin merkkausta...Olisi pystynyt vaikka Espooseen ajaa, nyt ei enää onnistunut...Ja niin, kattelin sen stefan vastinpinnankin kampuraa pyöritellen enkä nähnyt siinäkään mitään poikkeavaa.


Viimeksi muokannut Kuulessää : 25.07.2013 20:42
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.07.2013, 20:49
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Se oli vaan ehdotus, kun ei stefassakaan mitään erikoisempaa vammaa kerran näy....

Uusi stefa vaan paikoilleen ja takasin nippuun ja joko pitää... Joskushan sen pitää onnistua...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.07.2013, 20:55
Kuulessää Kuulessää ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.07.12
Sijainti: Sastamala
Viestit: 22
Perusasetus

Niin siitä pohjatiivisteen kiinnityksestä vielä, miten se sitten kannattaisi tehdä ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.07.2013, 21:41
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Siis öljypohja?? Mä laitan vaan RTV-silkkaa niihin kohtiin, missä taso muuttuu puolikaareks ja pohja kiinni...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.07.2013, 21:50
Kuulessää Kuulessää ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.07.12
Sijainti: Sastamala
Viestit: 22
Perusasetus

OK, mutta miten varmistat sen että tiivisteen takakaari menee kunnolla siihen laakeripukissa olevaan uraansa ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.07.2013, 21:56
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulessää Näytä viesti
OK, mutta miten varmistat sen että tiivisteen takakaari menee kunnolla siihen laakeripukissa olevaan uraansa ?
Voiko sen tiivisteen liimata ensin paikoilleen ja öljypohja sen jälkeen?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.07.2013, 22:08
Kuulessää Kuulessää ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.07.12
Sijainti: Sastamala
Viestit: 22
Perusasetus

No juuri näinhän mä yritin tehdä, mutta tuo Permatexin tummanpuhuva liima oikein tuntunut pitävän ainakaan vielä 3-4 tunnin kuivumisen jälkeen. Tiiviste on kuitenkin aika painavakin kun siinä on kai jotakin metallivahviketta niissä pitkissä sivuissa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.07.2013, 22:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Siis öljypohja?? Mä laitan vaan RTV-silkkaa niihin kohtiin, missä taso muuttuu puolikaareks ja pohja kiinni...
Jups, näin olen minäkin tehnyt ja hyvin toimii


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulessää Näytä viesti
OK, mutta miten varmistat sen että tiivisteen takakaari menee kunnolla siihen laakeripukissa olevaan uraansa ?
Katot vain tarkkaan ja toivot parasta.. ota vaikka ne vetolevyn suojat irti siksi aikaa niin näkee edes vähän paremmin. Itse olen liimannut tiivisteen öljypohjaan kiinni sieltä täältä muutamalla täpällä, ja kuten jo jossain aiemmassa postauksessa mainitsin ja Jamant tuossa yllä myös niin tasosta puolikaareen muuttuviin kohtiin sitten hitusen enemmän. Ei sen pitäisi muuta tarvita, varsinkaan yksiosaisen tiivisteen kanssa.

Muistaakseni Jamantin myymässä versiossa on vielä se joku metalli- tai kuituvahvike sisällä niin se pysyy hyvin muodossaan

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulessää Näytä viesti
Mikähän sen takatulpan yhtäkkisen pullahtamisen sitten olisi voinut aiheuttaa ?
Onko sulla koneen huohotukset varmasti kunnossa? Ettei ole se CCV- tuubi ja mitkä lie härpäkkeet tukossa/ huonona mitkä lähtee/ tulee venakopan päältä? Tosin kyllähän sen huomaisi jos huohotukset ei oikein toimi ja alkaa painetta keräämään voitelupuolelle.. Tämä nyt vain yhtenä (epätodennäköisenä) vaihtoehtona.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 25.07.2013 22:20
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.07.2013, 22:21
Kuulessää Kuulessää ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.07.12
Sijainti: Sastamala
Viestit: 22
Perusasetus

RTV:lläkö liimaat vai millä ? Ei isommin huohota edes öljykorkki avattuna, ja imuakin tuntuu oikein olevan siinä pikkuletkun päässä mikä tulee venttiilikopan takaosaan.

Viimeksi muokannut Kuulessää : 25.07.2013 22:27
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Jeepin kampuran asentotunnistin Jeeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.07.2012 13:07
Kampuran kiillotuksen merkkejä... jyrden Tekniikka & Jutustelu 0 10.07.2011 10:40
M: Total Guitar-lehtiä hervoton pino ceedeineen sepi O/M/V Muut 0 26.04.2007 13:38
Eri automerkkien Recall MakeMyD Tekniikka & Jutustelu 8 13.09.2005 10:29


Sivu luotu: 10:22 (GMT +2).